AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Skrevet 16. september 2023 Hva gjør man? Alt annet er bra..vi har hver våres fra før. Men jeg ønsker en felles, og stort ønske om ett barn til. Er i slutten av 30 årene så tiden renner fra meg føler jeg. Jeg greier ikke å slippe opp på ønsket..jeg kjenner meg ulykkelig når jeg tenker på at jeg ikke vil oppleve en til. Jeg tenker at jeg aldri vil finne noen igjen som ønsker barn og tiden renner fra meg.. ønsker ikke barn alene. Men ønsker barn med partneren jeg vil leve livet med. Å innse at partner ikke ønsker dette er ett stort hjertesorg nå, jeg prøver å la det gå, men det plager meg sikkelig… Anonymkode: a252c...f68 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #2 Skrevet 16. september 2023 Det viktigste er å ikke lure han ved å bli gravid «plutselig». Respekter valget hans. Anonymkode: cd8b8...112 12 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #3 Skrevet 16. september 2023 Ikke tving på en unge på en som ikke ønsker ungen. Den som ikke ønsker barn, har alltid vetoretten. Om du MÅ ha barn og er kvinne, må du enten dra på en klinikk eller finne en mann som ønsker barn med deg. Om du er mann, må få finne en kvinne som ønsker barn med deg. Anonymkode: 19b23...9bb 11 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Skrevet 16. september 2023 Tror du må ta et valg - han eller barn. Ikke kast bort fertil tid på å vente på at han kanskje kan komme til å endre mening, for sannsynligheten for at det skal skje er altfor liten. Du og han har ikke samme ønsker for felles liv og fremtid. Tøft å innrømme, men tror du må se det for hva det er, og så finne ut hva du gjør videre. Anonymkode: 799c2...8fd 7 6
Brunello Skrevet 16. september 2023 #5 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du må ta et valg - han eller barn. Ikke kast bort fertil tid på å vente på at han kanskje kan komme til å endre mening, for sannsynligheten for at det skal skje er altfor liten. Du og han har ikke samme ønsker for felles liv og fremtid. Tøft å innrømme, men tror du må se det for hva det er, og så finne ut hva du gjør videre. Anonymkode: 799c2...8fd Valget blir å avslutte et fungerende forhold for kanskje å få et barn. Relativt mye skal klaffe for at det blir et barn med en partner hun ikke har truffet ennå når hun er nær 40. 7 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #6 Skrevet 16. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det viktigste er å ikke lure han ved å bli gravid «plutselig». Respekter valget hans. Anonymkode: cd8b8...112 Må si jeg har tenkt tanken… men det vil jeg ikke gjøre. Ønsker ikke barn med noen som ikke ønsker barn. Det hadde jeg ikke greid å leve med resten av livet. Det er svik… huff.. er sikkelig vanskelig dette Anonymkode: a252c...f68
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #7 Skrevet 16. september 2023 Enten respektere at det ikke blir barn, eller gå fra hverandre. Ikke tving frem et barn som noen ikke ønsker. Anonymkode: d624e...0ac 6 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #8 Skrevet 16. september 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du må ta et valg - han eller barn. Ikke kast bort fertil tid på å vente på at han kanskje kan komme til å endre mening, for sannsynligheten for at det skal skje er altfor liten. Du og han har ikke samme ønsker for felles liv og fremtid. Tøft å innrømme, men tror du må se det for hva det er, og så finne ut hva du gjør videre. Anonymkode: 799c2...8fd Ja det virker til å være det jeg føler innerst inne, men det er så vanskelig å ta det endelige valget… jeg tror jeg hadde vært forevig sur om forholdet fortsetter fordi han *tok* fra meg muligheten..jeg har kasta bort mange år på ingenting føles det ut som. Selv om det har vært mye godt. Men akkurat nå er følelsene her overveldene. Blir jeg i forholdet blir det ingen flere barn..går jeg er det ikke sikkert jeg finner noen andre som vil ha barn heller… føles ut som 2 jævlige valg nå Anonymkode: a252c...f68 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #9 Skrevet 16. september 2023 Gjøre det slutt eller sette forholdet på prøve med å bli gravid. De aller fleste barn blir jo født "uplanlagt" for far, mens mor bare later som hun er overrasket. Anonymkode: 8a7bf...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #10 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det virker til å være det jeg føler innerst inne, men det er så vanskelig å ta det endelige valget… jeg tror jeg hadde vært forevig sur om forholdet fortsetter fordi han *tok* fra meg muligheten..jeg har kasta bort mange år på ingenting føles det ut som. Selv om det har vært mye godt. Men akkurat nå er følelsene her overveldene. Blir jeg i forholdet blir det ingen flere barn..går jeg er det ikke sikkert jeg finner noen andre som vil ha barn heller… føles ut som 2 jævlige valg nå Anonymkode: a252c...f68 Avslutter du forholdet gir du i det minste deg selv en mulighet til å finne en annen som ønsker seg barn med deg. Om det er verdt å avslutte forholdet for, det må du avgjøre. Men slik du høres ut nå virker det som om det å ikke få barn uansett vil gjøre deg bitter på mannen din, og da er jo forholdet uansett i ferd med å ødelegges. I så fall er det ingen vits å kaste bort tid på å gå og lure på hva du skal gjøre, for da risikerer du både å bli uten ham og bitter fordi du ventet altfor lenge slik at du kastet bort andre muligheter. Hva sier han om du sier du vil ha flere barn og vurderer å gå fra ham pga. dette? Anonymkode: 799c2...8fd 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #11 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det virker til å være det jeg føler innerst inne, men det er så vanskelig å ta det endelige valget… jeg tror jeg hadde vært forevig sur om forholdet fortsetter fordi han *tok* fra meg muligheten..jeg har kasta bort mange år på ingenting føles det ut som. Selv om det har vært mye godt. Men akkurat nå er følelsene her overveldene. Blir jeg i forholdet blir det ingen flere barn..går jeg er det ikke sikkert jeg finner noen andre som vil ha barn heller… føles ut som 2 jævlige valg nå Anonymkode: a252c...f68 Det er kanskje ikke ment sånn, men det får det til å høres ut som du utelukkende har hatt et forhold til ham for at han skulle fungere som en slags spermdonor. Det virker som du bare har antatt at han vil ha flere barn, hvorfor det? Anonymkode: 72419...1bb 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #12 Skrevet 16. september 2023 Aldri la mann gå foran barn. Da blir du bare bitter. Anonymkode: 927c5...8de 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #13 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De aller fleste barn blir jo født "uplanlagt" for far, mens mor bare later som hun er overrasket. Anonymkode: 8a7bf...7ff Er dette statistikk du har funnet på selv? Anonymkode: 234af...b4a 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #14 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er kanskje ikke ment sånn, men det får det til å høres ut som du utelukkende har hatt et forhold til ham for at han skulle fungere som en slags spermdonor. Det virker som du bare har antatt at han vil ha flere barn, hvorfor det? Anonymkode: 72419...1bb Det er vel far hun ønsker han skal fungere som. Men begge må ville det. Anonymkode: 234af...b4a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #15 Skrevet 16. september 2023 Det er ikke alle som kan få barn. Noen fordi de er sterile, noen fordi de er single og ikke vil bruke donor, noen som deg har partner som ikke vil ha barn. Du har allerede ett barn, så du er på mange måter heldigere enn mange. To med hans barn Anonymkode: 5f45d...29d 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #17 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel far hun ønsker han skal fungere som. Men begge må ville det. Anonymkode: 234af...b4a En far hun egentlig ikke har kjærlighet til, blir som en sæddonor å regne. Anonymkode: 72419...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #18 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En far hun egentlig ikke har kjærlighet til, blir som en sæddonor å regne. Anonymkode: 72419...1bb Det høres ut som hun har et dilemma. Hun vil ha mann og vil ha flere barn, og lurer på om hun må velge. Anonymkode: 234af...b4a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #19 Skrevet 16. september 2023 Det er vel ikke mye å gjøre med det, han har ikke lyst på flere. Det er en vond sorg, og forstår godt at man føles seg meget nedtrykt av det. Det kan være fornuftig å vurdere å få alene hvis det er et ønske om flere barn, men da blir det nok uten partneren din. Tenk og kjenn litt på det og ikke ta alt for brå avgjørelser, det kan hende at sorgen går over og det er ikke like viktig lenger? Men hvis det viser seg å være det, er det muligheter å få barn. Anonymkode: b9ec6...341 4
Maleficenta Skrevet 16. september 2023 #20 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Gjøre det slutt eller sette forholdet på prøve med å bli gravid. De aller fleste barn blir jo født "uplanlagt" for far, mens mor bare later som hun er overrasket. Anonymkode: 8a7bf...7ff hvilket grunnlag har du for å si at dette gjelder de aller fleste? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå