AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Skrevet 16. september 2023 Hvor mange kjøretimer brukte dere på å ta lappen? (Altså hadde ingen øvelseskjøring privat, kun på kjøreskolen). Har 32 dobbelttimer og enda ikke fullført trinn 3. Vet ikke hvor mange timer som er vanlig når man ikke har øvelseskjørt privat, men begynner å føle meg som et pengesluk med en svært så pirkete kjørelærer. Anonymkode: 92971...3ec
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #2 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor mange kjøretimer brukte dere på å ta lappen? (Altså hadde ingen øvelseskjøring privat, kun på kjøreskolen). Har 32 dobbelttimer og enda ikke fullført trinn 3. Vet ikke hvor mange timer som er vanlig når man ikke har øvelseskjørt privat, men begynner å føle meg som et pengesluk med en svært så pirkete kjørelærer. Anonymkode: 92971...3ec 32 dobbelttimer og du har ennå ikke fullført trinn 3? Jeg hadde heller nesten ingen øvelseskjøring privat og telte nettopp hvor mange dobbelttimer/timer jeg hadde totalt (strøk pp oppkjøringen én gang, og det var 19… nå kjenner jeg ikke til din situasjon, hvor god du er, om du kjører opp på manuell eller automat osv. Men synes du i det minste burde ha vært ferdig med trinn 3 for lengst. Anonymkode: eb606...6af 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #3 Skrevet 16. september 2023 Følger. Alle sier «kjør privat, kjør privat». Ikke alle har denne muligheten! Anonymkode: 7334f...3ef 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 32 dobbelttimer og du har ennå ikke fullført trinn 3? Jeg hadde heller nesten ingen øvelseskjøring privat og telte nettopp hvor mange dobbelttimer/timer jeg hadde totalt (strøk pp oppkjøringen én gang, og det var 19… nå kjenner jeg ikke til din situasjon, hvor god du er, om du kjører opp på manuell eller automat osv. Men synes du i det minste burde ha vært ferdig med trinn 3 for lengst. Anonymkode: eb606...6af Det kommer vel helt an på person til person. Noen bruker flere timer en andre. Noen stryker første gang, andre ikke. Anonymkode: c49a0...836 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #5 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor mange kjøretimer brukte dere på å ta lappen? (Altså hadde ingen øvelseskjøring privat, kun på kjøreskolen). Har 32 dobbelttimer og enda ikke fullført trinn 3. Vet ikke hvor mange timer som er vanlig når man ikke har øvelseskjørt privat, men begynner å føle meg som et pengesluk med en svært så pirkete kjørelærer. Anonymkode: 92971...3ec Eh.. wow jeg ville kanskje byttet kjøreskole! Jeg tok lappen 15 år siden uten å ha kjørt en metet privat, husker ikke hvor mange dobbelt timer jeg hadde utenom alt til sammen, men betalte rundt 26.000 den gang. Jeg var ikke veldig god som tok alt med en gang, men hadde en lærer som lot meg prøve meg i større grad for hver gang og ikke pirka på det samme hele tiden. 32 dobbelt timer er mye! SÅ dårlig tror jeg faktisk ikke noen er. Har et råd til deg, dra til en annen kjøreskole og si du vil kjøre en time, ikke si noe om at du har kjørt så mye osv, bare at du vil ha en kjøretime og be om evaluering etter det. Og se hva de sier. Anonymkode: f680e...c04
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #6 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 32 dobbelttimer og du har ennå ikke fullført trinn 3? Jeg hadde heller nesten ingen øvelseskjøring privat og telte nettopp hvor mange dobbelttimer/timer jeg hadde totalt (strøk pp oppkjøringen én gang, og det var 19… nå kjenner jeg ikke til din situasjon, hvor god du er, om du kjører opp på manuell eller automat osv. Men synes du i det minste burde ha vært ferdig med trinn 3 for lengst. Anonymkode: eb606...6af Ja det syntes jeg også. Kjører automat. Som sagt mistenker at jeg er en cashcow her. Må få byttet kjøreskole. Anonymkode: 92971...3ec
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #7 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det syntes jeg også. Kjører automat. Som sagt mistenker at jeg er en cashcow her. Må få byttet kjøreskole. Anonymkode: 92971...3ec Jepp, tenkte cash cow jeg også 😄 Hadde en sånn lærer, hun var så pirkete at jeg aldri kom meg videre. Bytta skole og jeg lærte så mye nytt. Jeg kjørte med broren min så jeg kan egentlig ikke svare på spørsmålet ditt. Men ville bare si at det høres rart ut, bytt skole! Masse lykke til! Anonymkode: 268e6...a76 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #8 Skrevet 16. september 2023 Rundt tjue. Tok automatlappen. Anonymkode: 15ff0...bac
