Gå til innhold

firkantet tå tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser at sko med firkantet tå er tilbake. Husker sist det var en ting - tidlig 2000-tall, jeg var ung voksen og alle skoene mine hadde firkantet tå, og jeg elsket det. Så behagelig!

Men jeg husker også noe annet. I den perioden var sko med spiss tå helt håpløst ut. 

Så snudde det.

Skoene med firkantet tå ble utslitt og skiftet ut med sko med klassisk spiss tå. Det var greitt å gi slipp på de med firkantet tå, for på den tiden hadde jeg aldri mer enn to par sko, som ble brukt til de var utslitt.

Idag er skosamlingen vesentlig større, og jeg blir helt matt med tanken på at det kanskje ligger ti år foran meg der hele min møysommelige oppbygde skogarderobe med klassiske sko, skal fremstå som utdaterte. 

Misforstå meg rett. Jeg er ikke en trendslave, langt ifra. Men jeg har jo erfart at idet trendene svinger, så blir det som nettopp var på høyden veldig utdatert og håpløst noen år, før det er tilbake. Og for en middelaldrende person som er opptatt av stil, så gjelder det finne det balansepunktet der man verken er helt utdatert eller helt oppdatert!

Anonymkode: 294a7...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et enormt problem.

Anonymkode: 6db72...827

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er et enormt problem.

i et forum om alvorlige problemer, så er det selvfølgelig en bagatell. I et forum om klær og stil derimot, , så vil jeg si at trendsvingninger er en ting man kan diskutere.

Du er åpenbart i feil forum.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

i et forum om alvorlige problemer, så er det selvfølgelig en bagatell. I et forum om klær og stil derimot, , så vil jeg si at trendsvingninger er en ting man kan diskutere.

Du er åpenbart i feil forum.

Man kan diskutere alt her. Jeg gleder meg til tråden vokser og det kommer inn innspill😊

Skrevet

Jeg bruker de skoene jeg liker. Spiss tå = vonde føtter og også problemer med tærne på sikt for mange. Firkantet tåparti, eller bredt avrundet, er mye mer behagelig. Så firkantet tå på mote betyr at jeg kjøper flere par sko som jeg kan bruke over tid, også når dette ikke er like populær fasong. Til gjengjeld kjøper jeg klassiske sko, slik at de (eventuelt foruten tåpartiet) holder seg greit motemessig. 

Skrevet
Iia skrev (2 timer siden):

Jeg bruker de skoene jeg liker. Spiss tå = vonde føtter og også problemer med tærne på sikt for mange. Firkantet tåparti, eller bredt avrundet, er mye mer behagelig. Så firkantet tå på mote betyr at jeg kjøper flere par sko som jeg kan bruke over tid, også når dette ikke er like populær fasong. Til gjengjeld kjøper jeg klassiske sko, slik at de (eventuelt foruten tåpartiet) holder seg greit motemessig. 

ja, jeg er helt enig, og det er slik jeg tenker og. Men jeg opplever at firkantet tå har vært så veldig utdatert så veldig lenge nå, at det ikke har vært brukbart på klassiske sko heller hvis du skjønner hva jeg mener? 

Men som sagt, jeg har ingen igjen fra forrige runde. Kun en stor samling med spissere tå, som jeg håper ikke lider samme skjebne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...