Gå til innhold

Noen som har erfaring med FUS barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at de skriver så fint og flott på hjemmesiden, nesten for godt til å være sant, holder de mål i virkeligheten?

Dette er en barnehage med to avdelinger, en storebarn og en småbarn. Alternativet her jeg bor er en stor kommunal barnehage med 200-300 barn. Også avdelings basert. 

Anonymkode: 9afe3...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår yngste gikk 2 pr i en FUS barnehage ( småbarn) og vi var veldig dor lyde med dem. Varme voksne, gode uteområder og ikke minst digitale løsninger for kontakt med foreldre var mye enklere og bedre enn den kommunale «traktoren» vi forholder oss til nå.

Eneste negative jeg opplevde var at de inviterte rosa kompetanse. Der er jeg skeptisk. 

Anonymkode: 243f4...82b

Skrevet

Gutten min gikk i FUS barnehage, kjempefornøyd. Kan ikke huske noe negativt, personale og opplegg var veldig bra, gutten in storkoste seg.

Skrevet

Det du spør om blir litt for generelt. Jeg vet om FUS-barnehager med godt rykte og med dårlig rykte. Alt kommer an på barnehagen, de ansatte, barna, foreldregruppa etc...

Men sjekk barnehagefakta.no som kanskje du finner noe. 

Anonymkode: da782...305

• Liker 2
Skrevet

Har aldri hørt noe negativt om FUS, i hvert fall 

Anonymkode: 536f2...5f7

Skrevet

Jeg har vært innom to FUS barnehager som ansatt og ikke vært veldig imponert og hvor barnehagen har fått dårlig omtale fra foreldre. Det ble et kort opphold begge steder før jeg fant jobb i en ny barnehage. Så har jeg vært innom en som har vært veldig god. Mye kommer an på ansatte.

Du kan jo se på resultatene fra foreldreundersøkelser, der er det ulike punkter du kan se scoren på.

Anonymkode: 492d1...f9e

Skrevet

Jeg har jobbet i en fusbarnehage. Ekstremt dårlig arbeidsmiljø og ledelsen løy om hva de serverte barna på foreldremøte.  De ønsket å bruke minimalt med vikarer og.

Men vet at det er en ny sjef der nå, så håper det er en fin barnehage nå :)

Skrevet
Sunshineyellow skrev (31 minutter siden):

Jeg har jobbet i en fusbarnehage. Ekstremt dårlig arbeidsmiljø og ledelsen løy om hva de serverte barna på foreldremøte.  De ønsket å bruke minimalt med vikarer og.

Men vet at det er en ny sjef der nå, så håper det er en fin barnehage nå :)

Huff da😢

Skrevet

Jeg ville forsøkt å snakke med noen som har barn i den aktuelle FUS-barnehagen, og gjerne den store, kommunale også. For som andre sier så kan det variere så veldig. FUS-barnehagen her jeg bor har ikke særlig godt rykte. Den er stor. Og jeg kjenner to som har jobbet der en kort stund før de ville bort. Men det ligger en annen barnehage som hører innunder en kjede her i kommunen, som har veldig godt rykte. Den består av to avdelinger. Samtidig har jeg ei venninne på en annen kant av landet som har hatt barn i en barnehage i den kjeden som flyttet barna fordi hun var så misfornøyd at hun fryktet det var skadelig for dem å gå der.  

Anonymkode: 93940...b16

Skrevet

Ts her, ser det varierer veldig, om det blir aktuelt så er det den i Oslo som ligger på Hovseter. 

Skrevet

Hvis det er Snippen så scoret den bare 3,7 i foreldreundersøkelsen fra 2020. Googlet bare og det var første artikkel som kom opp, finnes sikkert noe nyere også. Jeg tenker at barnehagen bør ha scoret 4,5 eller mer for å vurdere den som aktuell.

• Nyttig 1
Skrevet

Her er tall fra 2021 og 2022 (hvis det er snippen da)

Screenshot_20230917-182134_Samsung Internet.jpg

• Nyttig 1
Skrevet

Kjenner til flere FUS-barnehager. Har hatt barnet mitt i en av dem. Vi var kjempe fornøyde. Som lærer på blant annet BUA, har jeg vært i praksisbesøk i flere og det er stor variasjon. Noen er veldig gode, noen middels, men jeg har også opplevd dårlige barnehager. Men det gjelder jo jevnt over i alle kjedene. Anbefaler et besøk, så vil du fort kunne kjenne på stemningen. 

Anonymkode: 2acda...c6d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er tall fra 2021 og 2022 (hvis det er snippen da)

Screenshot_20230917-182134_Samsung Internet.jpg

Lurer på hvor godt man kan stole på disse, ser utemiljø har skår på 3,6, det er jo ikke bra, men jeg har sett området og synes det er bedre en majoriteten av det jeg har sett. Så vanskelig å tolke dette. 

Samtidig leser og serejg av nettsiden en svært ung nyutdannet pedagogisk leder med Restylane i leppene og påklistra øyevipper, vil jeg at dette skal være forbilder for mitt barn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer på hvor godt man kan stole på disse, ser utemiljø har skår på 3,6, det er jo ikke bra, men jeg har sett området og synes det er bedre en majoriteten av det jeg har sett. Så vanskelig å tolke dette. 

Samtidig leser og serejg av nettsiden en svært ung nyutdannet pedagogisk leder med Restylane i leppene og påklistra øyevipper, vil jeg at dette skal være forbilder for mitt barn?

Det er også flere spørsmål som omhandler de ulike kategoriene og disse står det jo ingenting om så vanskelig å si, men svarprosenten er høy og det er viktig. 

Og ang hun nyutdannede med påklistret vipper, hun kan være snill, omtenksom, god til å bygge relasjoner, trygg og akkurat den barnet ditt trenger. 

Ta kontakt og spør om dere kan komme på en besøksdag, så får du fort et inntrykk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Æsj ikke vær en sånn da...!

Synes du at en forelder som forhåndsdømmer på utseende er et bedre forbilde for barnet ditt? 

Anonymkode: f3f66...9d2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Æsj ikke vær en sånn da...!

Synes du at en forelder som forhåndsdømmer på utseende er et bedre forbilde for barnet ditt? 

Anonymkode: f3f66...9d2

Vi kommer ikke utenom at voksne har stor påvirkning på barn, jeg ønsker ikke slike kroppspress for mine barn fra så ung alder. De skal lære at alle er gode nok og pene nok som de er.  

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
On 9/17/2023 at 7:12 AM, AnonymBruker said:

Vår yngste gikk 2 pr i en FUS barnehage ( småbarn) og vi var veldig dor lyde med dem. Varme voksne, gode uteområder og ikke minst digitale løsninger for kontakt med foreldre var mye enklere og bedre enn den kommunale «traktoren» vi forholder oss til nå.

Eneste negative jeg opplevde var at de inviterte rosa kompetanse. Der er jeg skeptisk. 

Anonymkode: 243f4...82b

Hva er rosa kompetanse?

Anonymkode: 8982c...5d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2023 den 7.21):

Jeg har vært innom to FUS barnehager som ansatt og ikke vært veldig imponert og hvor barnehagen har fått dårlig omtale fra foreldre. Det ble et kort opphold begge steder før jeg fant jobb i en ny barnehage. Så har jeg vært innom en som har vært veldig god. Mye kommer an på ansatte.

Du kan jo se på resultatene fra foreldreundersøkelser, der er det ulike punkter du kan se scoren på.

Hvordan finner man resultater for foreldreundersøkelser? Dette var nytt for meg. Er selv på jakt etter en bra barnehage.

Anonymkode: 2f7d5...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...