AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Merker det er fryktelig mye motstand til det her, gjerne med argumenter som "Det er jo amerikansk". Hva så, tenker nå jeg. Kan ikke folk kose seg med å glede en gravid venninne, søster, tante? Hver gang ordet blir nevnt her, hvis tråden handler om tips angående en babyshower, så blir den slått så grundig ned av anti-babyshower-damene. Hvorfor ikke la være å svare i tråden i så fall? Minner meg om en som spurte om en god oppskrift på sjokoladekake, og fikk svar som "Bløtkake er mye bedre. Her har du en oppskrift" Jeg er i uke 31 nå og har ikke fått en babyshower ennå. Jeg ordnet for søsteren min da hun var gravid og jeg har flere venninner som er glad i babyshowers så jeg håper jo jeg får en. Spent på å se hva som dukker opp Anonymkode: af909...fa2 2
Me for life Skrevet 17. september 2023 #2 Skrevet 17. september 2023 (endret) Det er rett og slett fordi babyshower er teit. Endret 17. september 2023 av Me for life 37 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 Me for life skrev (1 minutt siden): Det er rett og slett fordi babyshower er teit. Og da er det nødvendig å kommentere det i tråder som omhandler babyshower/noen som gleder seg til det? Anonymkode: af909...fa2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 Personlig foretrekker jeg å vente med gaver til barnet er født, men det er mitt problem, ikke andres. Jeg har egentlig ikke noe imot baby-shower i seg selv, det jeg er imot er at den kræsjer med den norske tradisjonen med barselsgaver. Det ene eller det andre er greit, men når en person forventer begge deler blir det for mye. Anonymkode: 4e2fb...980 11
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 Jeg er verken for eller imot. Jeg har vært i en del og fikk det selv. Stort sett er det hyggelig. Jeg syns det er bra å sette pris på en gravid venninne. Men på den andre siden skaper det press og forventninger. Kvinner er jo gjerne opptatt av å sammenligne seg med andre. Det er mange tråder her inne med kvinner som er lei seg fordi det ikke kom så mange, det var ikke «fint nok», de fikk ikke showet for baby nummer 2, osv. Det er jo trist når noe hyggelig fører til at andre føler utenforskap eller skuffelse for noen andre. Anonymkode: ab1f4...383 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Personlig foretrekker jeg å vente med gaver til barnet er født, men det er mitt problem, ikke andres. Jeg har egentlig ikke noe imot baby-shower i seg selv, det jeg er imot er at den kræsjer med den norske tradisjonen med barselsgaver. Det ene eller det andre er greit, men når en person forventer begge deler blir det for mye. Anonymkode: 4e2fb...980 Selv er jeg mye mer interessert i babyshower enn "barselgrøt" som flere nevner. Jeg kommer nok til å ville ha barseltiden hjemme med mann uten så mye besøk Anonymkode: af909...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 Det er jo kg i et nøtteskall. Her har alle fasiten på hvordan andre skal leve, hvilken tradisjoner som er innafor, og hva som er teit og ikke teit osv. derfor krangles det om absolutt alt. Jeg har aldri hatt babyshower, ikke min greie. Plager det meg at andre har det? Overhode ikke. Du, din familie og dine venner liker det. Håper du får en kjempe fin baby shower. Så gjør sikkert jeg og min søster noe som du og din søster ikke hadde hatt interesse av/ tradisjon for. Det burde jo ikke være noe problem. Anonymkode: 28fb6...d2d 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #8 Skrevet 17. september 2023 Jeg synes det høres ut som et koselig konsept, men personlig blir jeg litt lei meg for at jeg har ikke den store venninnegjengen. Og et sånt konsept er neppe noe de har tenkt på en gang da alle er barnløse. Jeg tenker bare "alle" andre har noe jeg aldri vil få, venninner som er som familie. Har mistet alle barndomsvenninnene mine da jeg flyttet hjemmefra og jeg gikk helt andre veier enn de har gjort. Allikevel jeg unner andre å feire et barn som kommer. Anonymkode: aa91f...720 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #9 Skrevet 17. september 2023 Fordi jeg forbinder det med kaklende høns som synes at bleiekake er det beste i verden! Anonymkode: 1b249...0fa 26 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #10 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi jeg forbinder det med kaklende høns som synes at bleiekake er det beste i verden! Anonymkode: 1b249...0fa De er så utrolig fine, de bleiekakene Anonymkode: af909...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #11 Skrevet 17. september 2023 Jeg er ikke i mot det, men ikke vant med det. Det henger nok også litt igjen blandt oss ikke-pur unge at man ikke skal gi gaver før barnet er født… Jeg har derimot alltid gitt barselgaver til slekt og venner, og hatt/vært på barselgrøt / fest osv. Når det er sagt er det aldri feil med en festelig anledning, så koselig å samle venninner til en hyggelig kveld ❤️ Anonymkode: 92aad...f24 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #12 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De er så utrolig fine, de bleiekakene Anonymkode: af909...fa2 Jeg vil bestemme selv hvilke bleier barnet mitt skal bruke. Anonymkode: fdaeb...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #13 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Merker det er fryktelig mye motstand til det her, gjerne med argumenter som "Det er jo amerikansk". Hva så, tenker nå jeg. Kan ikke folk kose seg med å glede en gravid venninne, søster, tante? Hver gang ordet blir nevnt her, hvis tråden handler om tips angående en babyshower, så blir den slått så grundig ned av anti-babyshower-damene. Hvorfor ikke la være å svare i tråden i så fall? Minner meg om en som spurte om en god oppskrift på sjokoladekake, og fikk svar som "Bløtkake er mye bedre. Her har du en oppskrift" Jeg er i uke 31 nå og har ikke fått en babyshower ennå. Jeg ordnet for søsteren min da hun var gravid og jeg har flere venninner som er glad i babyshowers så jeg håper jo jeg får en. Spent på å se hva som dukker opp Anonymkode: af909...fa2 Om det kun var de som likte babyshowers som holdt dem og ble bedt i dem så hadde det ikke blitt tema i tråder. Tydeligvis mange er imot dette men blir forpliktet til å arrangere og å delta. Anonymkode: 8c31b...e73 7 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #14 Skrevet 17. september 2023 Babyshower er koselig. Har vært i flere stykker og håper jeg også får det den dagen jeg er gravid Anonymkode: 10bd9...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #15 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil bestemme selv hvilke bleier barnet mitt skal bruke. Anonymkode: fdaeb...b6b Da lar du være å bruke bleiene fra kaken, da Anonymkode: af909...fa2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #16 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil bestemme selv hvilke bleier barnet mitt skal bruke. Anonymkode: fdaeb...b6b Når folk blir så sære så er det umulig å gi noe de blir glade for annet enn rene bestillingsgaver. Hvor er moroa i det? Anonymkode: 8c31b...e73 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #17 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om det kun var de som likte babyshowers som holdt dem og ble bedt i dem så hadde det ikke blitt tema i tråder. Tydeligvis mange er imot dette men blir forpliktet til å arrangere og å delta. Anonymkode: 8c31b...e73 Ingen er forpliktet til noen ting Anonymkode: af909...fa2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #18 Skrevet 17. september 2023 Det har blitt en så stor hype rundt det. Det er nesten som å feire jul før det er vinter. Er ikke det bedre å vente til barn er født og gir gaver osv etter det? Det er jo koselig når familien, venner rundt mor planlegger det selv for å overraske mor litt, men sånn «tvungen» jeg SKAL ha babyshower høres mer ut som jeg vil ha gaver, her er ønskeliste! Denne oppførselen gjør hele greia så flaut synes jeg. Anonymkode: 6b168...b7b 15 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #19 Skrevet 17. september 2023 For meg virker det også absurd å feire et barn som ikke er født, ting kan jo skje liksom. Samtidig kan man jo ikke tenke sånn, jeg er selv i 2. trimester og har såklart kjøpt inn ting til ungen og tar "for gitt" at ting går bra. Men en stor feiring på forhånd virker litt mye. Og så synes jeg det blir så sukkersøtt og kleint måten det typisk feires på. Når det er sagt holder jeg meg såklart unna babyshowertrådene, men jeg kunne kommentert i en "få kom i min babyshower" tråd. For jeg ville gått i babyshower til de aller nærmeste (heldigvis deler de fleste av de min holdning til babyshowers), men til litt mer perifere venner vil jeg helst ha være. Nettopp for å ikke spre dårlig stemning når jeg ikke ser poenget selv, og måtte bruke tid på mange jeg ikke vanligvis engang er i bursdager til selv. Føles så kunstig, selv om jeg skjønner at mange venninner ber mange for å få en stor feiring av den lille. Anonymkode: bdb31...1d0 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #20 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordi jeg forbinder det med kaklende høns som synes at bleiekake er det beste i verden! Anonymkode: 1b249...0fa Dette. Utrolig Harry konsept som gir kjøpepress og som gjør at handelsstanden gnir seg i hendene. Anonymkode: b2504...20b 13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå