Gå til innhold

Vaske kåpe hjemme, går det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :D 

Jeg har en ullkåpe (Live kåpe fra match om noen kjenner til den, ikke viktig da)

Den består av 50% ull 50% polyester står det. Kan jeg ta denne på ull vask? Altså kald vask i maskin?

Dersom ja, er det mer skånsomt å sentrifugere, enn å vri opp for hånd og la den henge søkk våt?

Anonymkode: 7cba5...249

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på vaskeanvisningen. Jeg tror det mest skånsomme er å håndveske hvis den ikke har vaskesymbol. 

Tror forøvrig sentrifugeringa er det som skader mest.

Anonymkode: 56c51...bfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Se på vaskeanvisningen. Jeg tror det mest skånsomme er å håndveske hvis den ikke har vaskesymbol. 

Tror forøvrig sentrifugeringa er det som skader mest.

Vaskelappen sier kjemisk rens, men er det virkelig nødvendig? Den er bar 50% ull.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vaskelappen sier kjemisk rens, men er det virkelig nødvendig? Den er bar 50% ull.

ts

Det går kanskje bra i maskinen, i hvert fall hvis du kan stille sentrifugen på 400 omdreininger? 600 omdreininger har krympa kåper og gensere for meg. Hvis fmdu vasker uten sentrifuge og ruller o håndklær og henger opp, bør det gå bra. 

Fint at husmorskillsene mine kommer til nytte😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det går kanskje bra i maskinen, i hvert fall hvis du kan stille sentrifugen på 400 omdreininger? 600 omdreininger har krympa kåper og gensere for meg. Hvis fmdu vasker uten sentrifuge og ruller o håndklær og henger opp, bør det gå bra. 

Fint at husmorskillsene mine kommer til nytte😊

Tusen takk! Det hjalp veldig! Hadde aldri tenkt på det 😄❤️

Tusen takk begge to, forresten. Nå ble jeg glad.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...