AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #41 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er litt over 50% ateister, og nesten 30% gudstroende. (20% kristne, 4% muslimer og 6% som tilhører andre religioner eller bare tror på en slags gud uten å tilhøre noen spesifikk religion.) De siste 20% svarer "vet ikke" eller "det er noe mer der ute, men ikke nødvendigvis en gud." Kilde: Monitor 2022 Anonymkode: 3e669...7ea Ifølge SSB sine tall tror litt over 50% på Gud, ateister utgjør skarve 20% og resten vet ikke eller er usikre. Monitor sine tall er bygd på dårlig utførte undersøkelser som har blitt sterkt kritiserte. Anonymkode: c9aab...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #42 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 23.54): Heldigvis går mine barn på kristen skole. De begynner og avslutter dagen med og be. Kristne gode verdier. Og de har fag som alle andre. Bare slapp av ts. Religion er ikke farlig. Jeg tror ikke det kommer etter deg for og bite deg i ræven. Er bare og la være og tro. Tenk på andre ting. Så enkelt men likevel så forferdelig vanskelig. Anonymkode: a1f06...2a8 Jeg er selv kristen, men motstander av religiøse privatskoler… I et lite land som Norge burde alle barn gå på skole sammen, og bli kjent som mennesker på tvers av religion, politikk og økonomisk/sosial bakgrunn.. Pensum bør være nøytralt og oppdatert. Tro hører til i den private sfæren, og man kan be inni seg når som helst - Gud har direktelinje til hvert individ, Han har ikke behov for at noen barn blir skilt ut og utfører mer eller mindre tomme ritualer til Hans «ære». Gode og dårlige verdier finnes i alle kulturer. Det som gir langsiktig fred og samhold i verden er når vi anerkjenner hverandre som gode mennesker og fokuserer på likheter, ikke forskjeller. Anonymkode: a5aff...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #43 Del Skrevet 30. september 2023 Når man ser hvor mye krig det er i land som er uopplyste om andres kulturer og religioner, så tenker jeg vi skal være glad for at bsrna i Norge blir opplyst Anonymkode: 369ed...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå