AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Skrevet 16. september 2023 Jeg er sju uker på vei og med det kommer ekstrem utmattethet, trøtthet og en kvalme som kommer og går. Vi har et barn på 1,5 fra før som jeg var alene med fra onsdag til idag formiddag fordi samboeren min var på konsert et annet sted i landet. Det var ikke noe problem det altså, elsker kvalitetstid med barnet vårt, og jeg unner så absolutt samboeren min den turen. Men på grunn av graviditeten er jeg så innmari sliten nå, for barnet vårt var sykt alle dagene samboeren min var borte. Føler likevel at jeg "må" på besøk til denne bestemoren siden det går flere måneder mellom hver gang vi er der. Hun har et litt annet syn enn meg på hva som er godt og hvordan man oppbevarer mat og kaker, og noen av tingene hun har servert har jeg slitt med å få ned også som ikke-gravid. Så jeg ser ikke hvordan det skal gå bra nå som den minste lille ting kan trigge voldsom kvalme. Jeg er klar over at jeg kanskje er litt kresen (men selv vil jeg heller kalle det kvalitetsbevisst) og dette er ikke noe jeg gir uttrykk for til noen. Jeg synes selv jeg har god grunn til å droppe det besøket i morgen og heller samle energi til ny uke, men vil ikke fremstå som en utakknemlig dritt og si det med maten og kakene til samboeren min, så er redd han bare vil ha begrenset forståelse. Hva synes dere? Anonymkode: 5c6b9...460 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #2 Skrevet 16. september 2023 Hvis du fortsatt drar ring på forkant og si du ikke kan spise noe pga kvalme så hun behøver ikke noe styr. Jeg spiser bare rent kjøtt, kylling, egg og salt så jeg blir sett på som kresen av alle men gir blaffen, kroppen har aldri føltes bedre Anonymkode: 15538...72f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #3 Skrevet 16. september 2023 Serverer hun gammel og dårlig mat, eller er det bare du som ikke liker maten hennes? Du nevner jo at du er kresen så... Å være kvalitetsbevisst kan jo kanskje være noe hun synes at hun er - selv om det strider imot dine kvaliteter. Jeg tenker at du blir hjemme hvis du ikke vil til henne. Men ikke skyld på graviditeten såfremt hun ikke serverer dårlig og gammel mat. Som voksen så må man faktisk klare å skjerpe seg og kan ikke være så kresen blant andre. hva du gjør hos deg selv bestemmer du jo selv. Anonymkode: 82202...e56 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Serverer hun gammel og dårlig mat, eller er det bare du som ikke liker maten hennes? Du nevner jo at du er kresen så... Å være kvalitetsbevisst kan jo kanskje være noe hun synes at hun er - selv om det strider imot dine kvaliteter. Jeg tenker at du blir hjemme hvis du ikke vil til henne. Men ikke skyld på graviditeten såfremt hun ikke serverer dårlig og gammel mat. Som voksen så må man faktisk klare å skjerpe seg og kan ikke være så kresen blant andre. hva du gjør hos deg selv bestemmer du jo selv. Anonymkode: 82202...e56 Et annet stort poeng her er jo at jeg er kjempesliten, har følt meg utmattet siden den dagen mensen egentlig skulle komme, og etter denne uka har jeg stort behov for å hente meg inn igjen. Det hun gjør som jeg synes er ekkelt er at hun serverer te og tvinger på meg oppskjært sitron som har ligger i kjøleskapet i tilsynelatende ukesvis som er både brun og tørr. Sier nei takk, men da stapper hun det bare i teen min. Hun serverer også kake fra frysedisken på Bunnpris (jeg mener ikke å shame noen for å gjøre dette, hun er gammel og orker ikke å lage hjemmelaget, og det er helt OK), men problemet er at jeg er sinnssykt var på "kjøpesmak" som jeg kaller det. Hadde fått det ned om det ikke var for at hun tok opp og fryste ned kaka flere ganger, og det virker som hun ikke dekker den til heller for den får litt sånn frysersmak... I tillegg er kaffen emmen og kaffetrakteren ser skitten ut så det er sikkert ikke så rart. Anonymkode: 5c6b9...460
NiceOrNothing Skrevet 16. september 2023 #5 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Et annet stort poeng her er jo at jeg er kjempesliten, har følt meg utmattet siden den dagen mensen egentlig skulle komme, og etter denne uka har jeg stort behov for å hente meg inn igjen. Det hun gjør som jeg synes er ekkelt er at hun serverer te og tvinger på meg oppskjært sitron som har ligger i kjøleskapet i tilsynelatende ukesvis som er både brun og tørr. Sier nei takk, men da stapper hun det bare i teen min. Hun serverer også kake fra frysedisken på Bunnpris (jeg mener ikke å shame noen for å gjøre dette, hun er gammel og orker ikke å lage hjemmelaget, og det er helt OK), men problemet er at jeg er sinnssykt var på "kjøpesmak" som jeg kaller det. Hadde fått det ned om det ikke var for at hun tok opp og fryste ned kaka flere ganger, og det virker som hun ikke dekker den til heller for den får litt sånn frysersmak... I tillegg er kaffen emmen og kaffetrakteren ser skitten ut så det er sikkert ikke så rart. Anonymkode: 5c6b9...460 Klart du kan sende samboer og barnet alene innimellom til samboers bestemor . Han drar jo alene på konserter , så klarer nok dra alene til bestemor og . Når formen er blitt bedre blir du med igjen , men ta da med bakervarer selv . Å opplys henne om det. At dere tar med kaffemat , så de trenger hun ikke tenke på. Min bestemor var kliss lik siste årene hun levde . Serverte mat av « ulik « kvalitet . Løste det med å tilby meg å ta med noe 😊 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #6 Skrevet 16. september 2023 Jeg har eldre slektninger, og dette med mat har vært utfordrende. Jeg har med mat. Som regel bakst. Anonymkode: 9b6a5...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #7 Skrevet 16. september 2023 Si til samboer: Jeg er ikke helt i form så jeg blir hjemme i morgen så du og barnet må reise alene. Hils xx fra meg. Samboer svar: Den er grei, skal jeg ta med noe hjem til deg? Anonymkode: 26581...487 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #8 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Si til samboer: Jeg er ikke helt i form så jeg blir hjemme i morgen så du og barnet må reise alene. Hils xx fra meg. Samboer svar: Den er grei, skal jeg ta med noe hjem til deg? Anonymkode: 26581...487 Ja, hadde det vært så lett 😅 Han aksepterer det jo og det blir ikke noen big deal, men han har en egen evne til å gi meg dårlig samvittigjet for sånne ting, selv om han ikke sier så mye. Og så har jeg veldig lett for å få dårlig samvittighet også da. Anonymkode: 5c6b9...460
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #9 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, hadde det vært så lett 😅 Han aksepterer det jo og det blir ikke noen big deal, men han har en egen evne til å gi meg dårlig samvittigjet for sånne ting, selv om han ikke sier så mye. Og så har jeg veldig lett for å få dårlig samvittighet også da. Anonymkode: 5c6b9...460 Da får du gi han dårlig samvittighet når han drar på konsert osv... Neida, det er jo egentlig ingen løsning. Men du får bare si til deg selv at dette er ingenting å få dårlig samvittighet for, også blir du hjemme. Anonymkode: 82202...e56 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #10 Skrevet 16. september 2023 Kan du ikke si at denne gangen vil dere for en gangs skyld overraske henne med en kake, og ta med? Anonymkode: 725b3...f28 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #11 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Et annet stort poeng her er jo at jeg er kjempesliten, har følt meg utmattet siden den dagen mensen egentlig skulle komme, og etter denne uka har jeg stort behov for å hente meg inn igjen. Det hun gjør som jeg synes er ekkelt er at hun serverer te og tvinger på meg oppskjært sitron som har ligger i kjøleskapet i tilsynelatende ukesvis som er både brun og tørr. Sier nei takk, men da stapper hun det bare i teen min. Hun serverer også kake fra frysedisken på Bunnpris (jeg mener ikke å shame noen for å gjøre dette, hun er gammel og orker ikke å lage hjemmelaget, og det er helt OK), men problemet er at jeg er sinnssykt var på "kjøpesmak" som jeg kaller det. Hadde fått det ned om det ikke var for at hun tok opp og fryste ned kaka flere ganger, og det virker som hun ikke dekker den til heller for den får litt sånn frysersmak... I tillegg er kaffen emmen og kaffetrakteren ser skitten ut så det er sikkert ikke så rart. Anonymkode: 5c6b9...460 Så hvorfor i all verden spanderer ikke dere på henne? Det er til og med sjelden dere er der? Anonymkode: 725b3...f28
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #12 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da får du gi han dårlig samvittighet når han drar på konsert osv... Neida, det er jo egentlig ingen løsning. Men du får bare si til deg selv at dette er ingenting å få dårlig samvittighet for, også blir du hjemme. Anonymkode: 82202...e56 Enig! Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for og ikke være i form. Det må du bare la gå☺️ Om han gjør noe spesifikt utrykk som gir deg dårlig samvittighet så still han til veggs med å poengtere at du la merke til utrykket og at det ikke aksepteres, samt ta kontroll over setningen og be han gjøre deg en tjeneste siden du ikke er i form, som med dette: «oii, hva var det for et ansiktsutrykk? Kjøp med en cola zero hjem til meg takk» Anonymkode: 26581...487
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #13 Skrevet 16. september 2023 Jeg leste de to første setningene dine, og tenkte "så klart det er greit å stå over et besøk!". Du er gravid, og da er det litt unntakstilstand. Slapp av hjemme mens samboer tar med barnet til bestemor! Anonymkode: bdd8e...119
Irja Skrevet 16. september 2023 #14 Skrevet 16. september 2023 Nå har han vært borte i flere dager og kost seg med egentid og konsert. Du har vært hjemme med et lite barn og er gravid + kvalm og sliten. Si til samboeren din at du trenger litt tid til å slappe av. Han kan ta med barnet og dra alene denne gangen. Burde virkelig ikke være noe problem. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #15 Skrevet 17. september 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: hun serverer te og tvinger på meg oppskjært sitron som har ligger i kjøleskapet i tilsynelatende ukesvis som er både brun og tørr. Sier nei takk, men da stapper hun det bare i teen min. Anonymkode: 5c6b9...460 Da lar du være å drikke teen. Og neste gang vil du ikke ha te. Anonymkode: 532a0...815
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #16 Skrevet 18. september 2023 Kan dere ikke invitere henne hjem til dere da? Anonymkode: 8a646...173
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå