AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Skrevet 16. september 2023 Jeg går snart på veggen, spesielt siden det er helg og 3 åringen også krever sitt! Er alene med begge barna siden pappaen jobber bortreist en uke om gangen. Har en baby på snart 8 uker som har vært og fortsatt er veldig krevende. Har slitt mye med magevondt og mange timer gråt hver dag, men akkurat den biten har blitt en del bedre etter vi begynte med semper dråper. Har vært hos både fysioterapeut, kiropraktor og lege. Alt er fint, og melkealleri er utelukket. Alle har vel konkludert med umodent tarmsystem. Problemet er bare at baby krever kroppskontakt for å kunne sove. Blir hun lagt ned er hun lys våken eller begynner å gråte. Dette hadde egentlig ikke vært et stort problem om jeg ikke hadde hatt enda et barn som krever sitt. Når 3 åringen er i barnehagen går det greit. Bæresele funker, men jeg kan ikke sette meg ned eller bøye meg. Så det er enten å gå eller sitte i sofaen med puppen i munnen. På dagtid kan hun sove 1-3 timers dupper frem tll ca. 17:00. Baby liker heller ikke å sitte/ligge alene når hun er våken. Hun HATER også bil. Så hver gang jeg må hjelpe eldste med noe så er det hyling i mens, og det stresser meg sånn. Jeg kan ikke sette meg ned og tegne, leke med lego etc i det hele tatt. Maten blir spist gående. Får så vondt av eldste, da hun gir uttrykk for å ville leke sammen med mammaen sin. Blir mange turer ut eller bare tv-titting. Og at hun blir sendt noen timer til besteforeldre etc.. kjenner jeg savner så sårt å være 100% til stede. Jeg blir dessverre irritert på henne også fordi hun "maser" etter ting jeg ikke klarer. Og er så sliten av søvnmangel. På ettermiddag og kveld er babyen urolig, og sover minimalt, kan fort være våken i 4-6 timer før hun roer seg. Skal bli bært hele tiden. Det er heldigvis slutt på den utrøstelige gråtingen, men fortsatt urolig og bare veldig våken. Forstår at det er normalt og at hun trenger nærheten, men det er så slitsomt. Per dags dato sovner baby sjelden i vogn, og om hun gjør det så våkner hun med en gang vogna stopper. Sleepytroll har ingen effekt. Savner å kunne legge henne fra meg i vogna på dagtid og at hun sover litt alene slik at jeg kan få gjort noe sammen med eldste, få ryddet litt osv uten gråting🥺 Husker når eldste var baby kunne hun sove ute i vogna.. Når begynte deres baby å godta å sove litt alene? Leser mye om det blir bedre etter de 3 første månedene, men stemmer dette? Føler meg mister meg selv helt.. får aldri slappet ordentlig av, og bare det å ta seg en dusj er noe jeg må manne meg opp til i flere dager🤷♀️ Anonymkode: e8ca2...886 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #2 Skrevet 16. september 2023 Nr 2 her i huset var ganske lik som deg. Begynte å kunne sove i vogn (uten av jeg trilla) da hun var rundt 3-4 mnd. Helt fantastisk å få den alenetiden med eldste Anonymkode: 2e31f...5db
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #3 Skrevet 16. september 2023 Hun kunne sove i vogn i bevegelse fra 6 måneder, og stillestående vogn fra 8 måneder. Før det var det bæresele og bouncing på yogaball for alle penga. Anonymkode: 0d750...308
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg går snart på veggen, spesielt siden det er helg og 3 åringen også krever sitt! Er alene med begge barna siden pappaen jobber bortreist en uke om gangen. Har en baby på snart 8 uker som har vært og fortsatt er veldig krevende. Har slitt mye med magevondt og mange timer gråt hver dag, men akkurat den biten har blitt en del bedre etter vi begynte med semper dråper. Har vært hos både fysioterapeut, kiropraktor og lege. Alt er fint, og melkealleri er utelukket. Alle har vel konkludert med umodent tarmsystem. Problemet er bare at baby krever kroppskontakt for å kunne sove. Blir hun lagt ned er hun lys våken eller begynner å gråte. Dette hadde egentlig ikke vært et stort problem om jeg ikke hadde hatt enda et barn som krever sitt. Når 3 åringen er i barnehagen går det greit. Bæresele funker, men jeg kan ikke sette meg ned eller bøye meg. Så det er enten å gå eller sitte i sofaen med puppen i munnen. På dagtid kan hun sove 1-3 timers dupper frem tll ca. 17:00. Baby liker heller ikke å sitte/ligge alene når hun er våken. Hun HATER også bil. Så hver gang jeg må hjelpe eldste med noe så er det hyling i mens, og det stresser meg sånn. Jeg kan ikke sette meg ned og tegne, leke med lego etc i det hele tatt. Maten blir spist gående. Får så vondt av eldste, da hun gir uttrykk for å ville leke sammen med mammaen sin. Blir mange turer ut eller bare tv-titting. Og at hun blir sendt noen timer til besteforeldre etc.. kjenner jeg savner så sårt å være 100% til stede. Jeg blir dessverre irritert på henne også fordi hun "maser" etter ting jeg ikke klarer. Og er så sliten av søvnmangel. På ettermiddag og kveld er babyen urolig, og sover minimalt, kan fort være våken i 4-6 timer før hun roer seg. Skal bli bært hele tiden. Det er heldigvis slutt på den utrøstelige gråtingen, men fortsatt urolig og bare veldig våken. Forstår at det er normalt og at hun trenger nærheten, men det er så slitsomt. Per dags dato sovner baby sjelden i vogn, og om hun gjør det så våkner hun med en gang vogna stopper. Sleepytroll har ingen effekt. Savner å kunne legge henne fra meg i vogna på dagtid og at hun sover litt alene slik at jeg kan få gjort noe sammen med eldste, få ryddet litt osv uten gråting🥺 Husker når eldste var baby kunne hun sove ute i vogna.. Når begynte deres baby å godta å sove litt alene? Leser mye om det blir bedre etter de 3 første månedene, men stemmer dette? Føler meg mister meg selv helt.. får aldri slappet ordentlig av, og bare det å ta seg en dusj er noe jeg må manne meg opp til i flere dager🤷♀️ Anonymkode: e8ca2...886 Beklager ot her, men hvorfor kan du ikke sette eller bøye deg? Er i samme situasjon så lurer bare på om det ikke er anbefalt å gjøre når man bærer i sjal? Er ganske fersk på bæring. Selv sittet jeg (i korte strekk- feks 10 min på buss inn i byen). Jeg bøyer meg en del når jeg gjør husarbeid, støtter babys nakke ekstra med hånd ved behov. Bør jeg ikke gjøre disse tingene? Anonymkode: 307ba...3e5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager ot her, men hvorfor kan du ikke sette eller bøye deg? Er i samme situasjon så lurer bare på om det ikke er anbefalt å gjøre når man bærer i sjal? Er ganske fersk på bæring. Selv sittet jeg (i korte strekk- feks 10 min på buss inn i byen). Jeg bøyer meg en del når jeg gjør husarbeid, støtter babys nakke ekstra med hånd ved behov. Bør jeg ikke gjøre disse tingene? Anonymkode: 307ba...3e5 Jo, det går nok heelt fint😄 Jeg kan ikke sette meg for baby våkner med en gang jeg setter meg ned🙈 hun reagerer også om jeg bøyer meg for mye, selv om jeg støtter hodet. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun kunne sove i vogn i bevegelse fra 6 måneder, og stillestående vogn fra 8 måneder. Før det var det bæresele og bouncing på yogaball for alle penga. Anonymkode: 0d750...308 Såpass lenge til ja, er visst bare å stålsette seg🙈 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nr 2 her i huset var ganske lik som deg. Begynte å kunne sove i vogn (uten av jeg trilla) da hun var rundt 3-4 mnd. Helt fantastisk å få den alenetiden med eldste Anonymkode: 2e31f...5db Åå, håper det skjer her også🤩 Anonymkode: e8ca2...886
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 Sovna vel i trillende vogn fra 3 mnd (men var ikke i form til å prøve så mye før), og sovna i stillestående ved 15 mnd (10-30 min). Anonymkode: 364f5...f6c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 Det løste seg hos oss rundt 10 uker. Da ble plutselig magen også bedre. Og hun kunne sove i vogn selv om vognen sto stille. Forsto ingenting første dagen det skjedde 😅 Etter det elsket hun vognen. Anonymkode: df9b7...57e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #8 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Beklager ot her, men hvorfor kan du ikke sette eller bøye deg? Er i samme situasjon så lurer bare på om det ikke er anbefalt å gjøre når man bærer i sjal? Er ganske fersk på bæring. Selv sittet jeg (i korte strekk- feks 10 min på buss inn i byen). Jeg bøyer meg en del når jeg gjør husarbeid, støtter babys nakke ekstra med hånd ved behov. Bør jeg ikke gjøre disse tingene? Anonymkode: 307ba...3e5 Joda, ikke noe problem. Anonymkode: 392e6...bbc
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #9 Skrevet 17. september 2023 Vesla hær hata vogna. Vrææææla helt sinnsykt når jeg la hun i den våken, både helt våken og trøtt. Og kunne ikke trille henne i søvn. Der ble løsningen bæresele. Og de første 2 månedene var jeg rimelig bundet til babyen. Når baby var 3,5 måned bytta jeg til sportsdel. Og plutselig så kunne hun sitte i en halvtime våken, og sovnet i vogna når jeg trillet den. Ikke alltid. Men flere ganger. Og livet ble noe helt annet. Kjøpte inn minimizer og la i vognposen på hvilestilling. Min teori er at hun ser meg bedre, og får litt mer oversikt over verden rundt. Men 8 uker er nok en del for tidlig. Men hold ut. Tiden blir nok snart bedre Anonymkode: 5fff5...9fc
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #10 Skrevet 17. september 2023 Åh, det der er så vondt Føler vi har ødelagt livet til eldste med å få et barn til. Anonymkode: 90a57...214
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #11 Skrevet 17. september 2023 Løsnet egentlig ikke før vi tok i bruk sittedelen ved ca 4-5 mnd, og sov ikke lengre dupper enn 30-40 minutter før kanskje 6-7 mnd. Anonymkode: 5c4e3...0af
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #12 Skrevet 17. september 2023 Min sov alle dupper med kroppskontakt i starten, men fra rundt 3-3,5 mnd løsnet det plutselig og hun sov godt i vogna. Har du prøvd slyngevugge med motor? Mange leier ut moonboon på finn, så det går an å teste ei uke for å se om det funker før du evt kjøper. Anonymkode: 62428...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #13 Skrevet 17. september 2023 Enig med innlegget over her: hvis dere ikke har prøvd moonboon må dere bare få lånt eller leid en for å teste. Anonymkode: 6d235...ed9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #14 Skrevet 17. september 2023 Huff, det høres trassig ut. Høres ut som om du trenger slyngevugge. Min førstefødte som bare i slyngevugge i starten (utenom når hun sov oppå meg). Kjempefin avlastning. Klarte også å vennes fra slyngevugge til vogn med Sleepytroll etter hvert. Anonymkode: 4cc2a...751
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #15 Skrevet 17. september 2023 Min trives i vogn først fra rundt den alderen din er i, det var da jeg tok i bruk en ny vognpose med armer, sånn kombinert vognpose og babydress-greie. Da begynte hun plutselig å sovne i vogna og, og permisjonen min ble brått 100x bedre😅 Kan ikke vite sikkert om det var alder eller vognpose, men endringen skjedde over natta nesten. Tror hun roa seg fordi armene ble litt «låst» inni ermene liksom. Anonymkode: e4f68...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå