Gå til innhold

Bo i Ski

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å kjøpe leilighet utenfor Oslo. Takler ikke å bo i sentrum, og i tilleg vil jeg knapt få en rønne på 29 m2 uten balkong på 1,9  m2 med mitt budsjett😂

Vurderer Ski, pga 12 min med Follobanen. Meeeen er dette toget særlig pålitelig? Jeg er til tider på Kolbotn, og bare den korte strekningen har ofte forsinkelser og kanselleringer.

Har sjekket at Ski stasjon har rimelig parkering; jeg har skader som gjør at jeg ikke kan gå langt, og er avhengig av transport. Om det finnes ledige når jeg trenger det er sikkert en annen sak😬

Ideellt sett føler jeg at tbane er tryggest fremkomstmiddel(den går uavhengig av ting som stopper tog og buss). Jeg er glad i nærhet til natur, det må være enkelt å handle etc. Billingstad ser fint ut, men da blir det maks 32m2, og å humpe på buss 40-50 min for å komme på jobb/annet frister ikke🫣

Hva tenker dere om den jævla Follo banen? Er avhengig av å komme tidsnok på jobb, lite rom for fleksitid dessverre.

Anonymkode: 84e5f...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ski, og området rundt, er et godt valg – og strengt tatt bedre/hyggeligere enn Billingstad. Som steder å leve er det ikke noe å diskutere en gang ( selv har jeg bodd – og bor – i en årrekke i begge områder.

Follobanen: Skandaleprosjekt, og den tjenesten vil nok være tidvis ustabil i lange tider fremover.

Men: det går jo to toglinjer til Ski. Skal godt gjøres at begge forbindelser er nede samtidig. Den andre bruker vel ti min mer, men du kommer deg til Oslo.

Forsinkelser på Østfoldbanen har folk levd med i mer enn 50 år, så du får eventuelt tilpasse deg til det du også. 🙂 

Anonymkode: 58bde...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ski, og området rundt, er et godt valg – og strengt tatt bedre/hyggeligere enn Billingstad. Som steder å leve er det ikke noe å diskutere en gang ( selv har jeg bodd – og bor – i en årrekke i begge områder.

Follobanen: Skandaleprosjekt, og den tjenesten vil nok være tidvis ustabil i lange tider fremover.

Men: det går jo to toglinjer til Ski. Skal godt gjøres at begge forbindelser er nede samtidig. Den andre bruker vel ti min mer, men du kommer deg til Oslo.

Forsinkelser på Østfoldbanen har folk levd med i mer enn 50 år, så du får eventuelt tilpasse deg til det du også. 🙂 

Jeg tror ikke arbeidsgiveren kan leve med det🫣Pga sykdom og utmattelse har jeg ikke så lyst å starte reisen en halvtime før, slik at det fort blir 1,5 t reisetid til jobb. Jeg har ikke lønn for å starte tidligere🙁Har aldri vært i Billingsstad, kun sett bilder fra annonser. Er det natur som er bedre på Ski? Vurderer Bærum, med nærhet til tbane. Men synes det stort sett er eldre leiligheter med moderniseringsbehov til min.4 mill der😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minuset med å bo i ski, er at det ikke går buss til Oslo. Står toget så er man stuck. Dessverre. Men som en som kommer fra den kanten, så kan jeg bare si at follobanen har bare blitt bedre og bedre. Men den er absolutt ikke bra. Men folk har samtidig levd med det i over 50år. Ta høyde for at hver sommer er det arbeid på jernbanelinja hele sommeren. Da står enten toget eller går svært redusert. Pendlerparkeringa er ofte full, med mindre du ikke starter tidlig på jobb. Da er det håp. Men bussene går ofte til ski stasjon(hver 15min), så ikke sikkert du trenger å bruke pendlerparkeringa.

kolbotn har både buss og tog inn til Oslo sentrum. Med ta høyde for rush inn og ut av Oslo. 

Har du vurdert Drammen?  Toget bruker 34/36 min fra Drammen stasjon og inn til Oslo s. Det går også buss fra Drammen sentrum til Oslo bussterminal. Men den er ofte forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. «Har ikke lyst» er en luksus som de fleste av oss ikke kan tillate oss å unne seg selv.

«Har ikke lønn for å starte tidligere»?! Vel, du har en jobb og du får lønn.... Livet består av en tilnærmet endeløs rekke valg og prioriteringer. Ofre noe til gunst for andre goder.

I innlegget ditt virker det som om du har bil, så du kan jo bruke søndagen til å ta deg en kjøretur til Billingstad og til Ski i første omgang. Vesle Ski har hatt bystatus i snart 20 år. Billingstad er noe litt annet.

Bærum brågjetter jeg at er litt utenfor øk. rekkevidde for mange (deg). Får ikke mye til krypinn der for 4 mill.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg formulerte meg dårlig; har ikke lyst er mer synonymt for at jeg er syk. Jobber deltid pga dette, og har store problemer med lange reiseveier pga ekstrem kvalme, utmattelse og smerter. Kan kun sitte på medbrakt pute. Har besvimt på tbanen før, fått slag mot menisskadet kne på trikken, nå holder jeg en veske foran kneet🤭Så har problemer både ved å sitte og å stå. Var ikke meningen å fremstå som bortskjemt. Pga kormobid insomnia er det greit å være et sted det er litt nattero. Har bodd på korttid 2 mnd nå, og sover i snitt 3 t om natten. Men vær så snill og ikke kommenter rundt helse eller min personlighet, lurer bare på praktiske ting. Ønsket ikke å diskutere triste ting🥰Jeg hadde aldri flyttet til Oslo hadde jeg ikke mottatt bedre helsehjelp her, og i tillegg hatt deltidsjobben min slik at jeg har råd til å bo her. Har solgt en nydelig leilighet hjemme som jeg kun betalte 2,5 mill for da jeg kjøpte for ca 5 år siden😌

Drammen har jeg faktisk ikke tenkt på🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...