Gå til innhold

Si ifra til en som snapper ungen sin konstant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en gjeng som har en gruppe på Snapchat. En i gruppen snapper av ungen sin flere ganger daglig. Det er ikke noe poeng med snappene, er bare helt vanlig snaps hvor ungen spiser, ligger på gulvet osv. Begynner å bli ganske slitsomt og kjedelig med de snappene. 
Vet at flere i gruppa tenker det samme. Det er aldri noen som kommenterer snappene.  

Hvordan kan man si ifra om at det blir litt mye? Flere som har en venn/venninne som ikke helt skjønner at ungen deres ikke er like interessant for alle? 

Anonymkode: 3d517...74b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går sikkert over når ungen blir større. Hadde ikke giddet å lage sak av det. 

Anonymkode: 02d9a...b7b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er en gjeng som har en gruppe på Snapchat. En i gruppen snapper av ungen sin flere ganger daglig. Det er ikke noe poeng med snappene, er bare helt vanlig snaps hvor ungen spiser, ligger på gulvet osv. Begynner å bli ganske slitsomt og kjedelig med de snappene. 
Vet at flere i gruppa tenker det samme. Det er aldri noen som kommenterer snappene.  

Hvordan kan man si ifra om at det blir litt mye? Flere som har en venn/venninne som ikke helt skjønner at ungen deres ikke er like interessant for alle? 

Er vel ikke verre enn å bare fortsette å ignorere om det ikke interesserer? Er sikkert andre ting som kan irritere vel så mye. Som feks å alltid legge ut alle måltidene sine eller kjedelige selfies osv.

Anonymkode: ef4cc...6a5

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kan dere ikke bare la vedkommende være stolt og glede seg over barnet sitt? Er jo ikke som at dere blir spammet med reklame og dritt liksom. Det er et lite barn det er snakk om.

Tåler du ikke se bilder av barnet? Alle deler ikke samme interesser og det må da være ok?

Jeg hadde ihvertfall blitt litt lei meg om mine venner fortalte meg at det var kjedelig og uinteressant å se bilder av det viktigste, fineste, mest interessante i livet mitt - som er barnet mitt.

Jeg er ikke interessert i å se bilder av katten din heller liksom, men jeg åpner snappen, svarer kanskje med en «søt 😍» eller sender et hjerte. Det koster meg så lite, men hyggelig for den i andre enden.

Endret av Anononyma
  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor lenge har hun egentlig holdt på slik da? Det er jo spesielt for henne om dette er første baby. Men om absolutt ingen kommenterer eller liker noen gang, så tar hun vel hintet sitt. Om hun ikke er totalt sosialt uintelligent. Da ligger såfall problemet et annet sted enn snappingen av ungen.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge har hun egentlig holdt på slik da? Det er jo spesielt for henne om dette er første baby. Men om absolutt ingen kommenterer eller liker noen gang, så tar hun vel hintet sitt. Om hun ikke er totalt sosialt uintelligent. Da ligger såfall problemet et annet sted enn snappingen av ungen.

TS 

Barnet er 1,5 år, og det har vel vært sånn siden fødsel. 
Misforstå meg rett, jeg syns det er veldig hyggelig å få snaps av ungene til venner og se dem utvikle seg. Men det blir veldig mye når det er flere ganger daglig. 

Det hadde vært like irriterende med de som snapper maten sin, katten sin osv, dersom det var flere ganger daglig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS 

Barnet er 1,5 år, og det har vel vært sånn siden fødsel. 
Misforstå meg rett, jeg syns det er veldig hyggelig å få snaps av ungene til venner og se dem utvikle seg. Men det blir veldig mye når det er flere ganger daglig. 

Det hadde vært like irriterende med de som snapper maten sin, katten sin osv, dersom det var flere ganger daglig. 

Hva med dem som snapper trynet sitt mange ganger daglig?

Anonymkode: 54ca4...49b

• Liker 2
Skrevet

Shit, den er litt klein.. klarer dere å overleve det? Det føles litt ufint å si at man ikke er interessert i å se ungen til noen. Selv om det å få masse sånne bilder er det dølleste i verden.

Jeg pleier å mute grupper med høy aktivitet men lite som er interessant, så jeg ikke får varslene i det minste.

Så raser jeg gjennom det mens jeg ser på TV eller noe.

Anonymkode: 7291b...da9

• Liker 2
Skrevet

Forstår irritasjonen sååå godt, ts! Det virker som mange mister helt evnen til å reflektere over eller bryr seg om hvordan de fremstår etter de har fått unger. At de helt på ekte tror at andre synes ungen deres er like interessant som de selv gjør. Jeg skjønner det bare ikke, det må skje noen alvorlige forandringer på hjernen, på kanten til det skremmende. Er det ikke vanlig å tenke seg litt om før man sender en snap, hvem som faktisk har interesse for å motta dette? Jeg sender jo ikke alle snaps til alle på lista mi, de er jo rettet mot spesifikke mottakere.

Og jeg godtar ikke den der "la de være stolte". Må man på død og liv dele alt man er stolt over hele tiden? Det virker så inmari skrytete, og ikke minst ensporet når det blir hver dag. Det gjelder selvsagt både mat, treningsskryt, selfier, og annet spam også.

Venninna mi HATA å få babybilder, og lovet oss alle på tro og ære at hun aldri skulle bli en sånn taper som peprer alle rundt seg med meningsløse, innholdsløse bilder av en baby som gjør ingenting ca tjue ganger om dagen. Vel, gjett hvem som nå peprer alle rundt seg med nettopp meningsløse, innholdsløse bilder av en baby som gjør ingenting ca tjue ganger om dagen...

Anonymkode: dbc39...f3f

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Forstår irritasjonen sååå godt, ts! Det virker som mange mister helt evnen til å reflektere over eller bryr seg om hvordan de fremstår etter de har fått unger. At de helt på ekte tror at andre synes ungen deres er like interessant som de selv gjør. Jeg skjønner det bare ikke, det må skje noen alvorlige forandringer på hjernen, på kanten til det skremmende. Er det ikke vanlig å tenke seg litt om før man sender en snap, hvem som faktisk har interesse for å motta dette? Jeg sender jo ikke alle snaps til alle på lista mi, de er jo rettet mot spesifikke mottakere.

Og jeg godtar ikke den der "la de være stolte". Må man på død og liv dele alt man er stolt over hele tiden? Det virker så inmari skrytete, og ikke minst ensporet når det blir hver dag. Det gjelder selvsagt både mat, treningsskryt, selfier, og annet spam også.

Venninna mi HATA å få babybilder, og lovet oss alle på tro og ære at hun aldri skulle bli en sånn taper som peprer alle rundt seg med meningsløse, innholdsløse bilder av en baby som gjør ingenting ca tjue ganger om dagen. Vel, gjett hvem som nå peprer alle rundt seg med nettopp meningsløse, innholdsløse bilder av en baby som gjør ingenting ca tjue ganger om dagen...

Anonymkode: dbc39...f3f

TS

Takk for forståelsen! Det gjelder alt annet også såklart, men de som snapper trening og mat gjør det ikke heeele tiden gjennom hele dagen. Får kanskje et treningsbilde og et matbilde ila dagen, og det er ok. De som snapper barna sine syns jeg er desidert verst, fordi de tror at absolutt alle ting barna gjør er interessant for alle. 

Vi er sikkert 10 medlemmer i den gruppa i veldig ulike aldre (fettere og kusiner pluss kjærester). En som er midt i russetida er jo veldig lite interessert i å se en kid spise mat hver eneste dag liksom. 

Jeg har selv barn, så burde kanskje synes det er noe interessant, men helt hverdagslige ting med video av at kidden ser på tv finner jeg bare slitsomt og masete. Jeg er jo også stolt av mitt barn, men skjønner at ikke alle ønsker å følge hverdagen vår hele dagen. Hadde det blitt lagt ut på story hadde det vært myye bedre, da kan man velge selv når man vil se. 

Skjønner at man kanskje ikke kan ta det opp, så får vel bare håpe på at det dabber av etterhvert. Hvis ikke blir det vel å forlate gruppa som blir løsningen. 

• Liker 1
Skrevet

Er med i en sånn gruppe selv, men her er ungen en del eldre. Det blir snappet fra fritidsinteressen hver dag, flere ganger om dagen. Uten tekst, om noen kommenterer, er det heller ingen respons 😆

Anonymkode: 80e55...ad6

Skrevet

Jeg har selv barn, og prøver veldig bevisst å ikke spamme noen med bilder av de. Sender en og annen snap, men ikke til alle. Fått klager fra familie og et par venner på at jeg sender for lite, så der Sender jeg litt mer da de tydeligvis ønsker det. 

Men har selv en venninne som Sender 20+ snapper av barna hver dag. Ingenting spesielt, de sitter i sofaen og ser tv, spiser en skive, er våken osv. Og jeg er hakket fra å slette henne, det er så irriterende 😂 hadde det i det minste vert litt "spesielt", altså de har dekket til en ekstra koselig lunsj, de så på noe unormalt for alderen på tv så se så morsomt osv, noe jeg kan legge godviljen til for å forstå hvorfor blir sendt. Men neida 😂

Helt vanlig at barn er mest interessante for foreldrene selv, så ikke ha dårlig samvittighet for å tenke slik. Men ville ikke tatt det opp heller, du får eventuelt utnytte sjansen dersom vedkommende tar det opp selv til å være ærlig 😅

Anonymkode: 45c67...f62

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke interessert i å se folks bikkjer eller konsertbilder og tenker alltid hvorfor i huleste tror hun jeg har interesse i å se det. 

Men sier jo ingenting fordi det er min venninne og jeg vet at dette er det hun bryr seg om. 

Enten bør du vær høflig å holde munn eller så kan du si ifra og risikere å miste henne som venninne. :)

Anonymkode: 0c284...f36

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer egentlig litt på hvorfor man har snap… «alle» hater treningsbilder fra den som har det som interesse, babybilder fra den som har fått det, turbilder fra den som går på fjellet ofte, konsert snap fra den som syntes det er kult.

Tror grensen min går ved «alt med måte», men jeg har selv Snapchat -mitt valg, og da tenker jeg at jeg må tåle det andre sender eller melde meg ut. Feks konserter, bare klikker meg raskt igjennom og sender en tommel opp eller ikke svarer, det er ikke verre en det 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tiram skrev (27 minutter siden):

Jeg lurer egentlig litt på hvorfor man har snap… «alle» hater treningsbilder fra den som har det som interesse, babybilder fra den som har fått det, turbilder fra den som går på fjellet ofte, konsert snap fra den som syntes det er kult.

Tror grensen min går ved «alt med måte», men jeg har selv Snapchat -mitt valg, og da tenker jeg at jeg må tåle det andre sender eller melde meg ut. Feks konserter, bare klikker meg raskt igjennom og sender en tommel opp eller ikke svarer, det er ikke verre en det 🤷🏻‍♀️

Nettopp!

Jeg hadde Snap, men syntes det ble alt for masete med ørten selfier daglig pluss stort sett totalt uinteressante oppdateringer av andres liv, så jeg slettet det.

Man kan ikke diktere hva andre legger ut der, så skal man ha Snap, får man heller akseptere det og holde munn.

Anonymkode: 54ca4...49b

• Liker 2
Skrevet
Tiram skrev (1 time siden):

Dette tenkte jeg også når jeg leste igjennom tråden nå. Hvorfor har folk snap hvis alt alle andre deler bare er irriterende og uinteressant? 😂

Jeg tar de snuppene jeg får jeg og ser på de i ledige øyeblikk. 

Anonymkode: 27f08...c17

Skrevet

Synes det virker kjipt og knipent å ikke kommentere, bare fordi det er litt  kjedelig.  

Anonymkode: 0ceaa...937

Skrevet
14 hours ago, Anononyma said:

Kan dere ikke bare la vedkommende være stolt og glede seg over barnet sitt? Er jo ikke som at dere blir spammet med reklame og dritt liksom. Det er et lite barn det er snakk om.

Tåler du ikke se bilder av barnet? Alle deler ikke samme interesser og det må da være ok?

Et barn som har rett på privatliv. Jeg synes også det er kjedelig med bilder av lapskaus, men den trenger ikke privatliv. 

Anonymkode: 496ab...759

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det virker kjipt og knipent å ikke kommentere, bare fordi det er litt  kjedelig.  

Men legger til: om det virkelig er til plage for deg, så si fra og snakk for din egen del.

Det er en ærlig sak og dere lærer noe mere om hverandre. 

Skrevet

Foreldre som ikke respekterer sin barns privatliv er ikke skikket i rollen som forelder, hvis min mor hadd delt mitt privatliv med andre mennesker på denne måten så hadde jeg brutt kontakten helt den dagen jeg ble myndig.

Anonymkode: 20788...307

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...