AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Datteren min 2,5 år og vi har slitt i flere måneder med å få henne til å sovne for kvelden. Oftest sovner hun ikke før rundt kl. 21/ 21:30. Har prøvd å kutte ned dagsovingen til 30 min., men det har ikke fungert. Har også prøvd å kutte den ned i sin helhet, men da er hun stuptrøtt hele dagen. Ikke bare de siste timene før leggetid kl. 19, men fra kl. 13 og utover. Hun sovner altså raskt når hun legges for soving på dagen rundt kl. 11. Jeg er ganske rådvill. Noen som har vært i samme situasjon og vil dele erfaring? Anonymkode: d0c02...671
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #2 Skrevet 17. september 2023 Jeg ville bare stått i det litt til. Tenkt at det bare er for en stund. Så når hun er litt eldre, nærmere 3 kanskje? Om noen mnd iallfall, bare kuttet hvilen ut. Gjerne om dere har en langhelg etc så dere kan ta det rolig de første dagene. Jeg la mine kl 18 den første tiden etter de sluttet med hvil, så justerte jeg gradvis til 19. Anonymkode: 8f8b2...edd
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 Finn hennes døgnbehov og juster når hun våkner og legger seg etter det. Min sønn trenger 12 timer i døgnet, kan regne ut når leggetid må bli i forhold til det tallet, både med tanke på dagsøvn og da leggetid. I den alderen trenger de fra 11-14, altså meget varierende! Så kanskje hun plutselig har gått inn i en fase der hun trenger litt mindre søvn. Vekk henne da tidligere og hold på powernapen på dagen, de trenger den hvis ikke de fikk sovet de timene de trengte om natta. I helgene sover min de 12 timene om natta. På ukedager står han opp en time før og da kan han sove en time i bhg uten at det påvirker rytmen. Sikker på at din datter har et gyllent tall der. Anonymkode: e39f4...af1
Mjalloh Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 Vi måtte kutte dagsoving helt sommeren minstemann ble 2, ellers holdt han det gående til kl 22 på kveldstid. Skjønner at barnet blir trøtt uten duppen, men kan hun legges kl. 18 på kveldstid istedenfor 19? Kanskje blir hun mindre trøtt på dagtid om hun får den ekstra timen med søvn?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 Dette er en av de tøffeste fasene. De rangler til langt på kveld med dupp og er nesten ikke til å leve med når de går uten dupp. Må bare stå i det, har ingen andre tips enn å holde ut. Når de bikker 3 har problemet løst seg selv ved at de ikke trenger duppen lenger. Disse månedene mellom 2.5 - 3 år har vært tøffe med begge mine og ofte la vi oss sammen i 22-23-tiden. Null egentid mao.. klem!! Anonymkode: 56005...985
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå