Gå til innhold

1-åring og flapping med hendene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som nylig fylte 1 år. Han flapper noe veldig med hendene, spesielt når han blir veldig glad eller ivrig f.eks i lek eller om jeg kommer med noe mat han liker veldig godt, at han får hilse på et dyr etc.

Jeg har selv Asperger så arveligheten er jo der i aller høyeste grad. Er klar for å gi han allverdens støtte om han har arvet det, men hadde jo selvfølgelig vært fint om han bare får gå gjennom livet som nevrotypisk.

Han har ingen andre tegn på autisme, er kjempesosial og elsker situasjoner der han har masse folk rundt seg. BUP sier jeg ikke har noen grunn til å bekymre meg.

Noen med erfaringer?

Anonymkode: 52198...6e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten til ei venninne flappet. Han begynte heller ikke å snakke før han var nesten 4,5 år. Det var mye bekymring der, men nå er han 7 år og ingen flere tegn på noe som helst.

Skrevet

Eg gjorde det (har tendensar enno når eg blir ivrig). Ikkje noko diagnose her! 

Anonymkode: 37172...d5f

Skrevet

Dumt spm: var er å "flappe"?

Anonymkode: e8995...1f5

Skrevet

Det er fortsatt veldig, veldig tidlig 🤗 små barn flapper! Og fascineres av hjul og dører og gjentar lyder osv osv. Jeg forstår tanken men ville prøvd å ha is i magen ♥️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dumt spm: var er å "flappe"?

Anonymkode: e8995...1f5

Se for deg litt flaksing med hendene, på en måte☺️

Skrevet

Små barn pleier ikke flappe så mye. Sønnen til venninna mi gjorde det masse som ettåring. Han har asperger 

Anonymkode: a6ac1...1a5

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Eg gjorde det (har tendensar enno når eg blir ivrig). Ikkje noko diagnose her! 

Er du utredet da?

Anonymkode: dc232...592

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er du utredet da?

Anonymkode: dc232...592

Hehe, nei.  (Korleis kan eg DÅ vite at eg ikkje har asperger??😱) Aldri vore mistanke om noko slikt, fungerer godt sosialt og fagleg. Så gjennomsnittleg at det grensar til kjedeleg. Men viste altså veldig sterk glede ved å "vifte/vinke/riste" med henda som liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...