Gå til innhold

Hva gjør jeg med trappa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde skikkelig troa på at å male trappa mørk mens vi sparer til ny var en god idé.. etter å ha malt halvparten av trinnene i går (så vi kommer oss opp og ned) har jeg mistet ALL selvtillit.. så hva gjør jeg nå?

Tenker jeg skal male den i samme farge som veggen? Men hva med de trelistene ytterst? Bare male dem også eller prøve å slipe de ned og lakkere dem?

HJELP! Har noen noen gode idéer?

IMG_4330.jpeg

Anonymkode: 9fc8c...855

Skrevet (endret)

Siden du gikk for sort, så ville jeg om jeg var deg fortsatt å male alt i og rundt trinnene sort, men så ville jeg lagt laminat på trinnet, og fått på en ny type list foran trinnet.

Skal du male trinnene så bør du gå for høyglans med tanke på slitestyrke i malingen. Problemet er at det da blir glatt, og du bør da ha på antisklitape i ytterkanten av trinnet.

Alternativet er å male trinnet sort, men så kjøpe sånne trappematter og legger på. Da blir det iallfall ikke glatt, og trappa blir trygg å gå i.

Alle alternativene er forsåvidt bra, så her handler det om hvordan du vil ha det og hvor billig du vil gjøre det.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Skrevet

Mal trappen i en farge som ikke stjeler alt lys. Sort trapp blir veldig vanskelig – og farlig! – å gå i fordi det er vanskelig å skjelne trinnene. 

Anonymkode: e01df...759

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns det så fint ut som det ble nå jeg? Det blir jo ikke perfekt i en gammel trapp men det er vel ikke meningen. Jeg malte hele i valmuefrø, trestjerners gulvmaling halvblank, og syns det ble fint 😊

• Liker 1
Skrevet

En farge over hele. Nå ser det bare rart ut.

Anonymkode: b34bd...865

• Liker 1
Skrevet

Mal ferdig og kjøp fine trappetrinnsfliser. De bare limes på og er fine å se og gode å gå i.

Anonymkode: f2dfc...f85

• Liker 2
Skrevet

Se denne trappa f.eks. 

Screenshot_20230920_124739_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: f2dfc...f85

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 14.53):

En farge over hele. Nå ser det bare rart ut.

Anonymkode: b34bd...865

Det var vel meningen. Nå hadde hun jo bare malt annenhver foreløpig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...