Gå til innhold

Lever et kjedelig liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en plass om en som hadde sutte og sett på tv og tenkt at jeg brukte jo og være artig, dro ut og hadde det gøy. Tenker at kanskje jeg også er kjedelig da siden jeg ikke drar ut og sånn og får min bedre halvdel og tenke samme tanker, ser jo når det er fest på gang så er det mye latter og sånt framfor det vanlige. Det har nu blitt nevnt noe i denne retningen.. at man må være seg sjøl. Men er det virkelig sånn at man må feste for og ha det gøy, virker som at det er det eneste som er gøy når man nu leser litt på nett.. jeg for min del har ikke tid til det og ser at man har nesten ikke venner mere da det forventes at man skal feste

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du tida di på det du har glede av? Har du og partneren det bra sammen? Hvis du kan svare ja på de to, kan du trygt gi blaffen i at en del andre mener at vi må feste for å være artige. Hilsen ei som sjelden bruker tid på å feste.

• Liker 1
Skrevet

Da er du bare i feil vennegjeng.

Jeg fester aldri og er aldri på byen, men er veldig sosial.

Har ofte filmkvelder, brettspill eller spill kvelder, eller bare vanlig besøk hvor man spiser noe god mat, snakker sammer. Og har egentlig en ganske stor omgangskrets, som jeg jevnelig gjør ting med i helgene, til og med i hverdagen hender det at jeg gjør ting med venner.

Så problemet er ikke at man må dra på fest, hvis ikke er man kjedelig. Alt handler om hvilke vennelag du har og hvem som er i din omgangskrets :)

• Liker 2
Skrevet
Dufus1 skrev (På 17.9.2023 den 14.24):

Leste en plass om en som hadde sutte og sett på tv og tenkt at jeg brukte jo og være artig, dro ut og hadde det gøy. Tenker at kanskje jeg også er kjedelig da siden jeg ikke drar ut og sånn og får min bedre halvdel og tenke samme tanker, ser jo når det er fest på gang så er det mye latter og sånt framfor det vanlige. Det har nu blitt nevnt noe i denne retningen.. at man må være seg sjøl. Men er det virkelig sånn at man må feste for og ha det gøy, virker som at det er det eneste som er gøy når man nu leser litt på nett.. jeg for min del har ikke tid til det og ser at man har nesten ikke venner mere da det forventes at man skal feste

Det er milevis forskjell på å sitte i sofaen og det å være på fest og drikke og slikt. 

Kan dere ikke forsøke å forlate sofaen en kveld for å oppdage noe nytt? En tur? En hobby? Bli med i det lokale koret? Spille spill? Invitere til vaffelkveld? Gå på foredrag, kino eller teater? :) 

Anonymkode: 0e03d...700

• Nyttig 1
Skrevet

Nå er fest noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg. Men det finnes jo en verden av ting å gjøre mellom å se på tv og dra på fest.

Det viktigste er at man gjør det som gir mening for sitt eget liv. For noen kan det være å lese en bok, drive med et hobbyprosjekt, snakke med noen osv. Synes vi mennesker skal slutte å bry oss så mye om hva andre tenker om våres liv og heller søke det som gir mening.

Her hjemme prøver vi å legge bort tv og telefoner på kveldene. Evt. gjøre et aktivt valg om å se en film eller serie vi ønsker å se. Dødtitting på tv for å fordrive tid var det deilig å bli kvitt.

• 2 uker senere...
Skrevet
knutemora skrev (På 17.9.2023 den 14.30):

Bruker du tida di på det du har glede av? Har du og partneren det bra sammen? Hvis du kan svare ja på de to, kan du trygt gi blaffen i at en del andre mener at vi må feste for å være artige. Hilsen ei som sjelden bruker tid på å feste.

Veldig lite. Ikke så veldig. 

Skrevet
1 minutt siden, Dufus1 said:

Veldig lite. Ikke så veldig. 

Det er jo opp til deg om livet ditt er kjedelig eller ikke. Det er også opp til deg hva du synes er gøy og ønsker å gjøre mer av. For noen er det festing, for andre er det helt andre ting.

Anonymkode: 29d96...808

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 12.04):

Det er jo opp til deg om livet ditt er kjedelig eller ikke. Det er også opp til deg hva du synes er gøy og ønsker å gjøre mer av. For noen er det festing, for andre er det helt andre ting.

Tja, ikke alt som er gøy sømmer seg. Men har det inntrykket av alle at man har ikke et liv når man ikke drar på fylla.alt sosialt skal ha alkohol,! Det er mitt inntrykk

Skrevet
1 minutt siden, Dufus1 said:

Tja, ikke alt som er gøy sømmer seg. Men har det inntrykket av alle at man har ikke et liv når man ikke drar på fylla.alt sosialt skal ha alkohol,! Det er mitt inntrykk

Jeg er faktisk mye ute på byen og har et veldig lavt alkoholforbruk. Tror jeg er på 5-6 vinglass hittil i år. Men er som regel ute 1 eller to kvelder i uka. Som oftest en konsert eller quiz eller lignende på en eller annen pub eller klubb. Liker ikke fylla så godt så prøver å styre unna lørdagskvelder i byen. Men de 6 andre kveldene i uka er det som oftest veldig hyggelig å være ute, selv uten alkohol.

Anonymkode: 5ff5d...1ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...