Gå til innhold

Kvinner i fast forhold, har dere vært utro?

Kvinner i fast forhold, har dere vært utro mot partneren ?  

160 stemmer

1. 1. Har dere vært utro mot partneren?

• Ja
      52
    • Nei
      108
  2. 2. Hvor mange ganger har dere vært utro?

• Bare 1 gang
      11
    • Flere ganger
      41
    • Aldri
      108
  3. 3. Har dere snakket om det med partneren?

• Ja. Han vet om det
      12
    • Nei. Holder det hemmelig
      40
    • Aldri vært utro
      108

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri vært utro mot noen jeg har vært sammen med.
Har hatt et mangeårig forhold til en mann som er utro. Hans ansvar.
Jeg kunne aldri ha gjort det han gjør.

Anonymkode: 656e0...327

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er noe skremmende naivt med mange som poster på KG. Tror du virkelig at de fleste som har vært sammen/gift i 10-20-30-40 år har et pirrende sexliv, og at dersom de ikke har det så er de garantert utro? Jeg har vært sammen med mannen min i snart 20 år og de siste ti årene så har vi hatt sex 1-2 ganger i måneden. Jeg har ikke vært kåt på ham på over 10 år. Dette er ikke unormalt.

Anonymkode: 2e238...f27

Ja det er forskjell mellom korrelasjon og kausalitet. Vi er ikke naive nei.

Det finnes kvinner med utilfredsstillende sexliv som ikke er utro men blant de som er utro kan man anta at det er pga dårlig sexliv på hjemmebane?

Eller bare et ønske å oppleve noe nytt?

Det får vi ikke svar på her.

Anonymkode: 1bd5d...7c4

Skrevet

Ja har vært utro, dette var i mitt første forhold eller hun jeg fikk mine to største med. Jeg har aldri vært utro siden. Jeg avsluttet forholdet vårt den helgen. Jeg angrer på utroskapen, jeg fortalte han hva som hadde skjedd. Og fant ut at vi burde ha slått opp for lengst. X var veldig bitter og skyldte på meg lenge, helt til den dagen jeg fikk selv greie på at han hadde tross alt vært utro han også, han hadde bare ikke sagt noe. Når jeg konfrontere han med det, ble også hans del der han stadig skyldte på meg også slutt. Jeg har ikke vært utro siden. Dette er nå 17 år siden snart skjedde

Anonymkode: 7421f...f1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja har vært utro, dette var i mitt første forhold eller hun jeg fikk mine to største med. Jeg har aldri vært utro siden. Jeg avsluttet forholdet vårt den helgen. Jeg angrer på utroskapen, jeg fortalte han hva som hadde skjedd. Og fant ut at vi burde ha slått opp for lengst. X var veldig bitter og skyldte på meg lenge, helt til den dagen jeg fikk selv greie på at han hadde tross alt vært utro han også, han hadde bare ikke sagt noe. Når jeg konfrontere han med det, ble også hans del der han stadig skyldte på meg også slutt. Jeg har ikke vært utro siden. Dette er nå 17 år siden snart skjedde

Mente han, jeg er kvinne. Skrev hun jeg var utro med, det var han

Skrevet

Har vært nære på, og jeg har nok gjort ting noen mener er utroskap.

Har ikke hatt sex med andre eller vært forelsket i andre. Har vært betatt, og det var gjensidig. 

Når jeg var nære på så var forholdet kjempedårlig og nært slutten egentlig. Hadde prøvd lenge å få ting til å fungere bedre, og ble bare ignorert over tid. Null sex også, men det var ikke det som trigget «nære på».

Det var mer…..tja. At noen synes du er interessant å snakke med liksom.

Mannen min kan være veldig avvisende rent sosialt og emosjonelt til tider uten å ha selvinnsikt på det selv. Vi har fått barn sammen med en diagnose som gjør at jeg i retrospekt kan se hvor det kommer fra 😅

Var i en fase hvor «alle» andre var interessert i meg, bortsett fra ektefellen. Han jobbet så mye overtid han kunne, ignorerte alt osv.

Om han selv var utro da vet jeg ikke, ville egentlig ikke overrasket meg så fraværende som han var. Men det er jeg ikke interessert i å vite.

For summa summarum så ble det jo altså nesten slutt, det hadde skjedd uavhengig av andres interesse. Men vi fikk en skikkelig opprydning og forholdet ble utrolig bra!

Nå i ettertid kan jeg bli helt kvalm av å tenke på hva det kunne kostet oss både at han var så fraværende og at jeg teoretisk kunne vært fysisk utro eller blitt forelsket i en annen. 

Jeg har gjerne vært den andre har betrodd seg til, og min erfaring er at de med høyest moral på dette og «slik kunne jeg aldri gjort» er nettopp de som ender opp med å være utro.

Bastante meninger og lite selvinnsikt er en dårlig kombo. De nekter forholde seg til at «jo, jeg kunne kanskje det», og bruker like mye skylapper når det innledes/pågår. 

Nå har jeg jo «kjernefamilien», og litt sex med en annen som jo uansett dabber av i spenning er ikke verdt det. 

Kjenner som sagt endel som er/har vært utro, og det er spennende i en veldig kort periode - og eksploderer alltid på en eller annen måte i ansiktet på den som trodde dette var løsningen på noe. 

Anonymkode: e2eb5...55b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har vært nære på, og jeg har nok gjort ting noen mener er utroskap.

Har ikke hatt sex med andre eller vært forelsket i andre. Har vært betatt, og det var gjensidig. 

Når jeg var nære på så var forholdet kjempedårlig og nært slutten egentlig. Hadde prøvd lenge å få ting til å fungere bedre, og ble bare ignorert over tid. Null sex også, men det var ikke det som trigget «nære på».

Det var mer…..tja. At noen synes du er interessant å snakke med liksom.

Mannen min kan være veldig avvisende rent sosialt og emosjonelt til tider uten å ha selvinnsikt på det selv. Vi har fått barn sammen med en diagnose som gjør at jeg i retrospekt kan se hvor det kommer fra 😅

Var i en fase hvor «alle» andre var interessert i meg, bortsett fra ektefellen. Han jobbet så mye overtid han kunne, ignorerte alt osv.

Om han selv var utro da vet jeg ikke, ville egentlig ikke overrasket meg så fraværende som han var. Men det er jeg ikke interessert i å vite.

For summa summarum så ble det jo altså nesten slutt, det hadde skjedd uavhengig av andres interesse. Men vi fikk en skikkelig opprydning og forholdet ble utrolig bra!

Nå i ettertid kan jeg bli helt kvalm av å tenke på hva det kunne kostet oss både at han var så fraværende og at jeg teoretisk kunne vært fysisk utro eller blitt forelsket i en annen. 

Jeg har gjerne vært den andre har betrodd seg til, og min erfaring er at de med høyest moral på dette og «slik kunne jeg aldri gjort» er nettopp de som ender opp med å være utro.

Bastante meninger og lite selvinnsikt er en dårlig kombo. De nekter forholde seg til at «jo, jeg kunne kanskje det», og bruker like mye skylapper når det innledes/pågår. 

Nå har jeg jo «kjernefamilien», og litt sex med en annen som jo uansett dabber av i spenning er ikke verdt det. 

Kjenner som sagt endel som er/har vært utro, og det er spennende i en veldig kort periode - og eksploderer alltid på en eller annen måte i ansiktet på den som trodde dette var løsningen på noe. 

Anonymkode: e2eb5...55b

Takk for ærligt og detaljert svar! Setter pris på det. Du viser at det sjeldent er svart og hvit.

Ja som regel bør man kanskje gjøre slutt før man ligger med andre. Men å bli avvist og bortglemt av sin partner kan ta knekken på selvtilliten som vi, mennesker, trenger. Da blir det fristende å finne igjen den hos andre.

Så du klarte å redde forholdet ditt?

Vet mannen din om dine side aktiviteter? Fikk dere sexlivet i gang igjen?

Hvilken ting har du gjort som du mener er på grensen av utroskap?

• 4 uker senere...
Skrevet

K40

Har vært utro en gang. Hadde på det tidspunktet vært sammen med partneren min i 16 år. Forholdet skrantet veldig uten at noen av oss tok tak i det.

Var på fest og ble sjekket opp av en mye yngre mann. Jeg ble vel smigret og syns det var spennende og lå med han. Aldri sett han igjen eller fortalt om det til noen. 

Avsluttet forholdet til partneren min ett år etterpå, men av andre grunner. Fortalte han ikke om utroskapen da det skjedde eller i forbindelse med skilsmissen. 

• Hjerte 2
Skrevet

Vert sammen i over 20 år, og aldri vert utro. Var utro mot min eks, men kommer aldri til å skje igjen. Har for stor respekt for mannen til det.

Anonymkode: dfd8a...3fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 12.15):

Det er noe skremmende naivt med mange som poster på KG. Tror du virkelig at de fleste som har vært sammen/gift i 10-20-30-40 år har et pirrende sexliv, og at dersom de ikke har det så er de garantert utro? Jeg har vært sammen med mannen min i snart 20 år og de siste ti årene så har vi hatt sex 1-2 ganger i måneden. Jeg har ikke vært kåt på ham på over 10 år. Dette er ikke unormalt.

20 år sammen, og kåt på mannen bare de 10 første årene.. dette håper jeg virkelig er unormalt. Hvis ikke bør menn være utro med beste samvittighet.

Anonymkode: ff093...dfc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Rundt halvparten av kvinnene her er utro mot sin mann? Wow.. Ikke rart mange er skeptisk til å gå inn i forhold 

Anonymkode: 3b3ad...f20

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 10.45):

Helt sant. Derfor hadde jeg håpet på mange svar.

Det finnes studier på problemstillingen men det virker som det er vanskelig å få tak i data man kan stole på

Den undersøkelse som vel kan brukes da den er svær og er gjort av meget seriøse aktører i e utland som ligner oss nært i tid... Det er den danske undersøkelsen om seksualvaner i den danske befolkningen. 

Ellers virker det som du så langt havner omtrent der man havner med spørsmål om utroskap i et livsløp. Sånn omtrent 40 % vil jeg forvente skal svare ja, på spørsmålet om dem noen gang har vært utro. 

Så byrde du nok ha stilt spørsmålet om det har vært i et eller flere forhold, istedenfor det mer uklare spørsmålet som du har stilt. Samt et spørsmål om hvor mange forhold folk har hatt, og om dem har vært utro i sitt nåværende forhold. 

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 25 år. Jeg har aldri vært utro, men har hatt lyst noen ganger. Forholdet er sånn der, er visst veldig vanskelig å få det tilbake i et godt spor. Sexlivet er ikke-eksisterende og det er ikke jeg som ikke vil. Utrolig kjipt.

Anonymkode: 3cfce...e3b

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi har vært sammen i snart 25 år. Jeg har aldri vært utro, men har hatt lyst noen ganger. Forholdet er sånn der, er visst veldig vanskelig å få det tilbake i et godt spor. Sexlivet er ikke-eksisterende og det er ikke jeg som ikke vil. Utrolig kjipt.

Anonymkode: 3cfce...e3b

Tragisk..

Anonymkode: 21537...034

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 12.15):

Jeg har vært sammen med mannen min i snart 20 år og de siste ti årene så har vi hatt sex 1-2 ganger i måneden. Jeg har ikke vært kåt på ham på over 10 år. Dette er ikke unormalt.

Er det alderen deres eller lengden på forholdet som er problemet?

Anonymkode: 52cf8...380

Annonse
Skrevet
On 9/18/2023 at 10:08 AM, AnonymBruker said:

Statistisk signifikans har ikke så veldig stor verdi her. Mange svarer at de har vært utro fordi de har kysset noen tilfeldig i fylla, eller at de har hatt sex med noen andre like før et bedritent forhold uansett ville tatt slutt. I virkelig stabile forhold er utroskap veldig lite vanlig tror jeg, langt unna de tallene som kommer fram her.

Stabilt forhold er vel uansett ikke synonymt med seksuell eksklusivitet. Det er det nok høyere frekvens av her inne siden det er en spesifikk type damer som utgjør demografien her. 

Stabil økonomi er viktigere enn et stabilt sexliv. Sex kan man ha med andre, men huslånet ditt får du ikke delt med noen andre enn samboer. 

Anonymkode: 532c6...550

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det er en spesifikk type damer som utgjør demografien her. 

Anonymkode: 532c6...550

Hvilken demografi er det (ærlig spørsmål)?

Anonymkode: 52cf8...380

• Liker 2
Skrevet
anonu skrev (21 timer siden):

ar på fest og ble sjekket opp av en mye yngre mann. Jeg ble vel smigret og syns det var spennende og lå med han

Same story .   Rett og slett rå og dyrisk kåthet, ingenting annet å skyldee på.

Anonymkode: b2588...ec5

• Hjerte 2
Skrevet

Man vet jo at ca 50% av kvinner er utro, så stemmer jo ganske bra. 

Hvilke tiltak gjør dere menn på å luke bort de råttne eplene som utgjør ca 50% av den kvinnelige befolkningen? 

Anonymkode: 6afdd...990

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man vet jo at ca 50% av kvinner er utro, så stemmer jo ganske bra. 

Hvilke tiltak gjør dere menn på å luke bort de råttne eplene som utgjør ca 50% av den kvinnelige befolkningen? 

Anonymkode: 6afdd...990

Aldri i livet om halvparten av alle kvinner er utro. De som er utro er i de fleste tilfellene de som ikke er elsket, og som i realiteten ikke er i et forhold, bare har samme adresse. De få diamantene som er elsket men tramper over fordi de har så sterk lyst, de tilgis, dersom de angrer, og gjør opp for seg overfor sin mann, i form av masse deilig sex.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...