Gå til innhold

Skraping på døra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg få kattene til å slutte å skrape på døra hele tiden? Hver eneste natt skraper de på den hersens døra til soverommet. Det blir aldri en hel natt med søvn :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det beste må være å ikke belønne skrapingen. De skraper fordi de vil inn, så ikke slipp dem inn. Det vil bli tungt noen netter, men så vil de skjønne det. Og det gjelder å være konsekvent. Det er mye vanskeligere å avvenne noen fra en atferd hvis de får belønning av og til enn hvis de får den alltid.

Gjest Madeline
Skrevet
Jeg tror det beste må være å ikke belønne skrapingen. De skraper fordi de vil inn, så ikke slipp dem inn. Det vil bli tungt noen netter, men så vil de skjønne det. Og det gjelder å være konsekvent. Det er mye vanskeligere å avvenne noen fra en atferd hvis de får belønning av og til enn hvis de får den alltid.

Vi har samme problemet som trådstarter og vi overser alltid skarapingen. Likevel slutter de ikke med det. Tror ikke vi får vent de av med denne uvanen dessverre.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vi har pusen på soverommet vi. Så slipper vi mjauing, skraping og leven, og sover godt alle sammen.

Skrevet
Vi har pusen på soverommet vi. Så slipper vi mjauing, skraping og leven, og sover godt alle sammen.

Det har vi også, men hvis jeg skal gi et råd så må det bli at dere setter noe foran døren så ikke katten når frem til den eller at dere smører på noe som gjør at katten ikke vil komme til døren.

Skrevet

Hva med get-off-spray som man får kjøpt på dyrebutikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...