Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk bak en ungdom her en fredagskveld som skulle på fest. Han hadde en pose i hånden. Posen revnet og ei vodka flaske datt i bakken og knuste. Gutten begynte så smått å plukke opp restene av glass bitene. Så kommer det en eldre mann forbi og sier : det det får du plukke opp. Gutten bare ser opp og sier: det er akkurat det jeg gjør nå.

Jeg hadde akkurat vært på butikken og kjøpt meg en six pack øl til en fest på lørdagen. Jeg ga den til gutten så han fikk en fin kveld. Øl salget var stengt så han kunne ikke kjøpe seg øl. Jeg kjøpte meg en nye øl dagen etter. 

Gutten ble så glad og takknemlig og det gjør meg glad. Trenger ikke noen som kommer med sure kommentar når noen er uheldig 

Anonymkode: f2dc8...b5b

• Liker 8
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var snilt gjort av deg. 😊 Er mange folk som sier ting de godt kunne spart seg for, slik som det den eldre mannen der sa. Skjønner ikke hva som er vitsen med å si slikt til folk jeg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det der kommer gutten til å alltid huske 🥰

Du var ordtlig snill 🤎

Anonymkode: 85080...cec

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Det var en eldre mann, å overskriften din sier sure eldre folk. Da forventet jeg meg innehold som omhandlet det, altså flertall. 

Å du, du får sikkert en glorie som lyser over hodet ditt. Får bare håpe at ungdommen du gav øl var over 18 år. 

Anonymkode: 93613...48e

• Liker 3
Skrevet

Jeg bor sentralt i Oslo. Knuste flasker på gata er ikke akkurat noe sjeldent syn. Farlig for både hunder og barn og andre. De færreste som mister flasker i bakken rydder opp etter seg. Så jeg kan forstå den eldre mannen, selv om han denne gang kjeftet på en som faltisk tok ansvar.

Anonymkode: c45b9...c87

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er mange bitre folk der ute som bare leter etter en anledning til å kjefte og trekke ned andre. Å komme med en skjennepreken til noen som alt er i gang med å rydde opp etter seg sier nok om entusiasmen til å ødelegge andres dag slik at de ikke blir alene med sin nedstemthet. Misery loves company som de sier.

Men lyspunktet i historien er jo din flotte handling som balanserte det hele. Flott gjort!

Endret av ruffen29
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg bor sentralt i Oslo. Knuste flasker på gata er ikke akkurat noe sjeldent syn. Farlig for både hunder og barn og andre. De færreste som mister flasker i bakken rydder opp etter seg. Så jeg kan forstå den eldre mannen, selv om han denne gang kjeftet på en som faltisk tok ansvar.

Han satt på huk og plukket opp bitene da han kom med kommentaren 

• Liker 1
Skrevet

Det var en eldre mann, å overskriften din sier sure eldre folk. Da forventet jeg meg innehold som omhandlet det, altså flertall. 

Å du, du får sikkert en glorie som lyser over hodet ditt. Får bare håpe at ungdommen du gav øl var over 18 år. 

Det var han. Han går på universitetet 

Skrevet

Han holdt på å plukke opp når den eldre mannen så det er ikke så forståelig. Hadde han bare stått der elle prøvd å å gå videre, så kunne jeg forstått det

Anonymkode: 7b438...9a4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nå har vi eksempelet i HI, og så har vi deg. Det er 2, altså flertall. "Sure eldre menn" er altså korrekt å bruke i denne tråden.

Anonymkode: 3a3dc...1e8

• Liker 1
Skrevet

Så det var altså en eldre, sur mann? 

Anonymkode: 06202...2d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så det var altså en eldre, sur mann? 

Anonymkode: 06202...2d0

Ja, men har opplevd sure eldre damer også. 

Skrevet (endret)

Empati er ikke forbeholdt noe bestemt alder og kjønn, tror jeg.   Det var fint at du hjalp den unge mannen :) 

Det kan jo være litt pinlig å miste ut varene sine også. Jeg hadde fylt for mye varer i min bærepose en gang, og plutselig rullet både ølbokser, epler og appelsiner utover gulvet i butikken, ved utgangen.. Andre kunder dukket opp og hjalp meg med både jakten på varene og ny bærepose.  Snille folk 💙

Endret av Adobyen
Skrevet

Merker det selv. Har passert 50, og blir mer og mer grinebiter.

Anonymkode: b2e6f...024

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Var nå og noe å forvente seg.

Bitter much.

Anonymkode: 1d0f0...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...