Gå til innhold

Greit at folk kaster hundebærs poser i søpla di?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med tomme snus/sigarettpakker? Ispapir osv..

Er det ok også?

Anonymkode: 3dc78...c89

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Nei, hender seg det går hull på bæsjposene. 

Skrevet

Det bryr meg virkelig ikke om noen gjør så. Bedre der enn på gata

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, selvsagt er det ok.

Alternativet vil jo ofte være at de kaster all dritten (både bokstavelig talt og billedlig) rett i naturen.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, helt greit. I min kommune har vi til og med fått en klistremerke som hjelper hundeeiere å finne riktig søppeldunk. Vi har 5 forskjellige 😅

Screenshot_20230917_081533_Chrome.jpg

Anonymkode: 3d2e2...11c

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har tidligere bodd veldig sentralt i en større by, hvor mange gikk tur forbi huset mitt med hunden sin. Hørte til stadighet at lokket på søppeldunken smalt ute på gårdsplassen, mens jeg var inne.
Og, vet du hva? Så fint, tenker jeg. Istedenfor å ha hundeposer slengt langs hekken, eller bæsj i blomsterbedet, stiller jeg heller dunken min til disposisjon. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tar gjerne imot hundeposer som er knytt forsvarlig og legges i rett dunk.

Noen hundeeiere lar møkka ligge igjen i gata og det er noe dritt.

Noen hundeeiere plukker opp møkka i en pose og lar pose stå. Det er enda verre.

Hvis bare også katte-eierene hadde kommet og plukket opp møkka som dyret deres legger igjen i grønnsakshagen og pisset de legger igjen på hagemøblene så hadde dette blitt bra.

Anonymkode: ae738...e4f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei. Jeg vil ikke ha noe i min søppelkasse som jeg ikke har kastet der selv. Spesielt ikke hundeposer, som stinker etter kort tid og kan gå hull på, for ikke har jeg vannslange og kan vaske utvendig og restavfall tømmes bare annenhver måned. 

Bær det hjem eller kast i en offentlig kasse. 

Anonymkode: 83e5a...cfa

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke brydd meg noe særlig hvis jeg hadde hatt åpen søppelkasse, men når folk legger posen på lokket og forventer at jeg skal låse opp og kaste det for dem blir jeg irritert nok til at jeg kaster den midt i gata som en gapestokk for alle hundeiere. Dette er tettbebygd vei som fungerer som sykkelgate, og skolevei for barneskoleunger, så det blir nok av folk som irriterer seg over alle hundeiere. 

Anonymkode: 1dba7...143

Skrevet

Ispapir og sånt er greit, men helst ikke ekle ting som snus, tyggegummi og (grøss) hundeposer. Det er da enkelt nok å ta med seg slikt hjem igjen, man burde skjønne at andre ikke ønsker å forholde seg til det. Samme med brukte bleier, ta dem med hjem!

Anonymkode: aaa1b...2ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. Jeg vil ikke ha noe i min søppelkasse som jeg ikke har kastet der selv. Spesielt ikke hundeposer, som stinker etter kort tid og kan gå hull på, for ikke har jeg vannslange og kan vaske utvendig og restavfall tømmes bare annenhver måned. 

Bær det hjem eller kast i en offentlig kasse. 

Anonymkode: 83e5a...cfa

Det var svært sjeldent for rest! Hvor i landet er dette? 

Anonymkode: b5807...32b

• Liker 3
Skrevet

Mye bedre at det havner i vår søppelkasse enn at det enten ikke blir plukket opp eller at posene blir forlatt i veikanten.

Så lurt med klistremerker!

• Liker 3
Skrevet

Man kan jo ta den med hjem til sin egen søppelkasse.

• Liker 1
Skrevet

Folk må bare hive i min. Har aldri opplevd at den kan gå hull på. Jeg skulle en gang hive i søpla til noen andre, da banket det hardt på vinduet og ei dame stod og viftet med fingeren og stirret olmt på meg. Som om jeg skulle gjøre hærverk. Jeg heiv så klart ikke posen der, smilte og ga henne tommel opp, men tenkte at hun var ei surkjærring. 

Anonymkode: 972a7...85d

• Liker 7
Skrevet

Nei bor på hjørne og de kaster ispinner, papir fra sjokolade/smørbrød etc, hundeposer og alt mulig annet. Alltid sortert feil og jeg som må ut å sortere .. ikke greit!

Anonymkode: 43b0c...85d

• Liker 1
Skrevet

Så klart. Er bedre enn å slenge fra seg på gata.

Anonymkode: a304f...72a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt greit for mye så lenge de kaster posene i riktig søppelkasse. I min kommune skal hundeposer kastes i matavfall, men ser at enkelte kaster dem i rest

Anonymkode: f4d6e...e3e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt greit for mye så lenge de kaster posene i riktig søppelkasse. I min kommune skal hundeposer kastes i matavfall, men ser at enkelte kaster dem i rest

Kommer ikke det an på hva slags materiale selve posen er laget av?

Anonymkode: 18400...446

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer ikke det an på hva slags materiale selve posen er laget av?

Anonymkode: 18400...446

Nei, alle hundeposer skal i matavfall uavhenging av hva posene er laget av

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei, alle hundeposer skal i matavfall uavhenging av hva posene er laget av

hva med hundeposer med kattesand? Jeg bruker de til å spa ut kattebæsj 😂

ang HI, ja syns det mye bedre at de kaster i søpla mi enn å la det ligge.

Anonymkode: 6a9db...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...