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #9 Skrevet 16. september 2023 Jeg hadde vel 25-30 timer. De første 20ish var med en veldig pirkete kjørelærer der jeg aldri opplevde noe fremdrift, ble aldri ferdig med nivå 3. Så byttet jeg kjørelæreren. Etter første time var resten av opplæringen planlagt, kartkjøring, langkjøring og alt skjedde ila få uker. Knappe to mnd og tre kjøretimer (utenom de obligatoriske tingene) senere hadde jegl lappen Anonymkode: d5ce2...297 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #10 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jepp, tenkte cash cow jeg også 😄 Hadde en sånn lærer, hun var så pirkete at jeg aldri kom meg videre. Bytta skole og jeg lærte så mye nytt. Jeg kjørte med broren min så jeg kan egentlig ikke svare på spørsmålet ditt. Men ville bare si at det høres rart ut, bytt skole! Masse lykke til! Anonymkode: 268e6...a76 Nettopp! Kvinnelig kjørelærer som er så pirkete at det føles helt latterlig til tider. Takk!! ☺️ Anonymkode: 92971...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #11 Skrevet 16. september 2023 Hadde ganske mange. Men det var nok jeg som holdt igjen og var opptatt av å mestre noe skikkelig for jeg gikk videre. Er tross alt livsfarlig om man ikke er god nok. Brukte massevis av penger. samboeren kjørte opp på samme sted med samme lærer og brukte 2,5-3 mnd mnd fra første time til han hadde lappen. Anonymkode: bae0d...423 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #12 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer vel helt an på person til person. Noen bruker flere timer en andre. Noen stryker første gang, andre ikke. Anonymkode: c49a0...836 Klarer du ikke å lese? Hva var det jeg skrev i innlegget mitt? Refererer til innlegget mitt: «nå kjenner jeg ikke til din situasjon, hvor god du er, om du kjører opp på manuell eller automat osv. » Ta så les neste før du kommenterer. Anonymkode: eb606...6af
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #13 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klarer du ikke å lese? Hva var det jeg skrev i innlegget mitt? Refererer til innlegget mitt: «nå kjenner jeg ikke til din situasjon, hvor god du er, om du kjører opp på manuell eller automat osv. » Ta så les neste før du kommenterer. Anonymkode: eb606...6af Neste gang* Anonymkode: eb606...6af
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #15 Skrevet 16. september 2023 Det er 9 år siden jeg tok lappen, og kan ikke huske at det var snakk om noen «trinn». Hva betyr det? Jeg kjøpte en pakke med x antall timer, glattkjøring og langkjøring osv. Det holdt med den. Anonymkode: 9b661...795
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #16 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mange kjøretimer brukte dere på å ta lappen? (Altså hadde ingen øvelseskjøring privat, kun på kjøreskolen). Har 32 dobbelttimer og enda ikke fullført trinn 3. Vet ikke hvor mange timer som er vanlig når man ikke har øvelseskjørt privat, men begynner å føle meg som et pengesluk med en svært så pirkete kjørelærer. Anonymkode: 92971...3ec Ikke sammenlignbart (siden jeg tok lappen i 1997), husker ikke antall timer, men syns jeg holdt på ganske lenge. Lappen kom vel totalt på et sted mellom 10.000 og 20.000. Følte ikke kjørelæreren var så pirkete da. Anonymkode: 24aa7...74b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #17 Skrevet 16. september 2023 Jeg brukte 30 - 40 kjøretimer. Hadde veldig angst for å kjøre. Brukte 100.000 kr på å ta lappen for 9 år siden, tør fortsatt ikke kjøre. Har angst for sinte menn i trafikken, da flere venninner har blitt utsatt for vold av sinte menn i trafikken Om ikke menn var så voldelige hadde jeg turt kjøre. Og hvis man slår tilbake så får man jo problemer selv og, for det er vel ikke lov med selvforsvar. Anonymkode: e44cc...c03
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #18 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg brukte 30 - 40 kjøretimer. Hadde veldig angst for å kjøre. Brukte 100.000 kr på å ta lappen for 9 år siden, tør fortsatt ikke kjøre. Har angst for sinte menn i trafikken, da flere venninner har blitt utsatt for vold av sinte menn i trafikken Om ikke menn var så voldelige hadde jeg turt kjøre. Og hvis man slår tilbake så får man jo problemer selv og, for det er vel ikke lov med selvforsvar. Anonymkode: e44cc...c03 Dette! Takk, kremeksempel på hvordan folk skryter på seg få timer. Eller, nei. Det er nok ikke bevisst. Men underdriver timeantallet. For å si det veldig enkelt: du brukte ikke 100.000kr på 30-40 kjøretimer for 9 år siden 😅 Mener du liksom at du betalte over 3.000kr pr kjøretime da? Men for å svare TS: Hvis du kjører lite hjemme men er ung/flink/god motorisk/kjapp i huet/tar automatgir: Kanskje du bruker 35.000kr på lappen. Hvis du kjører lite hjemme men er litt eldre/litt treg/litt redd av deg: Vil tippe rundt 50-60.000kr. Hvis du kjører lite hjemme og er eldre/litt treg/klønete motorisk/klarer ikke tenke så fort i trafikksituasjoner/svak på å bevege blikket/generell ustø med bil: 80-200.000kr. Anonymkode: 3c2d0...175
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #19 Skrevet 16. september 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det er 9 år siden jeg tok lappen, og kan ikke huske at det var snakk om noen «trinn». Hva betyr det? Jeg kjøpte en pakke med x antall timer, glattkjøring og langkjøring osv. Det holdt med den. Anonymkode: 9b661...795 Det var trinn for ni år siden også. Jeg øvelseskjørte i Norge for 12 år siden og husker godt disse trinnene, men kanskje kjørelæreren din ikke forklarte det. Anonymkode: 15ff0...bac
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #20 Skrevet 16. september 2023 Det er riktignok snart 20 år siden jeg tok lappen, og det er en god del flere krav nå, men den gangen hadde jeg 18 kjøretimer (noe som ble ansett som en del). Jeg hadde flyttet hjemmefra og fikk kun øvelseskjørt når jeg jeg var hjemme hos foreldrene mine en gang i måneden, kanskje. Anonymkode: ecec5...62c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå