Gå til innhold

Forteller dere alt om fortiden til partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pratet med en venninne i går hvor dette temaet kom opp, og hun mente at det beste var å "legge alt på bordet" som hun sa, og at han fortjente å vite alle detaljer om fortiden for det var eneste måten å bygge full tillit. Det har ikke jeg gjort. Jeg og mannen har vært sammen i 7 år. 

I begynnelsen av 20-årene hadde jeg en utagerende periode med mye festing. Akkurat dette vet han, men han vet ikke detaljene om at kjemisk eksperimentering ledet til seksuell eksperimentering. Mange ganske ville opplevelser. Det er så lenge siden, og jeg er en annen person nå, så føler ikke at det har noe relevans for forholdet. Men hun mente altså at jeg da hadde hemmeligheter for mannen. Men jeg ønsker heller ikke å vite om hans seksuelle sprell som 20-åring, skjønner ikke hva det skal være godt for. 

Hvor mye forteller dere?

Anonymkode: 46968...b53

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville lagt ting på bordet, jeg er enig med venninnen din. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen vil, andre ikke. Om partneren din ikke har hatt problemer med å ikke vite detaljene i 7 år, går det nok bra å ikke fortelle om det ☺️

Jeg forteller med veldig lite filter, MEN har heller aldri hatt noen ekspeimentell fase. Om jeg hadde hatt det, har kanskje ting vært anderledes? Det er jo ikke alt alle vil høre heller. 

Anonymkode: ccafd...5f1

Skrevet

Nei, bare det som er relevant for oss. Vi er to personer, og vi skal ikke leve i fortida.

• Liker 5
Skrevet

Jeg opplever motsatt. Mannen har ikke vært helt ærlig. Historier har ikke hengt helt sammen, noen løse tråder her og der. Jeg synes det skaper mistillit å ikke være ærlig fra starten av. 

Anonymkode: ceae0...275

• Liker 4
Skrevet
Morten1 skrev (1 minutt siden):

Jeg ville lagt ting på bordet, jeg er enig med venninnen din. 

Ting man ikke selv tenker på en gang? Jeg håper jeg aldri kommer i forhold med en som vil vite alt sånt, ikke at det er så mye eller så stort, men ser ikke vits i å snakke om fortiden og jeg vil ikke vite hans heller. Det har ikke noe å si så lenge man er en oppegående fornuftig person som har det bra med seg selv nå. 

Anonymkode: 51321...0d1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg opplever motsatt. Mannen har ikke vært helt ærlig. Historier har ikke hengt helt sammen, noen løse tråder her og der. Jeg synes det skaper mistillit å ikke være ærlig fra starten av. 

Du er problemet her. 

Anonymkode: 1b644...726

• Liker 3
Skrevet

Det er litt både òg. Det er fint å dele men det kan også bli litt mye. 

Anonymkode: edada...e10

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo forskjell på å fortelle løgner, og å ikke fortelle alle detaljer og historier fra tidligere?

Mannen min vet det meste, men har en ganske lik historie som ts, der jeg rotet litt med dop og videre til mye rart innenfor sex. Mannen vet om dopet, sånn generelt, men ikke sexen, og hvorfor skal han det? Det er lenge siden, og jeg tviler på at han vil/trenger/ønsker å vite om alt. Og motsatt, jeg vet endel om hans tidligere liv, men jeg har ikke behov for å vite alt, det hadde ikke gitt meg noen ting. Vi er voksne og har levd et liv før hverandre, nå er det oss to og det har det vært de siste 8-9 årene, og vi lever godt sammen.

Anonymkode: 98d4f...41c

• Liker 4
Skrevet

Ingen av oss har noen dop-historier, vi er og var måteholdne med rus. Men vi har ikke delt alt fra flau ungdomstid og sånt ennå. 

