Gå til innhold

Burde jeg pusse opp kjøkkenet før jeg selger leiligheten? M

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det koster 110 000 kr å pusse opp ett relativt enkelt minimalistisk kjøkken. 

ville dere pusset opp før salg eller droppet det? 

Anonymkode: 16959...d6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja det spørs. Hvor bor du, hvilken stil er det ellers i hjemmet? 

Skrevet

Nei, la de heller fikse kjøkkenet slik de selv vil ha det.

Anonymkode: 4d1f8...849

• Liker 8
Skrevet
Tipaa skrev (2 minutter siden):

Nja det spørs. Hvor bor du, hvilken stil er det ellers i hjemmet? 

Det er gammelt bad også. 😐 Jeg har prøvd å malt for å gjøre det hyggeligere men det er en litt eldre leilighet.

Anonymkode: 16959...d6e

Skrevet

Nei. Er det to ting som ikke lønner seg å pusse opp før salg er det kjøkken og bad. Kanskje du får det igjen, men prisen på leiligheten blir ikke å dobble seg. Enda kjipere om den blir solgt for lavere pris etter oppussing. 

• Liker 3
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 22c28...d2a

• Liker 1
Skrevet

Da er det kanskje ikke verdt å fikse. Men kan du kanskje bytte benkeplate, bytte veggfliser/plater over benken, male skapdørene? Sånne enkle ting?

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte i 2021. Kjøkken fremsto greit. Overflatepusset. Jeg var desperat for å finne nytt sted til meg og mine barn etter skilsmisse. Nå etter to år MÅ kjøkkenet endres, koketopp og komfyr er dårlig og overflatemaling flasser av. Jeg hadde kanskje ikke kjøpt om jeg så det på visning, men måtte ha et sted å bo, så jeg ble "solgt" av det jeg så der og da.. 

Ikke puss opp, overflatemale, så du får solgt.

Anonymkode: 8e728...2f6

• Liker 1
Skrevet

Du vil ineppe få igjen pengene du legger i oppussingen, spesielt ikke når det ellers også er renoveringsbehov i boligen. Enten bør du selge "med renovering/moderniseringsbehov" eller som "nyoppusset"

Anonymkode: 97cc1...4b7

• Liker 1
Skrevet

Nei du vil tape på gjøre det

Anonymkode: 2d8b7...180

Skrevet

Jeg valgte å gjøre akkurat nok til at jeg ville trives bedre her. Fjernet den stygge veggplaten mellom benkeplaten og overskap, fikset veggen og malte. Byttet benkeplaten, malte overskapene med trestjerner gulvmaling, byttet håndtak på skapene, fikk meg en induksjonsovn og ny stekeovn, og kjøpte ny vask og blandebatteri med avstengning til oppvaskmaskin. Malte også resten av veggene og la nytt gulv (fordi jeg hadde malt og lagt nytt gulv i resten av leiligheten også. 

Men det er som sagt ikke mer enn å male skapdører, kanskje bytte håndtak, bytte benkeplate og annet småtteri som å male veggene skal til.

Det lønner seg sjeldent å gjøre mer, om man ikke har tenkt til å bo der for evig og alltid selv. Pengene man legger i det vil man sjeldent få igjen ved salg.

Anonymkode: 1b19b...242

Skrevet

Er noen som har regnet på det. Du får max 0,6 kr igjen for hver kr investert i oppussing. Mulig det kan lønne seg om du gjør alt selv. Selg heller litt billigere.

Anonymkode: aceb3...f03

Skrevet

Bedre å la være, så kan kjøper heller pusse opp og få det slik de faktisk vil ha det. 

Skrevet

Jeg foretrekker å se tilstanden på det jeg kjøper, så mitt svar må bli nei.

Hvis kjøkkenet pusses opp før salg må det gjøres ordentlig,  og da blir det så dyrt at vinningen går opp i spinningen.

Hvis kjøkkenet blir pusset opp overflatisk skjuler det skader og mangler, og kjøper vet ikke hva en får. (På min dialekt heter det å sminke grisen - grisen ser bedre ut, men er fremdeles en gris)

Anonymkode: 6006c...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...