Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #1 Skrevet 22. januar 2006 Vi har parkeringsplass i garasje tilknyttet blokken vi bor i. Vi har ikke lenger bruk for den og vurderer å leie bort plassen. Blant annet er det beboere i samme blokk som har to biler og kan være interessert i å leie. Hva er grei pris å ta for en slik parkeringsplass? (Ikke i Oslo, om det spiller noen rolle, men i en mindre by der det heller ikke finnes gratis parkering noe sted i sentrum) Hvordan blir det skattemessige om vi leier ut? Skal det skattes av?
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #3 Skrevet 22. januar 2006 Mener å ha hørt at folk betaler 500,- pr mnd mange steder i Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #4 Skrevet 23. januar 2006 I Trondheim koster det 250kr i mnd for soneparkering utendørs. Dersom det finnes soneparkering i byen der du bor burde det være greit å ta litt mer enn sonetakst i leie siden det er i garasje.
Titti72 Skrevet 23. januar 2006 #5 Skrevet 23. januar 2006 Jeg leier i blokka der jeg bor og betaler 200,- pr. mnd.
Gjest gjest1 Skrevet 23. januar 2006 #6 Skrevet 23. januar 2006 Det er ikke noen fler som leier ut garasjeplass som du kan forhøre deg med da? Her jeg bor betaler vi 130,- i mnd. for garasjeplass, men har en venninne som betaler hele 600,- i mnd. for parkering... Så hva som er vanlig er nok ikke lett å si...
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #7 Skrevet 23. januar 2006 Det varierer ganske mye skjønner, jeg. Jeg ble anbefalt å ta 750 i måneden, men dette høres ganske mye ut når jeg sammenligner med det andre tar!
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #8 Skrevet 23. januar 2006 LITT UTENFOR oSLO OG HER KOSTER DET Å LEIE 300 KR TIL PRIVAT GARGE I bLOKK. SAMME I REKKEHUS
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #9 Skrevet 24. januar 2006 600kr for en parkeringsplass?! Bare helt utrolig...! Bor i et borettslag og for et år siden kvittet jeg meg med bilen min. Jeg tenkte ikke mer på den, men etter en stund dukker det opp ei dame som ville leie parkeringsplassen min. Leie?! Nei,jeg har ingen utgifter med å ha den plassen, så jeg tar hellar villig til er ingen betaling. Først tenkte jeg 100 kr som en symbolsk sum, men fant ut at det bare ble for dumt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå