AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Vi bor langt unna begge familiene våre (oslo-> troms og finnmark). Vi fikk barn for 2 år siden, og hver eneste ferie i etterkant av det har vi tilbragt sammen med enten min eller hans familie. Jeg og mannen er ikke fra samme sted, men begge har familie ulike steder i Nord-Norge. Avstanden er for stor til at vi kan besøke begge familiene når vi reiser, så vi har prøvd å dele så rettferdig som mulig (annenhver påske, høstferie, jul...). I tillegg bruker begge familiene å komme til oss når de har ferie. Etter denne sommeren kjente jeg at "nå er det nok!". Jeg føler det har vært så intenst og mye stress og har faktisk behov for at neste ferie blir bare oss. Sa dette til mannen, og han var helt enig i at vi godt kunne unne oss en tur alene som familie. Vi hadde bestilt oss høstferie og skal reise til utlandet. Svigers har fått dette med seg, and guess what?? Nå har de tatt fri samme uke som oss og bestilt tur til samme hotell!! Jeg kveles! Er vi egoistiske som ønsker EN ferie, i en uke, alene, kun som familie, oss tre?? Vi skal i tillegg feire jul sammen med dem i år. Svigers er veldig snille, men man må jo alltids ta hensyn når man reiser og er sammen med andre. Dette tok bare helt gleden ifra meg. Vet jeg ikke får gjort stort og må bare omstille meg, men er man "forpliktet" til å bruke alle feriene sammen med andre familiemedlemmer? Anonymkode: e1dd5...129
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha Anonymkode: 5731e...f2d Altså: Nei. Man må selvfølgelig ikke tilbringe alle ferier med svigers eller egne foreldre. Anonymkode: 5731e...f2d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 Kan ikke de avbestille? Anonymkode: 77bea...afe
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 Synes svigers kunne ha spurt først. Høres ut som en typisk komedie. Anonymkode: 77bea...afe 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan ikke de avbestille? Anonymkode: 77bea...afe Jeg hadde avbestilt selv om jeg var TS. Anonymkode: 5731e...f2d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde avbestilt selv om jeg var TS. Anonymkode: 5731e...f2d Det er jo også en mulighet! Anonymkode: 77bea...afe
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #8 Skrevet 17. september 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Vi hadde bestilt oss høstferie og skal reise til utlandet. Svigers har fått dette med seg, and guess what?? Nå har de tatt fri samme uke som oss og bestilt tur til samme hotell!! Jeg kveles! Anonymkode: e1dd5...129 Hvem har vært så dum å fortelle dem så mange detaljer om turen? Anonymkode: fd763...f0e 3
Brunello Skrevet 17. september 2023 #9 Skrevet 17. september 2023 Dette må man ta høyde for. Man må ikke fortelle alt man skal. Og ferie med familien må begrenses til maksimalt en uke pr. år.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #10 Skrevet 17. september 2023 Her må man sette foten ned på et tidspunkt. Ingen kan så klart nekte dem å dra samtidig og bo på samme hotell, men si fra at dere kommer til å ha en del aktiviteter alene på denne turen. Og neste gang forteller dere ikke hvor dere skal. Anonymkode: 5a93d...a62
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #11 Skrevet 17. september 2023 27 minutter siden, Brunello said: Og ferie med familien må begrenses til maksimalt en uke pr. år. Eh nei. Mange har ikke-dynsfunksjonelle familier de er genuint glade for å være sammen med, og ses gjerne mer enn en uke i året sammen. Anonymkode: 10724...100
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå