Gå til innhold

Til dere som IKKE slanker dere: Hva spiser dere på en normal dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette spørsmålet er til dere som IKKE prøver å slanke dere.. Hva spiser dere på en normal dag? (+ drikke).

Sliter med å gå opp i vekt, så vil bare se om matinntaket mitt er unormalt lavt i forhold til andres.

Anonymkode: cd099...337

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vanlig dag kan være en porsjon grøt eller omelett til frokost, et par knekkebrød eller en cottage cheese-salat til lunsj, noe tilsvarende til andre lunsj, og så en helt vanlig middag, f.eks. et laksestykke med potetmos og agurksalat til. Utenom dette spiser jeg gjerne en frukt eller to og gnager litt grønnsaker. Jeg drikker for det meste bare vann, men tar gjerne en dl appelsinjuice med jerntilskuddet mitt om morgenen.

Dette innlegget skjuler egentlig at det er veldig stor variasjon i kostholdet mitt, så det må tas med en stor klype salt.

Anonymkode: 8af53...ece

Skrevet

Jeg spiser to måltid, lunsj klokken 11 og middag ca klokken 17. Begge ganske store måltider. Vil anta at de er ca 1500 kalorier totalt, selv om det varierer. 

Anonymkode: 26fda...af4

Skrevet

Nå må jer slanke meg igjen etter graviditet, men da jeg var normalvektig og holdt vekten før graviditet, så spiste jeg dette: 

Frokost: 2 knekkebrød, stort sett magert pålegg 

Lunsj: To knekkebrød og en frukt / cottage cheese med bær eller frukt / omelett av to egg

Middag: En porsjon. Varierte. Typisk et stykke fisk eller kjøtt med grønnsaker og et par poteter eller litt ris. Saus til. Holdt det magert med magre produkter og lett produkter. 

Kvelds: en frukt 

I helgene ble det gjerne taco, pizza eller annen kos til middag. Litt vin, sjokolade og chips. Men da hoppet jet over lunsj. Spiste frokost + middag og snacks. 

I ukedagene måtte jeg kutte ned om vi skulle ha noe mer usunt eller i besøk. F.eks droppet jeg lefser til taco og spiste salat i stedet. Eller mindre porsjon av mat som var kaloririk. 

Jeg kan spise maks 1500 kalorier dagen for å holde vekten. 

Anonymkode: efbe3...c8b

Skrevet

Frokost, lunsj og middag. Av og til noe sunnere snacks til kvelden. Frokost og lunsj er oftest knekkebrød med pålegg, middag er en porsjon med hva enn vi har. Spiser til jeg er mett, men aldri til jeg er stappmett. Når jeg slanket meg spiste jeg til jeg ikke var sulten lengre, altså litt mindre middag. 

Drikker vann, iskaffe og te.

Anonymkode: 66a51...20b

Skrevet

Å ikke slanke seg betyr at jeg spiser det jeg har lyst på, så mye jeg vil ha og når jeg kjenner meg sulten. Spiser ikke etter klokkeslett og teller ikke kalorier. Hvis jeg ikke får sove så står jeg opp og smører meg ei skive eller to og drikker melk eller litt kaffe, så får jeg sove. Det verste er å forsøke å sove når jeg er sulten. 

Anonymkode: 420b1...63d

Skrevet

Følger sjeldent med på hva jeg spiser, så her får du gårsdagen;

frokost: 5 dl sjokomelk 

lunsj: 2 pizzastykker

brunsj: 1 toast med ost og skinke

middag: 4 gyoza

snacks: 1/2 pose popcorn, 2 ruter firkløver

Drikke (utenom sjokomelken): 2 bokser Pepsi Max, tre glass vann (6 dl totalt)

Er 162 og veier 54 kg.

Anonymkode: 447f3...566

Skrevet

Jeg spiser sjeldent frokost i ukedagene, ikke for å slanke meg - men har ikke matlyst så tidlig. Ca kl 10 har jeg type 1 banan / et eple / en yoghurt e..l Lunsj kl 12, ofte havregryn med bær eller 2 grove skiver med ass pålegg ( ost, makrell i tomat, leverpostei) og vann. Middag ca 17, stor sett standard husmannskost, 2 poteter, 1 stk fisk eller kjøtt, gulrot/kålrabi/brokkoli, hvit eller brun hjemmelaga saus. Kveldsmat kl 20-21, 2 skiver med ass pålegg og et par glass melk. Har som regel litt nøtteblanding e.l i veska dersom jeg trenger å småspise litt. I helgene liker jeg sen frokost pannekaker, egg og bacon. Da har vi ofte kjøttdeigmiddag, pizza taco gryterett etc og brus. Chips og smågodt. Søndag er ofte turdag, da har vi ofte pølser etc med i termos eller bål, kjeks og sjokolade. 41 år, 170 og veier ca 60 kg, hverken tynn eller tykk. 

Anonymkode: 23e49...b09

Skrevet

Frokost: Havregrøt eller stekt egg med avocado og et polarbrød + grønnsaker.

Lunsj: samme som frokost. Enten eller, eventuelt pitabrø med kylling og ost i airfireren.

Middag. Spiser alt og variert, men stort sett kun en prosjon.

Mellommåltid nøtter, banan, proteinshake. Spiser ikke så ofte kvelds da vi ofte ikke spiser middag før kl 17. Tar et polarbørd eller cottage cheese med kanel, banan å honning eventuelt frukt.

Anonymkode: 0945b...bd3

Skrevet

To skiver grovbrød med variert pålegg til frokost. Et par knekkebrød med ost til lunsj. Middag er stort sett kjøtt/fisk/kylling med poteter/ris og grønnsaker, evnt pasta, grøt, pannekaker, pai... Drikke er stort sett melk, vann og te, av og til juice. Noen dager et ekstra mellommåltid med yoghurt og müsli, andre dager kveldsmat med brød eller knekkebrød - det kommer litt an på både dagen (jeg kan stå opp 6 en dag og 9 en annen) og de øvrige måltidene. Frukt stort sett hver dag, en bolle på kafé innimellom, litt sjokolade og kjeks noen ganger i uka. Som en annen var inne på, spiser jeg primært etter lyst og behov heller enn etter klokka og regler, selv om jeg prøver å gjøre noenlunde sunne valg.

Skrevet

Spiser ikke frokost (har ikke tid og er uansett som regel ikke sulten på morgenen). 

Spiser første måltid rundt 11-12-tiden. Har en tendens til å kjøpe mat i kantina og da blir det 1 bruschetta med hummus, avokado og tomat + en kakao. Pleier også å ha med en banan, en nøttebar/noe nøtter etc. som jeg også spiser enten før eller etter måltidet. Tar også med matpakke noen dager i uken istedenfor å kjøpe mat og da er det 4-5 knekkebrød med ost og paprika + nøtter og frukt (men hender jeg likevel kjøper kakao, ikke hver dag, men ofte siden jeg synes det er litt tungt å studere og føler jeg trenger motivasjon). 

Middag varierer, veldig glad i kremet pasta med brokkoli f.eks. Eller bønnegryne med couscous og salat. Bestiller pizza innimellom.

Spiser også gjerne litt mørk sjokolade i løpet av dagen + mer frukt/grønt. 

Anonymkode: ebded...de7

Skrevet

Frokost: 2-3 riskaker med kremost og skinke

Lunsj: havregrøt med kanel

(I helgene spiser jeg en stor omelett med masse grønnsaker til frokost, og spiser ikke lunsj)

Middag varierer veldig, mye tortillalefser med diverse i. Enten som wraps med f.eks kylling, salat og dressing, eller som pizza. Eller så lager jeg mye pastaretter, gryteretter eller steker laks/ørret med couscous og grønnsaker.

Og sjokolade eller potetgull på kvelden.

Av drikke så drikker jeg bare vann og kaffe igjennom dagen, eventuelt noen ganger en proteinshake etter trening. På kvelden blir det ofte ett glass eller to med vin, eller 2-3 kopper te.

Slanker meg ikke, men trener mye.

Anonymkode: f7eaf...220

Skrevet

frokost: 2 kornmo knekkebrød, ett med brunost og ett med paprikasmøreost og et egg. 2 glass vann og 1 kopp kaffe.

lunch: 2 brødskiver. én med peanøttsmør og én med smør og hvitost. én yoghurt. vann og 1 kopp kaffe.

middag: varierer veldig, men spiser kjøttfritt. saft

1-2 kopper kaffe etterpå.

kveldsmat: 2 brødskiver. én med hvitost med smør og én med hjemmelaget jordbærsyltetøy. vann.

Anonymkode: 2f2aa...fb6

Skrevet

Egentlig burde alle skrevet vekt og høyde. En person på 90kg, men som ikke vil slanke seg spiser selvsagt mer for å holde vekten enn en på 55kg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Egentlig burde alle skrevet vekt og høyde. En person på 90kg, men som ikke vil slanke seg spiser selvsagt mer for å holde vekten enn en på 55kg.

Det er sant.  Jeg er 163cm og 64kg.
Hvilket aktivitetsnivå man har er også veldig relevant.

Men samtidig så handler det mye om kroppstype også. Jeg har høy vekt i forhold til høyde, men bruker 27 i livvidde på bukser, eller s i treningstights. S/m i alle overdeler.

Anonymkode: f7eaf...220

Skrevet

175, 67 kg.

Frokost er for tiden 215 gr YT proteinyoghurt med 40 gr urhavre med belgisk sjokolade, kanel og kanskje en t-skje peanøttsmør. Til lunsj er det salatbar på jobb med masse grønnsaker, bønner/kikerter, egg og basalmicoeddik. På hjemmekontoret blir det grove brødskiver med ost eller egg. En banan eller et knekkebrød før trening. Etter trening blir det sen middag, en stor porsjon av stort sett fisk eller vegetar laget fra bunn. Drikker kun vann og svart kaffe. 

I helgene er det ofte litt is og kanskje noen øl i tillegg. 

Skrevet

Idag:

5dl melk og to scoops proteinpulver 

En halv boks cottage cheese(ish) og en vanlig tine Yoghurt, litt bær på toppen og granola 

4 knekkebrød med smør, ost og servelat. Et glass juice og en banan 

En kyllingfilet, en god neve pommes frites og litt salat. Rømme ved siden av

1/4 pakke tyrkisk pepper, en Friskis is og to epler. To rader Freia melkesjokolade

Er 167, 50kg

Anonymkode: 6c572...5a1

Skrevet

Jeg er 163, 55 kg. I dag har jeg spist 3 speilegg med skinke og en halv avokado, og skal ha kylling curry suppe til middag. Og så er det ikke mer før natta 😊 Lever ketogent og med diabetes type 1. 

Anonymkode: 4a84c...f81

Skrevet

Kjøleskapsgrøt til frokost: 1 dl havregryn, 2 ss chiafrø, 1 dl melk, 1 dl naturell yoghurt, bær og litt nøtter på toppen.

Lunsj kan være litt forskjellig: en salat med gode mengde protein og fett/omelett på to egg med ost, grønnsaker og litt salat/tre knekkebrød med to kokte egg, f.eks.

Spiser mye forskjellig til middag, men alltid rause porsjoner.

I tillegg gjerne en boks med frukt og grønt som jeg spiser på gjennom dagen.

Anonymkode: 3b053...8df

Skrevet

Hva jeg spiser varier mye. 

For tiden spiser jeg noe sånt som dette:

- Frokost hopper jeg over, aldri spist.

- Lunsj, for tiden knekkebrød med ost og skinke. Drikke enten iskaffe eller iste til.

- Middag, her varierer jeg hver dag så vanskelig å gi et svar. Fisk 3 ganger i uka, ellers alt fra pannekaker til pasta carbonara. Husk sauser, der er det mange ekstra kalorier.

- Snacks når jeg ser serie, som regel sjokolade, eller potetgull, og Pepsi Max.

- Kvelds, for tiden yoghurt.

For å besvare spørsmålet, jeg spiser ganske variert og forskjellig fra dag til dag, så har ikke noe fast oppskrift på hva jeg spiser, spiser som regel det jeg har lyst på.

Skal man gå opp i vekt er drikkevare med kalorier letteste måten å gå opp i vekt på. Bytt ut vanlig kaffe med iskaffe, drikk melk eller juice til frokost og kvelds, bytt ut light brus med vanlig brus. Liker du øl, unn deg dette i helgene. Flytende er letteste måten å gå opp i vekt på, beste tipset jeg kan komme på.

Anonymkode: a188c...ec2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...