Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off. Jeg synes dette er vanskelig og sårt. Og jeg håper dere som puler flere ganger i uken eller om dagen bare kan holde det for dere selv, for det er virkelig ikke relevant her.

https://www.nettavisen.no/livsstil/sexolog-med-oppfordring-til-frustrerte-menn-slik-vekker-du-kvinnens-sexlyst/s/12-95-3423587867

Jeg har havnet i fella i den artikkelen over. Har skikkelig dårlig sexlyst. Vil ikke miste mannen så jeg prøver å gjøre mye for å bli kåt, men de siste gangene har det også skjært seg, for de tingene jeg vil gjøre for å holde tenninga er for kjedelig for han, og han orker ikke sex etter kalenderen, som han sier. 

Han mener at når man er sammen i et parforhold så betyr det at man skal ha lov til å gå og forsyne seg hos den andre når man selv trenger det. Han mener at nå som jeg ikke blir kåt lengre, verken av han eller av andre, så er det bare min egen skyld og noe jeg må finne ut av for at han skal få glede av sexlivet vårt igjen. 

Jeg vet helt seriøst ikke hva jeg skal gjøre, for jeg mener vi må ta tak i dette sammen. Jeg gjør hele det 2. og det 3. skiftet hjemme hos oss, og forventes i tillegg å være med på hans oppussingsprosjekter. Han skjønner ikke hvordan det henger sammen med min sexlyst, og mener at han gjør mye mer enn meg siden han tar seg av det meste av oppussing. Han vil at jeg skal bidra mer der. Jeg mener at våre to barn på 5 og 6 år fortjener at en av oss er sammen med de, lager middag, gjør litt husarbeid, hjelper med lekser, passer på at de steller seg, lese bok om kvelden. Han mener mer at ungene kan klare seg mer selv og at jeg kan vær med å snekre. Og han skjønner heller ikke hvordan dette har noe som helst å gjøre med sexlivet. 

Han vil ikke til parterapaut. Mener at siden problemet ligger hos meg så har det ingenting for seg. Viste han artikkelen over og han mener han gjør masse (oppussing) og at det tydeligvis ikke teller, og er fornærmet for det. Så igjen, problemet ligger hos meg.

Jeg gjentar jeg tar hele det 2 og 3 skiftet. Har alltid stått opp med barna, lager mat, kjøper mat, vasker, rydder, vasker klær. Alt. Som en husmor på 50 tallet, i tillegg til full jobb og studier. 

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal løse denne floka og få tilbake sexlysten for å redde forholdet. Hvordan skal jeg få han til å forstå min side av saken? Jeg skjønner jo at han blir kjempefrustrert når han føler han gjør masse og bare får en "fritid" kjerring tilbake. 

Er dette bare helt fastkjørt sånn egentlig? 

Anonymkode: 0841c...92b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ødelegger jo sexlysten din! For min del hjalp det at det ble slutt! Var utslitt av å gjøre alt. Jobb, hus, unger, mat, hjelpe til ute og med oppussing. Utslitt høre på klagingen hans; "Jeg gjør alt, du bare later deg. Det burde være JEG som var for sliten for sex!"

Anonymkode: b5910...033

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke gjor noe du vil angre på nå. Det er viktig med kommunikation. Dere kan fex gå i parterapi for å få en bedre kommunikation. Kanksje dere kan betale vaskehjelp en gang i uka for å avlaste? Du kan sette deg ner med mannen din og forklare at du elsker han høyt, og at du hade satt pris på om dere kunne finne en løsning på å dele husarbeidet? Evt kanskje senke standarden lit. Jobbe mer som et team. Forklar han at det går ut over helsen din og sexlysten. At du trenger å kunne få mer tid til å ta vare på helsen din - slappe av, få alene tid. Når det gjelder sex så kan du godt hilse han at det er noe man ALDRI ska presse noen til what so ever. Det kan skape trauman og resentment. Ta hellre å finn ut en måte sammen. Hva kan få sexlysten til å komme tillbake. Kan dere gå på en date? Gjøre noe morsomt sammen? Spille spill? Laga mat sammen? Gå en tur? Massage? Kan dere fixe barnepass? Sexlyst kommer når kjerlighet finnes, og den må man jobbe på sammen. Man må føle på et vennskap, le sammen, slappe av sammen og kjenne kjerlighet og samhold. Sen gjelder det selvfølgelig at helsen er der. Dere begge to må få energi. Det får man ved å jobbe på sin mentale og fysiske helse. Og det er noe man har ansvar for selv. Men man må også avlaste hvarandre. Ene dagen kanskje en gjor 100% , ene dagen kanskje en gjor 10% osv. Hvis mannen din ikke er åpen for en helsosam kommunikation som er venlig, forståelseful og respektful. Ja prøv igjen når begge to har en god dag. Men når du aldri frem, ikke heller med terapi. Da må du forlate han og prioritere din helse. Vil han ikke gå i terapi. Var så snill og vid han inlegge du har skrevet her, vis hva vi andre har svart. Og diskuter sammen. Si til han at elskling var så snill jeg elsker deg og vil jobbe på ting sammen. Er han fortsatt sta og ikke mottaglig. Da prioriterer du deg selv! Be han å åpne opp for bedre kommunikation- bli mer mottaglig. Altså jobbe som et team. To sammen aldri 1.Jeg tar selfølgelig dit parti her fordi jeg synes du fortjener bedre. Men iblandt må man svelge egon sin for å nå frem i en kommunikation eller i en diskussion. Kanskje du må vare den store personen her for å nå frem til han. Åpne opp på en venlig måte, si ting som elskling kan vi snakke, jeg føler sån å sån etc. Si fex hva du setter pris på men også hva du vil endre på men også si til han dine grenser og behov. :) Håper dette hjalp lit. Lykke til! Hilsen en som slo opp med sin livs kjerlighet uten å jobbe på problemene som egt kunne løses enkelt. Og angret seg. Jeg går igjenom en extrem depression nå pga dette.

Endret av elindus
Skrevet

Gå alene til sexolog og finn ut hva det virkelig er som du sliter med seksuelt. Ikke høre på dette 3. skift splitt og hersk propaganda. Det finnes 1000 vis av kvinner der ute som har tøffel helt for en mann som gjør bokstavlig alt og de ikke heller tenner på mannen sin. Så dette er bare dårlig unnskyldning av å ikke ta ansvar for sin egen seksualitet.  Dere kommer ikke til med å pusse opp til evigheten. Ting tar tid. Hvis du vil dette forholdet må du og mannen kommunisere. Husarbeid og delegering av dette kan dere få orden på når dere har fikset kjærestelivet. Men jo parterapi kan også tas parallelt og det må han være villig til å delta på. Spesielt hvis han føler du er klar for å jobbe med din del av problemet. 

Masse lykke til ❤️

Anonymkode: a9354...da0

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ahhh. Mistet all lyst på eksen fordi han overlot alt til meg. 

Da det ble slutt så lurte jeg på om jeg var skadet. Type vil jeg noen gang få sexlyst igjen?

Så møtte jeg typen og holy shit!❤️‍🔥🔥❤️‍🔥Vi er som to tenåringer in heat.(40 årene begge to)😂

Jeg vil tørre å påstå at forholdet deres er skeivt og ikke sunt. Derav sklir dere fra hverandre emosjonelt. Og for de fleste kvinner skrur det av sexlyst for partner. Spesielt når en føler seg som alenemor og er ensom i ekteskapet.

Beste valget for meg og ungen min var å starte på nytt. Jeg er lykkelig, ungen er lykkelig og sexlysten er på topp igjen🤗😅

Skrevet (endret)

Mann her. 

Jeg anbefaler parterapi faktisk, og ta tak i dette problemet. Det blir iallefall ikke verre, men om mannen ikke vil investere det, så vil jeg vel si at han har en tapt sak. It takes two to tango.

Jeg har opplevd mye av det samme, og vi hadde det mye bedre etter parterapi.

Artikkelen er også fin, og gjør jobben i hjemmet og få det fint på soverommet!

Endret av Fjellmannover190
  • Liker 1
Skrevet

Sex er et felles prosjekt? Når han ikke vil komme deg i møte så er det jo like mye han som avviser deg!

Dere har tydeligvis ulike prioriteringer. Må det huset virkelig pusses opp akkurat nå når barna er små? Vet han hvor mye det krever å ta seg av barn i den alderen, eller mener han at de kan sette på potetene selv?

Parterapi, partolking eller kurs. Noe må dere i hvertfall gjøre. 

Anonymkode: 1ef40...2ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Off. Jeg synes dette er vanskelig og sårt. Og jeg håper dere som puler flere ganger i uken eller om dagen bare kan holde det for dere selv, for det er virkelig ikke relevant her.

https://www.nettavisen.no/livsstil/sexolog-med-oppfordring-til-frustrerte-menn-slik-vekker-du-kvinnens-sexlyst/s/12-95-3423587867

Jeg har havnet i fella i den artikkelen over. Har skikkelig dårlig sexlyst. Vil ikke miste mannen så jeg prøver å gjøre mye for å bli kåt, men de siste gangene har det også skjært seg, for de tingene jeg vil gjøre for å holde tenninga er for kjedelig for han, og han orker ikke sex etter kalenderen, som han sier. 

Han mener at når man er sammen i et parforhold så betyr det at man skal ha lov til å gå og forsyne seg hos den andre når man selv trenger det. Han mener at nå som jeg ikke blir kåt lengre, verken av han eller av andre, så er det bare min egen skyld og noe jeg må finne ut av for at han skal få glede av sexlivet vårt igjen. 

Jeg vet helt seriøst ikke hva jeg skal gjøre, for jeg mener vi må ta tak i dette sammen. Jeg gjør hele det 2. og det 3. skiftet hjemme hos oss, og forventes i tillegg å være med på hans oppussingsprosjekter. Han skjønner ikke hvordan det henger sammen med min sexlyst, og mener at han gjør mye mer enn meg siden han tar seg av det meste av oppussing. Han vil at jeg skal bidra mer der. Jeg mener at våre to barn på 5 og 6 år fortjener at en av oss er sammen med de, lager middag, gjør litt husarbeid, hjelper med lekser, passer på at de steller seg, lese bok om kvelden. Han mener mer at ungene kan klare seg mer selv og at jeg kan vær med å snekre. Og han skjønner heller ikke hvordan dette har noe som helst å gjøre med sexlivet. 

Han vil ikke til parterapaut. Mener at siden problemet ligger hos meg så har det ingenting for seg. Viste han artikkelen over og han mener han gjør masse (oppussing) og at det tydeligvis ikke teller, og er fornærmet for det. Så igjen, problemet ligger hos meg.

Jeg gjentar jeg tar hele det 2 og 3 skiftet. Har alltid stått opp med barna, lager mat, kjøper mat, vasker, rydder, vasker klær. Alt. Som en husmor på 50 tallet, i tillegg til full jobb og studier. 

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal løse denne floka og få tilbake sexlysten for å redde forholdet. Hvordan skal jeg få han til å forstå min side av saken? Jeg skjønner jo at han blir kjempefrustrert når han føler han gjør masse og bare får en "fritid" kjerring tilbake. 

Jeg tenker egentlig at dette har du skapt selv med at du skal være så himla perfekt. Full jobb, studier og små barn? Og ta alle skift og pusse opp? Hva med egentid, kjærestetid? Overambisiøs rett og slett, slik veldig mange er nå. 

Sett studier på vent til barna er større, dropp store prosjekt i huset, reduser stilling og kom deg ut av hamsterhjulet. Plei deg selv og ekteskapet, så slipper du skillsmisse eller utro mann.

Anonymkode: ca297...d1f

• Nyttig 1
Skrevet

Han vil ikke til parterapeut. Basert på det du skriver ser det ikke ut som om det finnes noen løsning, og dere enten bare må leve som dere gjør eller gå hver til sitt. Når partneren ikke er åpen for kommunikasjon er løpet kjørt.

Skrevet

Sex er jo et overskuddsfenomen. Så vil si at det er begges ansvar å finne tilbake til noe begge savner . At bare en jobber for å få tilbake sexlivet , kan gjerne kalles det 4 skiftet . Hvorfor i alle dager skal en person i et forhold ha ansvaret for alles velvære , trygghet , mat og trivsel . Nei enten må det bli et fellesprosjekt å få alle parter til å trives , evnt er det ikke liv laga. 

Skrevet

Hvis han virkelig sier slike ting som dette til deg så vet han jo virkelig åssen han skal drepe all lyst hos en partner. Jeg hadde fått helt avsmak av en slik holdning til sexlivet i et parforhold. Nei her virker det som han sier mye dumt. Om han mener det vet man jo ikke, og jeg tror absolutt parterapi vil være et godt virkemiddel for å komme til bunns i dette. Da kan dere og forhåpentligvis lære å kommunisere og bli enige om prioriteringene i livet. Kanskje dere finner ut av det og kanskje finner dere ut at det er såpass stor ulikheter i hvordan dere ønsker å prioritere tiden at det kanskje ikke funker lengre? Uansett, høres ut som litt av en floke som han ikke virker videre opptatt av å hjelpe med å løse.. Masse lykke til ❤️

Anonymkode: b43c3...65b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...