AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Jeg har brukt briller siden barneskolen, jeg er nå i slutten av 30-åra. Jeg har ikke skjeve hornhinner eller andre ting, bare fryktelig nærsynt(nesten -6). Jeg synes jo egentlig briller er pes; de må væres forsiktig med, du kan ikke legge deg ned med de, de blir flekkete, de dugger på vinteren, ser ikke om det regner/snør, de går i stykker, glass blir ripet(ok, jeg er ikke superforsiktig...), osv. Alltid om jeg skal være fin(om så bare kafe med venninne) eller om jeg skal trene/gå ut på tur/praktiske greier, så tar jeg på meg linser. Eneste gangene jeg foretrekker briller er på jobb, jeg jobber på kontor og glor på en skjerm hele dagen, det er for tungt med linser. Så selv med laser har jeg ikke noe i mot data-briller. Samtidig kjenner jeg en slags aversjon på at jeg aldri skal ha briller igjen, at jeg blir å savne dem eller at jeg mister en del av meg selv liksom. Helt absurd, de er jo bare til bry:P Noen andre som har kjent på noe sånt? Årsaken til at jeg nå vurderer det er en hendelse på gammeljobben(jeg tar en ekstravakt der iblant) hvor jeg er sovende nattevakt. Så gikk brannalarmen på natta, og jeg skvatt jo våken, tok etter brillene som selvsagt datt under senga. Og brune briller på et brunt gulv med -6 gjorde at jeg rett og slett ikke fant dem der jeg lå på mage og lette panisk. Brannen var også reell, så jeg slukket brann halv-blind... Så jeg begynte å tenke på om noe skjer hjemme, jeg har jo et barn. Noen som har tatt laser? Hvordan foregikk det? Fornøyd, ikke fornøyd? Savner dere brillene? Anonymkode: 51289...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå