Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gut på 8 mnd som elsker å se på tv eller på tlf min. Barne-TV. Jeg lar han kun se av og til når jeg skal forte meg eller få gjort noe klart/husarbeid.  Jeg får så dårlig samvittighet for det! Jeg vet det ikke er bra og føler meg som en utrolig dårlig mamma, men jeg får faktisk ikke gjort noe som helst i fred uten det. 

Hvor skadelig er det? Andre her som har baby som få se litt på tv? 

Anonymkode: ad3d6...4f6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å ha dårlig samvittighet for alt og slutt å heng på kg. 

Anonymkode: e7ed7...ad3

• Liker 4
Skrevet

Gutten har det fint og du får gjort ting, hva er det du skal ha dårlig samvittighet over? 

Anonymkode: a57d3...665

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gutten har det fint og du får gjort ting, hva er det du skal ha dårlig samvittighet over? 

Anonymkode: a57d3...665

Leser og hører fra alle andre mammaer at det ikke er bra. At deres barn ikke får lov, og fikk ikke lov før de var 2 år osv osv. vet jeg ikke skal bry meg om hva andre gjør, men tenker jo over det da, at det er feil det jeg gjør 😳

Skrevet

Det som er mest skadelig er å følge «perfekte» folk på Some eller andre steder. Bruk sunn fornuft du ❤️

Anonymkode: 45b6c...454

Skrevet

Jaaara i dag skal ikke barn se et sekund på skjerm før de er myndige *ironi*. Men vettu, jeg tror vi er mange som bruker skjermen som en nødløsning av og til. Vår elsker babblarna, så ja da får hu se på et par av de sangene om jeg må få gjort noe uten henne på armen. Har ikke et fnugg av dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 0ec23...45d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det som er mest skadelig er å følge «perfekte» folk på Some eller andre steder. Bruk sunn fornuft du ❤️

Anonymkode: 45b6c...454

❤️

Skrevet

Det går helt fint. Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Legg det fra deg. Her kommer «årets dårlige mor» i såfall: Mini-barna mini elsket gutten vår fra han var 8-9 mnd. Vi så på det et par ganger i uka her og der. Selv når jeg ikke trengte å gjøre noe. Mest fordi han lo og smilte så masse, og koste seg veldig med det. Kom over det ved en tilfeldighet. 

Anonymkode: 96dfe...a6c

Skrevet

Vi har hatt flere avstemminger i termingruppa vår på dette. Av flere hundre mødre (nå med barn på ca 9 mnd) er det rundt 70% som lar baby titte litt en gang i blant. Du er ikke alene ♥️

Anonymkode: 7b2f2...9be

Skrevet

Så vidt jeg har forstått, er den viktigste grunnen til anbefalingen om null skjerm frem til 2 år, frykten for at barn skal gå glipp av fysisk aktivitet og motorisk utvikling. Det er stor forskjell på flere timer plassert foran et nettbrett og en episode med noe for at du skal få gjort litt husarbeid, tatt en kjapp dusj eller lignende. Vår har lært mange ord av å se minibarna, så det er ikke utelukkende negativt heller. Kos dere! 

Anonymkode: 4d93b...0e7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går helt fint. Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Legg det fra deg. Her kommer «årets dårlige mor» i såfall: Mini-barna mini elsket gutten vår fra han var 8-9 mnd. Vi så på det et par ganger i uka her og der. Selv når jeg ikke trengte å gjøre noe. Mest fordi han lo og smilte så masse, og koste seg veldig med det. Kom over det ved en tilfeldighet. 

Jaa minibarna 💜 vår på 9 mnd er også kjempeivrig de gangene vi setter på det ☺️ 

Skrevet

Så vidt jeg har forstått, er den viktigste grunnen til anbefalingen om null skjerm frem til 2 år, frykten for at barn skal gå glipp av fysisk aktivitet og motorisk utvikling. Det er stor forskjell på flere timer plassert foran et nettbrett og en episode med noe for at du skal få gjort litt husarbeid, tatt en kjapp dusj eller lignende. Vår har lært mange ord av å se minibarna, så det er ikke utelukkende negativt heller. Kos dere! 

Takk❤️

Skrevet

Jaa minibarna 💜 vår på 9 mnd er også kjempeivrig de gangene vi setter på det ☺️ 

❤️

Skrevet

Vi har hatt flere avstemminger i termingruppa vår på dette. Av flere hundre mødre (nå med barn på ca 9 mnd) er det rundt 70% som lar baby titte litt en gang i blant. Du er ikke alene ♥️

Anonymkode: 7b2f2...9be

Så bra😃❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😃 kanskje jeg skal sette på minibarna neste gang😂

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Også at de mister samspill med andre (fysiske) mennesker enn foreldrene :)

Vår fikk se 20 min på TV om dagen fra ca. 7-8mnd. Nå 1,5 år og blir noen ganger litt mer, noen ganger mindre. Den motoriske utviklingen har iallfall ikke tatt noe skade vår er aktiv som bare det fysisk, men vi foreldre har iallfall fått en liten pustepause iløpet av dagen :D

Jeg tenker det er ok så lenge man har et bevisst forhold til det og begrenser litt. Jeg tror og det er bedre å se litt på TV enn å trykke på ipad/mobil, det gir en annen type dopaminrush å trykke og få respons fra skjermen (mer avhengighetsskapende)

Anonymkode: df3ad...9c0

• Liker 1
Skrevet

Vi har og holdt oss til litt rolige programmer for de minste. Minibarna er helt supert :) Skal vi leke også. Eller jeg kan selv.

Anonymkode: df3ad...9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...