Gå til innhold

«Angst» av å være hjemme fra jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt så hadde jeg mye fravær i forbindelse med prøverørsprosess og den psykiske delen. Dette er noen år siden, men følelsene henger sterkt igjen enda. Hvis jeg må være hjemme med sykt barn, eller hvis jeg er syk selv, så kvier jeg meg for å ringe til lederen og si i fra. Nå har jeg vært syk på jobb en ukes tid, med kraftig forkjølelse og litt feber. Har gjort alt jeg skal, og litt til. Denne helgen har jeg utviklet bihulebetennelse, og jeg er helt mør i kroppen. Har små barn. Føler sånn for å ringe og si at jeg trenger en dag til å hvile, men da stiger pulsen min.. og jeg ser for meg alle som sier «ja, typisk. Nå er hun borte igjen».. «var ikke lenge på jobb før hun fikk fravær. Nå blir hun sikkert sykemeldt snart». Det er nesten så jeg kjenner på de deprimerende følelsene jeg gikk med da jeg faktisk var sykemeldt og slet psykisk. Jobber som barnehagelærer. 

Anonymkode: a8ae0...a61

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ville du sagt til din bestevenn dersom det var hennes problemstillingen? Si dette så til det selv. 

Ring deg inn sjuk. Ingen med barn i barnehage ønsker at du skal komme med smitte til alle barna..

Anonymkode: 26d71...1ff

• Liker 1
Skrevet

Har du feber, så er du hjemme. Gjør det enklest mulig. «Hei, jeg har feber og blir hjemme i dag. Gir beskjed så fort jeg ser jeg er bedre og ikke har feber lenger». Slutt å gå på jobb når du er syk. Ring/gi beskjed om at du har fått bihulebetennelse og må være hjemme fra jobb. Er man syk, så er man syk. Det er bare ikke noe man får gjort med det.

Anonymkode: 14bad...5e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kort fortalt så hadde jeg mye fravær i forbindelse med prøverørsprosess og den psykiske delen. Dette er noen år siden, men følelsene henger sterkt igjen enda. Hvis jeg må være hjemme med sykt barn, eller hvis jeg er syk selv, så kvier jeg meg for å ringe til lederen og si i fra. Nå har jeg vært syk på jobb en ukes tid, med kraftig forkjølelse og litt feber. Har gjort alt jeg skal, og litt til. Denne helgen har jeg utviklet bihulebetennelse, og jeg er helt mør i kroppen. Har små barn. Føler sånn for å ringe og si at jeg trenger en dag til å hvile, men da stiger pulsen min.. og jeg ser for meg alle som sier «ja, typisk. Nå er hun borte igjen».. «var ikke lenge på jobb før hun fikk fravær. Nå blir hun sikkert sykemeldt snart». Det er nesten så jeg kjenner på de deprimerende følelsene jeg gikk med da jeg faktisk var sykemeldt og slet psykisk. Jobber som barnehagelærer. 

Hei, du skal ikke trenge å ringe og si ifra. Bare send en melding, det holder i massevis, og slutt å ha dårlig samvittighet, er du syk så er syk❤️

Anonymkode: fd7cd...175

Skrevet

Ts her. Takk dere ❤️❤️
Synes det er eldre tøft nå i oppstart av barnehage også, siden vi allerede har vært syke en runde etter sommerferien. 

Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Jeg har ikke hatt en dag fravær i den jobben jeg har nå før nå nylig. Men har vært syk mange ganger hvor jeg har tvinget meg til å jobbe fra hjemmekontor selv om jeg helst skulle sovet og slappet av. Jeg virkelig hater å ringe arbeidsgiver for å si jeg er syk. Føler jeg er til bryderi og overanalyserer hva andre tenker.  Men du bør absolutt ta deg en egenmelding slik du har det nå❤️ Bare hopp i det. 

Anonymkode: c718f...77c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg jobber selv i barnehage, og vet at det ofte blir et «sukk» om noen er syk.. det skal du ikke tenke på! De som sukker hos oss, blir ikke høy i hatten når de selv faller ut i sykmeld i månedsvis 

Anonymkode: 80b4d...541

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...