Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har scannet hele pcen med Avast! virusprogram, og det kommer opp en hel del filer som ikke lar seg scanne. Hva skal jeg gjøre med dem? Jeg er ikke i stand til å se hvilke filer det er, hva de brukes til osv. Det er jo ikke akkurat bare til å slette dem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antakelig skjer dette fordi du ikke har fulle administratorrettigheter på PC'n.

Start PC'n i sikkermodus og kjør Avast derfra, så bør du få tak i alle filer.

Det kan også være at dette er filer som ligger i karantene, altså filer Avast allerede har sjekka.

Skrevet

Ok, tusen takk! Kan forresten ikke skjønne det med adminrettigheter, maskinen er jo min og jeg har adminkonto på den.

Skrevet

Det er likevel enkelte filer som ligger skjult/låst. Sånn for "sikkerhets skyld"

Gjest trenger
Skrevet

holder gratis versjonen med avast? trenger et virus program..

Skrevet
holder gratis versjonen med avast? trenger et virus program..

Det er i hvert fall den jeg bruker. Har fungert bra så langt.

Skrevet

Holder i massevis!

Violetta: De filene Avast ikke får scanna er antakelig filer som er i bruk. Det er en av grunnene til å scanne i sikkermodus. Da blir nemlig ikke drivere osv lasta, samtidig som du får tilgang til filene til evt andre brukere på PC'n.

Skrevet
Holder i massevis!

Violetta: De filene Avast ikke får scanna er antakelig filer som er i bruk. Det er en av grunnene til å scanne i sikkermodus. Da blir nemlig ikke drivere osv lasta, samtidig som du får tilgang til filene til evt andre brukere på PC'n.

Jeg har scannet i sikkermodus, og resultatet ble omtrent det samme tror jeg. Masse filer den ikke fikk scannet. Men den fant i hvert fall ikke noe virus i det som ble scannet. Bør jeg gjøre noe mer med det tror du?

Skrevet

Jeg har god erfaring med at Avast finner det den skal finne, men den beste scanninga får du dersom du setter Avast til å scanne ved opstart. Da scanner Avast hele PC'n før windows startes. Prøv det du!

Skrevet
Jeg har god erfaring med at Avast finner det den skal finne, men den beste scanninga får du dersom du setter Avast til å scanne ved opstart. Da scanner Avast hele PC'n før windows startes. Prøv det du!

Jada, klart det! Men eh...hvordan?

Skrevet

Nå har jeg ikke avast på den PC'n jeg sitter ved nå, så jeg må ta det etter hodet.

Åpne Avast og velg alternativer (eller lignende). Velg Scanne ved oppstart. Restart.

Skrevet

Schedule boot-time scan, er det det jeg skal gjøre?

Skrevet

10 infiserte filer hadde jeg, med trojanervirus. Men Avast! klarte biffen. Ser ut som alt er borte, og alt fungerer igjen. Takk for hjelp. ;)

Gjest Gjest!!
Skrevet

Er ny avast bruker..har det på engelsk tror jeg..kan dre forklare dette litt sakte en gang til?:) trenger å scanne pcn..er sikker på at den har mye tull på....msn nekter å kjøre..yahoo msgr nekter å åpne.....skjønnner ikke hva som skjer..

Skrevet
Er ny avast bruker..har det på engelsk tror jeg..kan dre forklare dette litt sakte en gang til?:) trenger å scanne pcn..er sikker på at den har mye tull på....msn nekter å kjøre..yahoo msgr nekter å åpne.....skjønnner ikke hva som skjer..

Jeg åpnet Avast! via snarveien som ligger på skrivebordet. Det bildet som kommer opp da ser omtrent ut som en slags cd-spiller. Øverst til venstre er det en "knapp" som minner om der du trykker på cd-spilleren for å utløse cden og få den ut fra cd-spilleren. Trykk på den. Da får du opp en meny. Et stykke ned på menyen får du opp alternativet "Schedule boot-time scan". Velg det, så går resten av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...