Gå til innhold

Grunnen til at jeg liker Rødt, de har svært sympatiske politikere

Topsi

Anbefalte innlegg

Ja, jeg liker Rødt, stemte det ved lokalvalget. Selv om jeg er dønn uenig i enkeltsaker son gjør det vanskelig i et stortingsvalg 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/det-er-ogsa-en-menneskelig-tragedie/o/5-95-1335503?fbclid=IwAR0I2uFZniK7TL6yclxHTccDgm6mgZecoEt6RIm95YRNyFTQDuSt1Zb3UIQ#Echobox=1694952801

Jeg synes Rødt-politikernener langt mer sympatiske og medmenneskelige enn f eks SV 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Mimir Kristjansson. Han er en smarting som sier mye bra.

Det var min liste over ting jeg liker ved Rødt.

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Msramkins

Jeg er enig i at spesielt Mimir gjør en god figur, og virker både engasjert og oppriktig står for det han sier. Spesielt det siste der opplever jeg dessverre at det skorter på hos en del andre politikere - fra alle partier… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Msramkins skrev (7 minutter siden):

Jeg er enig i at spesielt Mimir gjør en god figur, og virker både engasjert og oppriktig står for det han sier. Spesielt det siste der opplever jeg dessverre at det skorter på hos en del andre politikere - fra alle partier… 

Helt enig 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt har fått presset frem viktige ting for de svakeste i samfunnet...så forstår at de får stemmer. Selv kunne jeg aldri stemt, ap, h eller frp..

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (5 minutter siden):

Rødt har fått presset frem viktige ting for de svakeste i samfunnet...så forstår at de får stemmer. Selv kunne jeg aldri stemt, ap, h eller frp..

Rødt har presset frem goder for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokeplate skrev (3 minutter siden):

Rødt har presset frem goder for seg selv.

Hvilke? Rødt er vel det eneste partiet der representantene må betale inn deler av lønna si til partiet? 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (3 minutter siden):

Hvilke? Rødt er vel det eneste partiet der representantene må betale inn deler av lønna si til partiet? 

Ikke spør så vanskelig, da må jeg jo faktisk finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (Akkurat nå):

Ikke spør så vanskelig, da må jeg jo faktisk finne det ut.

Ja, det hadde vært en fordel

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (16 minutter siden):

Ja, det hadde vært en fordel

Det hadde det. Hvis ikke ser jo påstanden like troverdig ut som påstanden om at Rødt har gjort mye for de svake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (3 minutter siden):

Det hadde det. Hvis ikke ser jo påstanden like troverdig ut som påstanden om at Rødt har gjort mye for de svake.

Rødt har ikke så mye makt, men de taler ofte de svakeste sak ja, jeg støtter økt sosialhjelp, bedre strømstøtte til private OG bedrifter, høyere ytelser ihvertfall til en viss grad, bedre arbeidsforhold I helsesektoren etc etc

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Rødt har ikke så mye makt, men de taler ofte de svakeste sak ja, jeg støtter økt sosialhjelp, bedre strømstøtte til private OG bedrifter, høyere ytelser ihvertfall til en viss grad, bedre arbeidsforhold I helsesektoren etc etc

Altså sin egen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (Akkurat nå):

Altså sin egen sak.

Hva mener du med det? Prater de for de svake. Eller for egne politikere? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med det? Prater de for de svake. Eller for egne politikere? 

Sine egne, som ikke nødvendigvis er politikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (2 minutter siden):

Sine egne, som ikke nødvendigvis er politikere.

Inkludert næringslivet? Ja rødt har som hjertesak å løfte de svakeste i samfunnet , jeg ser ikke på det som negativt

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkludert næringslivet? Ja rødt har som hjertesak å løfte de svakeste i samfunnet , jeg ser ikke på det som negativt

Rødt er ikke et gode for næringslivet.

Rødt har som hjertesak å innføre noe nærmere planøkonomi, hvilket de fattige er de som kommer aller dårligst ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har Mímir også fått rett i at dagligvarebransjen er kynisk og utnyttende (det har han påstått tidligere da bøndene fikk skylden for de økte matvareprisene).

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/0QxmQ2/ssb-analyse-gir-naeringslivet-skylden-for-en-stor-del-av-prisveksten

Det er ikke bare personene men politikken personene står for som gjør at folk stemmer på dem.

• Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (1 minutt siden):

Rødt har som hjertesak å innføre noe nærmere planøkonomi, hvilket de fattige er de som kommer aller dårligst ut av.

Oi, dette har jeg ikke fått med meg! Hvor i programmet deres finner du dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (1 minutt siden):

Rødt er ikke et gode for næringslivet.

Tja, jeg tror ihvertfall Rødt sin plan fir strømstøtte til næringslivet viser at de ikke er så næringsfiendtlige som alle vil ha det til.  At planøkonomi er dårlig er vi nok begge enig i 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (2 minutter siden):

Oi, dette har jeg ikke fått med meg! Hvor i programmet deres finner du dette?

Der det klart og tydeøig står at det er et kommunistisk parti, hvilket indirekte betyr at de ønsker å nærme seg planøkonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...