Ck1 Skrevet 16. september 2023 #41 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En 13-åring er stor, mens en 6-åring fortsatt er ganske liten. Dersom det var meg, hadde jeg ikke vært borte lengre enn en weekend tors-søn eller kun ei helg. Og da måtte barna selvfølgelig vært med en barnevakt de kjenner godt og er trygg på. I tillegg måtte ikke denne weekendturen gjort at vi ikke hadde hatt råd til ferie eller andre gøye ting med barna. Anonymkode: 8efc8...3a3 Enig👍🏼
A new man Skrevet 16. september 2023 #42 Skrevet 16. september 2023 Vi har «alltid» tatt oss en kjærestetur. Det har dog aldri vært mer enn en oval weekend til en storby. For oss har det vært aller mest viktig å ta vare på og pleie forholdet vårt. Det er familiens fundament og viktig for barna. Våre pensjonerte foreldre synes det er rart, men ingen andre vi kjenner. Vi har alltid hatt hovedferien sammen som en familie.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #43 Skrevet 16. september 2023 Jeg har ikke lyst til det jeg. Dra ut på en koselig middag med samboer mens bestemor passer to-åringen går greit, men flere dager, nei ikke for meg. Hadde savnet barnet veldig fort. Naboen har to små, han reiser stadig på lange turer alene med kompiser. Ibiza, Tyrkia og vet ikke hva. Hun tar vel sine turer også, eller får mye egentid når han kommer hjem. Jeg skjønner det ikke jeg, men dømmer ingen. Jeg var 35 da jeg fikk unge og har fått rast fra meg, både når det gjelder festing, reiser og annen «meg»-tid. Det beste jeg kan gjøre er å være sammen med barnet mitt. Er da allerede altfor mye borte fra han med 100%jobb. Dit må jeg jo, men utover det, vil bare være med han. Helt naturlig at forholdet går litt i dvale i den tiden. Problemet er bare at mange menn ikke tåler det og derav kommer problemene. Anonymkode: e16c1...7da 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #44 Skrevet 16. september 2023 Jeg personlig hadde ikke reist mer enn en langhelg. Men hvis dere og barna føler dere komfortable med det, så ser jeg absolutt ingenting i veien for det 🙂 Anonymkode: e3e7c...419 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #45 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg derimot kjenner ingen som tar en ike uten barn så nei heldigvis ikke vanlig Anonymkode: 19187...b70 Ikke jeg heller. Både jeg og de jeg kjenner hadde blitt overrasket hvis noen gjorde det. Merkelig påfunn. Hva skal man med barn hvis ikke man vil være med dem på en så viktig ting som en ferie. Vil de få pult i fred eller hva er greia? Hva er dette mølet om kjærestetid? Har man ikke kjærestetid når man sitter der med sine barn og koser seg med det vakre man har skapt sammen? Kan vel få dere to rom på hotellet og pule løs når barnet har sovnet. Hvordan ødelegger barnet kjærestetid? Høres ut som de er i veien for det å få kost seg for mange. Anonymkode: e16c1...7da 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #46 Skrevet 16. september 2023 Vi reiser på kjærestetur uten barn hver vinter, vi. Noen ganger langhelg, andre ganger en uke. Vi har fleksible jobber, bruker hele sommeren på ferie sammen med ungene og de har aldri lurt på hvorfor vi tar en tur uten dem. Anonymkode: 55b74...143 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #47 Skrevet 16. september 2023 Hadde nok ikke reise en hel uke fra 6åringen, men heller tatt en weekend tur. Barnet skal jo følges opp med både lekser/skole og hverdag, og for en seksåring kan det da være lenge at foreldre er vekke hele uken tenker jeg. Vært annerledes kanskje om barnet også hadde fri og var på ferie med besteforeldrene feks. Anonymkode: c943d...7be
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #48 Skrevet 17. september 2023 Syns det er helt innafor, tenker at dere skal gjøre ting som ikke passer å ha med barn på. Barna tåler godt å være hjemme. Anonymkode: cbb4a...e3c 1
Rosa Dartle Skrevet 17. september 2023 #49 Skrevet 17. september 2023 Jeg synes det er helt innafor. Vi har ikke gjort det selv enda, men nå er minste 7, så planen er å få det til neste sommer. Tror man da har enormt mye mer å gi de resterende 51 ukene av året. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #50 Skrevet 17. september 2023 Jeg synes det er en god idé. Anonymkode: 21fdf...788 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #51 Skrevet 17. september 2023 Var ikke klar over at dette var et dilemma en gang jeg 😄 vertfall ikke med så store barn. Mine barn har et veldig nært forhold til sine besteforeldre. Hadde vært helt uproblematisk å dra på ferie uten barna her. Hadde vi hatt mer penger, så hadde vi nok dratt på kjæreste ferie vertfall en gang i året. Anonymkode: 8a30c...43b 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #52 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke jeg heller. Både jeg og de jeg kjenner hadde blitt overrasket hvis noen gjorde det. Merkelig påfunn. Hva skal man med barn hvis ikke man vil være med dem på en så viktig ting som en ferie. Vil de få pult i fred eller hva er greia? Hva er dette mølet om kjærestetid? Har man ikke kjærestetid når man sitter der med sine barn og koser seg med det vakre man har skapt sammen? Kan vel få dere to rom på hotellet og pule løs når barnet har sovnet. Hvordan ødelegger barnet kjærestetid? Høres ut som de er i veien for det å få kost seg for mange. Anonymkode: e16c1...7da Ikke rart det er så mange som skiller seg. Man trenger ikke å miste seg selv helt, fordi man får barn. Barn har også godt av å skape nære relasjoner med andre familiemedlemmer enn foreldrene sine. Som barn, gledet jeg meg alltid til å være noen dager hos bestemor. Den beste dama i verden ❤️ Anonymkode: 8a30c...43b 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #53 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke rart det er så mange som skiller seg. Man trenger ikke å miste seg selv helt, fordi man får barn. Barn har også godt av å skape nære relasjoner med andre familiemedlemmer enn foreldrene sine. Som barn, gledet jeg meg alltid til å være noen dager hos bestemor. Den beste dama i verden ❤️ Anonymkode: 8a30c...43b Rareste opplegget jeg leser, man må altsp dra på ferie en uke uten barn for ellers mister man seg selv eller skiller seg🤦🏻♀️ Jamen glad jeg ikke har det sånn, her pleier vi selvsagt forholdet hele året uten å måtte ha barnevakt for det, ikke har vi mistet oss selv og ikke har vi skilt oss😱 Tenk at det går an! Anonymkode: 19187...b70
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #54 Skrevet 17. september 2023 Hvis : jeg hadde råd til også å ha fine ferier sammen med barna, barna trivdes veldig godt hos dem de skulle vært hos og så det som en morsom opplevelse og barna var over 10 kunne jeg gjort det. Ikke ellers. Barna mine er 11 og 13, og vi prioriterer å gjøre ting sammen alle fire. Det trives vi alle med. Anonymkode: f2b68...80b
Yodas Skrevet 17. september 2023 #55 Skrevet 17. september 2023 Det dukker opp to ekstremer i slike tråder. Du har de som mener at man mister seg selv eller ødelegger forholdet hvis man IKKE reiser på ferie uten barn, og så har du de som mener du er en dårlig forelder som ikke burde hatt barn hvis du i det hele tatt TENKER på å reise noe sted uten barn. Folk er gærne. Jeg tenker dette er helt greit, hvis barna blir godt ivaretatt av barnevakten når dere er borte, hvis barna også får oppleve å reise på ferie i løpet av året, og hvis dere har økonomi til det. 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #56 Skrevet 17. september 2023 Vi har ikke nok ferie eller nok barnevakt til å kunne prioritere ei uke sammen uten barna, dermed har tanken aldri slått meg. Hvis jeg prøver å se for meg at vi hadde anledning, tror jeg vi ville gjort noe ungene ikke har like lyst til som oss. Hadde vi vært et sted de hadde likt godt, ville vi tatt dem med for å få opplevelsen som familie. Anonymkode: ea184...0a2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #57 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Rareste opplegget jeg leser, man må altsp dra på ferie en uke uten barn for ellers mister man seg selv eller skiller seg🤦🏻♀️ Jamen glad jeg ikke har det sånn, her pleier vi selvsagt forholdet hele året uten å måtte ha barnevakt for det, ikke har vi mistet oss selv og ikke har vi skilt oss😱 Tenk at det går an! Anonymkode: 19187...b70 Ja, tenk å være borte fra barna en liten uke i året 😱 At det går an. Hjelpes. Skulle ikke hatt barn, når de ikke vil være med dem. Anonymkode: 8a30c...43b 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #58 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Rareste opplegget jeg leser, man må altsp dra på ferie en uke uten barn for ellers mister man seg selv eller skiller seg🤦🏻♀️ Jamen glad jeg ikke har det sånn, her pleier vi selvsagt forholdet hele året uten å måtte ha barnevakt for det, ikke har vi mistet oss selv og ikke har vi skilt oss😱 Tenk at det går an! Anonymkode: 19187...b70 Sånn ser jeg det også. Men jeg tror nok dette er mer gjengs for mødre enn fedre. Vet du hvordan pappaen opplever det? At dere ikke har det sånn er i så fall veldig fint. Men det er faktisk 50 % som skiller seg. Selv holdt jeg og mannen på å gå fra hverandre etter 11 år sammen, men nå har vi tatt tak i og pleiet forholdet. Ja, man kan ha sex med barna hjemme eller ha de lange samtalene alene, men det blir faktisk ikke helt det samme, og det blir ikke så ofte. Anonymkode: cb150...c54 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #59 Skrevet 17. september 2023 Jeg tenker at det går helt fint dere drar bort en uke uten barn. De er i trygge hender og vil få nye opplevelser. Jeg og min x hadde aldri det, var gjerne helst økonomien som satte en stopp for det. Om det hadde vært bra for forholdet, ja det tror jeg. Men hadde ikke noe med at forholdet ble slutt. Ferie eller ikke, så tror jeg det er viktig å ha sine ting, sine interesser, hobbyer at ikke all tid går med å være foreldre. Etter at jeg ble alene med barna (jeg har hovedomsorgen) så har det vært viktig for meg å ha tid til meg selv også. Jeg mener det er viktig også ovenfor barna, at de ser det. Nå mener jeg ikke nødvendigvis at en skal skal være borte ei uke. Men at ikke barna er hele livet hele tiden. Anonymkode: 1be38...583 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #60 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, tenk å være borte fra barna en liten uke i året 😱 At det går an. Hjelpes. Skulle ikke hatt barn, når de ikke vil være med dem. Anonymkode: 8a30c...43b Herregud for en elendig debattskikk Anonymkode: 19187...b70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå