Gå til innhold

Når skal jeg ta med cherrox til barnehagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høsten her er vanskelig. Vi kan ha alle årstidene på en dag. Har alltid liggene klær og sko til alle værtyper i barnehagen. De ansatte velger ut det som passer akkurat når de skal være ute. 

Anonymkode: d0112...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sherrox på små små er upraktisk. For store  og tunge. Kjøp heller overgangssko som er litt varme.. 

Anonymkode: 22d00...542

Barnehagen ønsker cherrox, sikkert med tanke på snø og slaps når det er vått og ikke tørr sne. 

Anonymkode: a2a11...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sherrox på små små er upraktisk. For store  og tunge. Kjøp heller overgangssko som er litt varme.. 

Anonymkode: 22d00...542

Nå får man veldig mange superlette typer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke midt på sommeren eller midt på vinteren, men ellers ja. Er ganske kaldt her på vinteren da, og liker å bruke skikkelige vintersko. Men de kan brukes hele året ja 

Anonymkode: dcfe9...dd7

Har dere vanlige gummistøvler på sommeren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere vanlige gummistøvler på sommeren da?

Ja , vi gjør det men vet mange bruker Dock Boot hele året.  Cherrox er bare klumpete og upraktisk, bruker mye heller Dock Boot når det er bløtt og kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , vi gjør det men vet mange bruker Dock Boot hele året.  Cherrox er bare klumpete og upraktisk, bruker mye heller Dock Boot når det er bløtt og kaldt. 

Synes de er så vanskelig å få på en på 1 år, prøver igjen nå ungen er litt eldre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes de er så vanskelig å få på en på 1 år, prøver igjen nå ungen er litt eldre😊

Når* ikke nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barnehagen ønsker cherrox, sikkert med tanke på snø og slaps når det er vått og ikke tørr sne. 

Bhg kan ikke kreve da, vi ser heldt de ikke har cherrox

Anonymkode: 1f075...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis ungen er 1 år ville jeg absolutt gått for noe annet enn cherrox! Hvis de er vanskelig å få på må dere nok opp i str… Har du målt foten å sjekket at han har nok voksetillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis ungen er 1 år ville jeg absolutt gått for noe annet enn cherrox! Hvis de er vanskelig å få på må dere nok opp i str… Har du målt foten å sjekket at han har nok voksetillegg?

Ja, den er passe i fotens lengde med to cm voksetillegg, men passformen er vanskelig å få på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han får likt i cherrox som i vanlige gummistøvler, ser ikke helt forskjellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han går*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at Dock Boot kan barnet bruke hele året, også vinteren. En cherrox er beregnet på typisk høst-vær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forskjellen er at Dock Boot kan barnet bruke hele året, også vinteren. En cherrox er beregnet på typisk høst-vær. 

Disse har kuldesperre og ullfor, skjønner ikke at neopren er bedre enn ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker faktisk bare dock boots. Har hatt gummistøvler i tillegg i alle år, men de blir jo nesten aldri brukt?😅 bortkastede penger. Og ungene selv foretrekker dock bootsene også. 

Anonymkode: 9e0f8...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage i Østfold, og her tenker jeg det er fint å ha det på plass nå! Sist uke ble flere av de yngste barna allerede kjølige på tær og fingre🥶

Anonymkode: 89a9d...78c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å begynne å ta med varme støvler, vinterregndress , vintersko og vinterdress rundt høstferien/oktober. Så blir det en periode der med dobbelt opp, før jeg tar hjem høstklærene.

Anonymkode: ad786...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/17/2023 at 8:14 PM, AnonymBruker said:

Ja, den er passe i fotens lengde med to cm voksetillegg, men passformen er vanskelig å få på.

2 cm er veldig mye voksetillegg for en på 1 år...

Anonymkode: 14f84...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Cherrox» var på 80-90 tallet en og eneste type støvel med for, som gjerne stinket fy og ikke pustet i det hele tatt. 

I dag finnes det jo MANGE varianter støvler med for, også ullfor, laget av materiale som puster. Viking blant annet har vel 4-6 ulike typer av støvel med for, laget av ulikt materiale og med ulikt for. Så å kalle alt «Cherrox» og nesten bannlyse denne type støvel blir jo helt feil?

Selv kjøper jeg Viking Extreme Warm til mine barn. De er testet for å tåle ned til -20 grader, har ullfor både i såle og i selve støvelen, lett og utrolige gode kraftige såler (altså gode spor, ikke glatt). Aldri opplevd at barna er fuktig/klam, ikke noe lukt, og de er alltid god og varm! 

Så til spørsmålet; sender de med fra det er 5grader kaldt, og hvor det ikke meldes 10+ i løpet av dagen. Opplevd flere ganger at det har blitt over 10grader på dag, og barnehagen har sendt ut barna med vinterstøvler!

Anonymkode: abfe2...174

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...