Gå til innhold

Ghosta eller "No contact", hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i mange tråder her inne hvor folk klager over å bli ghosta, av en ex, date, FF eller noe annet. De får masse sympati for dette fordi det å bli ghosta er en slem måte å behandle folk på, men vedkommende som blir ghosta får sjelden spørsmål om egen oppførsel i forkant. Så leser jeg tråder der man etter endt forhold, krangel eller en trøblete date blir anbefalt å gå NC som en metode å komme over bruddet/ krangel/daten på, og dermed prøve å formidle at videre oppmerksomhet er uønsket..

Så mitt spørsmål er da, er det noe forskjell på å gå NC og ghoste noen rent bortsett fra hvordan avsender og mottaker føler det? Er det noen nyanser her? Kan den ene parten prøve å sette en grense med å gå NC, mens mottaker, som ikke ser grensen, føler seg ghosta?

Anonymkode: 75eb5...394

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo absolutt være mulig at en går no contact og den andre føler seg ghostet.

En forskjell er vel gjerne at ofte er no contact noe som skjer etter et brudd, hvor kanskje den andre ikke tar kontakt heller, de har jo dumpet deg og skal videre i livet, og burde ikke bli spesielt overrasket over at den parten de selv har forlatt, forsvinner. Og da skal man liksom binde seg til masta og motstå fristelsen til å selv ta kontakt. Men så skal man vel svare høflig om det kommer noe fra den andre kanten likevel. 

Imens ghosting er mer ut av det blå, midt i noe man kanskje trodde var bra, kanskje de ikke svarer på et spørsmål engang og bare lar en melding henge.

Anonymkode: 84056...287

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ghostet. Det var etter en flørt, eller vi holdt på over flere måneder. Jeg tok en prat med henne en dag vi var ute, og fortalte at jeg ikke ville satse mer på oss og ønsket å holde det vennskapelig.

Hun aksepterte aldri dette, men sendte flørtende meldinger, maste om å treffes, prøvde å overtale meg og endre meningen min. 

Jeg burde nok vært enda tydeligere, men blokkerte henne etterhvert over alt. Da navnet dukket opp på skjermen «hva skjera?» «har du en fin dag?» på apper jeg ikke hadde blokkert henne på, fikk jeg helt frysninger/ble meget stressa og sliten / orket ikke forholde meg til det. Så blokkerte også der. Sendte meg meldinger på vipps til og med. Nei jeg burde vært mer tydelig men ble feig og da ble det lettere å bare rømme fra det.

Anonymkode: 9380c...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...