Gå til innhold

Jeg blir helt susete og gal i hodet av store samlinger der folk snakker i munnen på hverandre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt eller feiler det meg noe? 

Anonymkode: ee8d0...3df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt lik. Du er ikke rar men faktisk ganske vanlig👍

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også sånn. Blir kvalm og svimmel og får øresus. 

Anonymkode: 5a82a...cc5

• Liker 2
Skrevet

Har tinnitus og hyperakusis (overfølsomhet for lyd) og etter jeg fikk det unngår jeg forsamlinger med folk, bestikk som klirrer og musikk i bakgrunnen-det blir helt kaos i hodet og jeg tar inn alle lyder samtidig.

Klarer heller ikke konserter med høy musikk.

Anonymkode: 2d8e8...938

Skrevet

Jeg også! I tillegg er det gjerne høy musikk som gjør at alle må prate enda høyere. Har forsøkt å ta det opp i festlige lag tidligere men får lite gehør, så har forsonet meg med at jeg antakeligvis er litt spesiell.

Anonymkode: b9bc8...c3c

Skrevet

Det er helt normalt. Det som ikke er normalt (eller konstruktivt) er å velge å la dette hindre deg fra å delta på ting du faktisk kunne tenke deg å delta på.

Har du gjort noe slags research på hjelpemidler, eller forsøk på tilrettelegging? Dersom ikke: første steg. Det kan hende du kan komme deg fint gjennom en kaotisk opplevelse gjennom hvile i forkant og etterkant og en tur eller fem på toalettet underveis i folkehavet. Eller det kan hende du bør ha med deg ørepropper eller hodetelefoner med noice canseling, eller det kan hende du må over på mer tekniske hjelpemidler. 

Anonymkode: 2ae5a...397

Skrevet

Jeg har det også sånn, synes det er utrolig hvor mye støy folk klarer å lage.

Anonymkode: b429d...d7a

• Liker 1
Skrevet

Jeg og. Jeg har adhd da. 

Anonymkode: 82609...0c2

Skrevet

Store forsamlinger er av og for ekstroverte, så da blir det på deres premisser. Ekstroverte får energi av slikt mens introverte blir tappet.

Anonymkode: 779e7...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...