Gå til innhold

Hva mener du om å reise på ferietur uten barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere har mulighet så er det bare å gjør det, men jeg hadde ikke latt det gått på bekostning av en ferie med barna. Her drømmer vi om en uke i varmere strøk uten barn, men vanskelig å få det til å gå mtp barnepass. 

Anonymkode: d7253...115

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på! Jeg var barnevakt for småsøsknene mine en uke da foreldrene våre reiste på ferie alene for første gang. Jeg var 18 år og de var 8 og 10 år. Vi synes det var helt greit og skjønte at de ville ha en ferie alene etter alle disse årene med barn. 

Anonymkode: 02462...230

Skrevet

Kjenner da mange som tar 1 uke uten barna, har inntrykk av at det er ganske vanlig? Men selvom det høres hyggelig ut med kjærestetid, så ville jeg ikke faktisk gjort det selv. Liker å ha med barna. De er veldig enkle og greie og fine mennesker , nå er de i tillegg tenåringer og ganske selvstendige. Men skjønner at folk gjør det når de har mulighet til det. Vi har uansett ikke barnevakt, så ikke aktuelt. 

Anonymkode: 68700...0cd

• Liker 1
Skrevet

Å reise på tur uten barn av og til er sunt både for barn og foreldre. 

Anonymkode: e4425...ab6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du barn, skal du ta deg av dem. Av og til lurer jeg virkelig på hvorfor folk får barn når de ikke vil være sammen med dem i det hele tatt.

Anonymkode: 73789...ec8

Nå er det vel ikke akkurat snakk om at foreldrene ikke ønsker å være sammen med barna sine I DET HELE TATT.

Svarte i feil tråd, kanskje, du.

Anonymkode: 0ed81...616

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes det er for lenge borte fra 6 åringen. Som sikkert synes det er trist å ikke få være med og som ikke helt forstår hvorfor. 

Anonymkode: 01e30...014

• Liker 2
Skrevet

Har prøvd og klarte ikke. 

Anonymkode: a4ff5...ae6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ønsker å drøfte en sak med dere her inne og høre ulike perspektiver på en sak. 

Min mann og jeg har så lyst til å reise på ferie uten våre barn, men dessverre kommer den dårlige samvittigheten snikende. Jeg tenker at jeg snyter dem for en opplevelse og familietid om vi reiser uten. Vi har alltid hatt de med på reiser og ferier rundt om, men det har skjedd at vi har blitt bedt med på vennetur hvor vi har reist bare voksne. Toppen 3-4 dager. 

Denne gangen kunne vi tenke oss å reise på voksenferie hvor vi kan styre dagene litt mer selv. Tenker en ukes tid. Men så har jeg ikke samvittighet til å gjennomføre, så det blir med drømmen…fordi jeg føler på at jeg etterlater dem og ikke inkluderer dem. 

Våre barn er 13 og 6 år. 

Det er svært delte meninger i samfunnet om dette tema og jeg ønsker å høre hva andre hadde gjort? 

Om det noen gang blir aktuelt er det eventuelt ute av landet hvor barna blir igjen hos trygge og ressurssterke besteforeldre vi har god relasjon til. 

Anonymkode: e326e...73e

Har dere muligheten så for Guds skyld gjør det! 
Barna får det sikkert fint hos barnevakta! 

Anonymkode: 5b824...a91

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du barn, skal du ta deg av dem. Av og til lurer jeg virkelig på hvorfor folk får barn når de ikke vil være sammen med dem i det hele tatt.

Anonymkode: 73789...ec8

Folk!!! 

Anonymkode: 5b824...a91

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ønsker å drøfte en sak med dere her inne og høre ulike perspektiver på en sak. 

Min mann og jeg har så lyst til å reise på ferie uten våre barn, men dessverre kommer den dårlige samvittigheten snikende. Jeg tenker at jeg snyter dem for en opplevelse og familietid om vi reiser uten. Vi har alltid hatt de med på reiser og ferier rundt om, men det har skjedd at vi har blitt bedt med på vennetur hvor vi har reist bare voksne. Toppen 3-4 dager. 

Denne gangen kunne vi tenke oss å reise på voksenferie hvor vi kan styre dagene litt mer selv. Tenker en ukes tid. Men så har jeg ikke samvittighet til å gjennomføre, så det blir med drømmen…fordi jeg føler på at jeg etterlater dem og ikke inkluderer dem. 

Våre barn er 13 og 6 år. 

Det er svært delte meninger i samfunnet om dette tema og jeg ønsker å høre hva andre hadde gjort? 

Om det noen gang blir aktuelt er det eventuelt ute av landet hvor barna blir igjen hos trygge og ressurssterke besteforeldre vi har god relasjon til. 

Anonymkode: e326e...73e

Uaktuelt for vår del og bruke en uke sv den ferien vi har på å reise uten barna. En langhelg bør man klare seg på, selv ønsker vi alltid å ha med barna på utenlandsturer så vi drar ikke uteb

Anonymkode: 19187...b70

• Nyttig 2
Skrevet

Kjenner da mange som tar 1 uke uten barna, har inntrykk av at det er ganske vanlig? Men selvom det høres hyggelig ut med kjærestetid, så ville jeg ikke faktisk gjort det selv. Liker å ha med barna. De er veldig enkle og greie og fine mennesker , nå er de i tillegg tenåringer og ganske selvstendige. Men skjønner at folk gjør det når de har mulighet til det. Vi har uansett ikke barnevakt, så ikke aktuelt. 

Anonymkode: 68700...0cd

Jeg derimot kjenner ingen som tar en ike uten barn så nei heldigvis ikke vanlig 

• Liker 1
Skrevet

Helt innafor. Ferie med barn er jo egentlig ikke ferie.

Anonymkode: 5cca2...0f3

Er det vel

• Liker 1
Skrevet

Det synes jeg dere skal. Vi gjør det, og det er bra for både oss som par og oss som familie. 

En må ikke glemme å ta være på seg selv som menneske, selv om har barn, og heller ikke glemme å pleie kjærligheten og parforholdet.

Anonymkode: 71b21...df6

Heldigvis må man ikke reise bort en uke for å klare å pleie kjærligheten ;)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker det går helt fint med en uke fra de er 6år. Før det tenker jeg 3-4 dager er ok, alt ettersom hvordan barna takler det. Mange syns jo der er kjekt å være på "ferie" hos f.eks besteforeldre. 

Vi tenker å ta en 3-4 dagers tur årlig. Kun oss. Tenker det også er bra for forholdet, noe som igjen gagner barna. 

De som mener noe annet er enten overbeskyttende, hysteriske, misunner andre som får barnepass og kan reise, er lite eventyrlysten eller er redd for å tenke utenfor A4-boksen og gjør det de tror andre forventer av de. Man trenger ikke å ville reise eller være borte fra barna, men bare fordi man ikke vil selv, så betyr det ikke at det vil være et problem for andre.

Anonymkode: a2d68...b91

😂😂 noe så sykt dumt å komme med! 

Skrevet

Vi har kun gjort det 1 gang,  og det var for å redde forholdet.

Helgetur i Norge,  greit nok, men å reise utenlands i en uke syns jeg blir for drøyt.

Spesielt med tanke på 13 åringen som nok gjerne har lyst til å bli med på tur.

Anonymkode: dcf6a...b3c

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde reist en langhelg torsdag til mandag og sett til at ungene fikk gjort noen morsomme ting ilag med barnevakten iløpet av helgen.  Hadde ikke hatt dårlig samvittighet hvis det er sånn at man prioriterer familie og tid sammen ellers i året.

Anonymkode: f6639...832

Skrevet

Av og til skulle jeg ønske foreldre kunne reise uten oss barn. Vi dro alltid som familie hver bidige gang, så når vi først ble unge voksne ble det så trist når det var bare de to siden vi ble så vandt at det var alltid hele familien 😂😂😂 Stemmer ja til kjærestereise, og burde bli normalisert tidlig av at det varieres.

Anonymkode: 177a6...282

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg unner alle foreldre en pause og fri. Vi har aldri hatt mulighet til noe slikt, da vi verken har barnepass som kan passe bra en uke i strekk, ei heller har økonomi til å reise en uke. Vi har vært sammen i snart 20 år, og har aldri reist noe sted uten barna våre. 

Så gjør det, om dere har mulighet! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er fint å pleie kjærligheten. 

Selv klarer ikke vi å reise fra barna, så vi tar med oss barnevakt på ferie😅

Anonymkode: 279f9...a27

Skrevet

En 13-åring er stor, mens en 6-åring fortsatt er ganske liten. Dersom det var meg, hadde jeg ikke vært borte lengre enn en weekend tors-søn eller kun ei helg. Og da måtte barna selvfølgelig vært med en barnevakt de kjenner godt og er trygg på. I tillegg måtte ikke denne weekendturen gjort at vi ikke hadde hatt råd til ferie eller andre gøye ting med barna.

Anonymkode: 8efc8...3a3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...