Anonymkode: edada...e10

Skrevet

Forteller ikke løgner, men enkelte traumer snakker jeg ikke om. Det er ikke min partners behov for å vite. Jeg har prøvd å prate om det til tidligere partnere, men de har ikke taklet det bra.

Liker selv at ekser er ekser så sant det ikke er ting som påvirker forholdet (som voldelig eksempel). 

Anonymkode: 1a832...af7

• Hjerte 2
Skrevet

Nei. Absolutt ingen mennesker trenger vite alt om meg. Og akkurat fortiden min med andre partnere er ingenting som noensinne gjør ett forhold godt. Det er ting som ikke leder til noe annet enn usikkerhet. Hvem hadde vært komfortabel med å få vite at noens eks er penere/kjekkere, morsommere og bedre sex enn en selv? For skal man vite alt om andre må man tåle høre sånt.

Anonymkode: e1458...f46

• Liker 3
Skrevet

Min partner vet det meste om meg, ja. Kommer ikke på noe jeg bevisst har holdt tilbake. Opplever at det er gjensidig.

Anonymkode: 8033c...e97

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke at jeg har så store hemmeligheter, men jeg har ikke noe behov for å levere ut hele livshistorien med teite handlinger fra ungdomstida ol. 

Anonymkode: 4605a...6d4

Skrevet

Vi har ikke satt oss ned og hatt en sånn "her er alle mine mørkeste hemmeligheter"-samtale, nei.

Jeg har gjort mange teite ting som tenåring og ungdom som har veldig lite å gjøre med hvem jeg er i dag, jeg antar at han har det på samme måte. Det hender fortsatt - etter mange år sammen - at det skjer ting som minner om noe, også blir det kanskje naturlig å dele den historien. Mye av det går det jo an å le av nå. Heldigvis :)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Msramkins
Skrevet

Nei. Og forventer det ikke tilbake heller. Vi er to voksne individer som har rett på vår egen forhistorie. Jeg har fortalt mye, men har ingen plikt til å fortelle alt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Pratet med en venninne i går hvor dette temaet kom opp, og hun mente at det beste var å "legge alt på bordet" som hun sa, og at han fortjente å vite alle detaljer om fortiden for det var eneste måten å bygge full tillit. Det har ikke jeg gjort. Jeg og mannen har vært sammen i 7 år. 

I begynnelsen av 20-årene hadde jeg en utagerende periode med mye festing. Akkurat dette vet han, men han vet ikke detaljene om at kjemisk eksperimentering ledet til seksuell eksperimentering. Mange ganske ville opplevelser. Det er så lenge siden, og jeg er en annen person nå, så føler ikke at det har noe relevans for forholdet. Men hun mente altså at jeg da hadde hemmeligheter for mannen. Men jeg ønsker heller ikke å vite om hans seksuelle sprell som 20-åring, skjønner ikke hva det skal være godt for. 

Hvor mye forteller dere?

Anonymkode: 46968...b53

Vi har fortalt hverandre alt ja.

Vi er helt åpen med hverandre. Hva vi har gjort før spiller jo ingen rolle. 

Anonymkode: cb4b9...c13

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke fortalt nåværende at jeg var utro mot exen. Det vil bare skape tvil. Jeg slet så mye med det i ettertid, at jeg ville aldri gjort det igjen. Exen vet det heller ikke, men det var nok grunnen til at forholdet tok slutt. Det ble en avstand pga min dårlige samvittighet

Anonymkode: 3a6cd...7e9

• Liker 3
Skrevet

Jeg anser fortid som fortid spesielt i tidlig tyveårene når man endrer seg noe mye. Personlig ville jeg vært ærlig hvis det er spørsmål eller at samtale leder naturlig til å snakke om fortiden sin. Men synes det er noe spesielt å sette seg ned og gi alt i detalj om det man ikke er spesielt stolt av, det forventer jeg ikke av min samboer heller at han skal brette ut.

Anonymkode: d61e4...548

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...