Gå til innhold

La vær å by på bolig pga innebygd sisterne og manglande rekkverk ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er en tg 3 på en bolig pga manglende rekkverk i trapp, vi har ingen barn  og er slutten av 30 åra så vi klarer å gå i trapper uten rekkverk. 

Det er også en tg2 pga innebygget sisterne. Du kan da ikke se dersom det blir lekasje . 

ville dere gått på visning ? Lagt inn bud ? Hvis du var på husjakt .

Anonymkode: 7e094...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, det er da bare å montere ett rekkverk, da?

Innebygd sisterne på bad gir ikke TG2 i seg selv, så det må ha noe med at måten den er bygd inn på ikke tilfredsstiller dagens krav å gjøre.

Anonymkode: 2f48e...c2c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får normalt TG2 på sisterne når det ikke er glippe i fug langs gulvet for inspeksjon av lekkasjer i sisterne. Det er jo bare å fjerne silikon langs gulvet. Eller montere en fuktsensor inni der på wifi. Koster en tusenlapp. Rekkverk er ikke allverdens å fikse. 

Det er dyrere å havne i budrunde på et feilfritt hus. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hele resten av huset TG1 da? Rekkverk hadde jeg ikke hengt meg opp i, og en sisterne er en bagatell fremfor tak og kledning som må byttes snart. 

Anonymkode: 7087e...dae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er hele resten av huset TG1 da? Rekkverk hadde jeg ikke hengt meg opp i, og en sisterne er en bagatell fremfor tak og kledning som må byttes snart. 

Anonymkode: 7087e...dae

Ja må sette opp lys og fikse litt i den ene kjellerboden ellers ser alt bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud, det er da bare å montere ett rekkverk, da?

Innebygd sisterne på bad gir ikke TG2 i seg selv, så det må ha noe med at måten den er bygd inn på ikke tilfredsstiller dagens krav å gjøre.

Rekkverk er egentlig ikke det jeg er bekymret for . Driter personlig litt i det . Så teit å nevne det . Egentlig . 

skal sjekke mer rundt sisterne . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rekkverk er egentlig ikke det jeg er bekymret for . Driter personlig litt i det . Så teit å nevne det . Egentlig . 

Beklager, ikke meningen å være sur. 😊

Har bare sett litt for mange kommentarer her inne hvor folk for eksempel blir småhysteriske av at en leilighet fra 1920 med originale parkettgulv får TG3 fordi gulvet er skjevt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Glemte å si at vi har heller ikke håndløper i trappen siden dette er et nyere krav (tror faktisk det skal være på begge sider av trappen) og huset er bygget i 1960. Tenker å installere det før vi en gang selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Godkjent rekkverk burde bry deg om.

https://nytrapp.no/visste-du-at-det-er-strenge-krav-for-utforming-av-trapper/

Anonymkode: 3fd3d...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...