helenam Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 I ca 5 dger har jeg nå gått med et rart type utslett på hendene og føttene. Føttene (tror jeg) har blitt bedre, men jeg har fått rekker med kløende kuler mellom nesten alle tærene, samt under storetåa og tåa vedsiden av. Når jeg sier kløende så mener jeg EKSTREMT kløende, men jeg klarer å overlever om jeg ikke rører det.. Nå er det hendene sin tur. Altså hendene mine klør noe helt sinnsykt, det er til å bli SPRØ av. Jeg har fått små hudfargede "kuler" over hele hånden, og det klør på hele oversiden av hånden, helt opp til fingertuppene og innsiden av fingrene. Hydrokortison krem hjelper noe, men bare helt til jeg klarer å klø der igjen og helvete bryter ut igjen.. Merker kløen er der konstant😖 Samboer merker ingen ting.. Noen som har vært borti det samme? Noen ideer?
Parasollen9876 Skrevet 17. september 2023 #2 Skrevet 17. september 2023 Godmorgen. Jeg opplevde ekstrem kløe på hender og føtter samtidig, en kveld og en natt, da jeg akkurat hadde startet på pencillin. Fikk antibiotika i stedet, og Zyrtec for å ta kløen, det hjalp kort tid etter inntak. Så jeg ville prøvd Zyrtec, som er ganske ufarlig . Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 Hånd, munn og fot syke? Anonymkode: e3ff6...0e1 1
helenam Skrevet 17. september 2023 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2023 Jeg har ikke startet med noen form for medisin, men jeg skal prøve å ta Zyrtec🤞🏻
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 Skabb? Pompholyx? Anonymkode: 61310...9cd
helenam Skrevet 17. september 2023 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hånd, munn og fot syke? Anonymkode: e3ff6...0e1 Hmm det kunne det vært.. Men jeg har ingen plager med munnen eller halsen som det står synptomene er. Kulene jeg har på hendene er også veldig små, nesten som nupper og helt runde så vet ikke om dette passer beskrivelsen av sykdommen🤔 Kulene jeg har på føttene derimot er litt større. Jeg aner ikke!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 Noe annet som kan hjelpe er sånn krem til små barn som får tenner, sånn som nummer hud. Jeg hadde kløe en gang selv og dette hjalp. Fås på apotek Anonymkode: 852c4...dbd
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #8 Skrevet 17. september 2023 Har du sjekket leververdiene dine? Anonymkode: 10fca...43e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 Lichen planus? Starter gjerne med små kuler, kan likne små kviser uten den gule prikken kviser har. Anonymkode: e21de...f06
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #10 Skrevet 18. september 2023 Små hudfargede kuler får meg til å tenke på mollusker. Anonymkode: 6c72f...f11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå