AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Del Skrevet 16. september 2023 Uff, jeg er sykemeldt i 20% av 100% fast stilling.. så skal da jobbe 80% men klarer alså IKKE å regne ut hvor mange timer jeg skal jobbe hver dag… er det noen som kan forklare meg dette..? Det er 35.5 timers uke.. beklager dumt spørsmål🙈 Anonymkode: 70835...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #2 Del Skrevet 16. september 2023 80% av 35,5 er 28,4. 0,4 timer er vel 24 minutter? Anonymkode: aae34...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #3 Del Skrevet 16. september 2023 Hvis du jobber fem dagers uke så vil jo 20% sykemelding utgjøre en hel dag, dvs at du skal jobbe fire dager i uken. Eller hvis du skal jobbe litt kortere hver dag, så jobber du 1time og et kvarter kortere dager. Eller om du skal være på jobben fulltid, men med litt mindre tempo /litt flere pauser. Det kommer jo an på sykdommens art, om du skal bruke sykemeldingstiden til å trene /motta behandling, og hva som lar seg gjøre mht arbeidets art. Anonymkode: 0cc1b...2ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Uff, jeg er sykemeldt i 20% av 100% fast stilling.. så skal da jobbe 80% men klarer alså IKKE å regne ut hvor mange timer jeg skal jobbe hver dag… er det noen som kan forklare meg dette..? Det er 35.5 timers uke.. beklager dumt spørsmål🙈 Anonymkode: 70835...c6e 20 % sykemeldt betyr ikke nødvendigvis 20% fri, men 20% mindre oppgaver. Dette må planlegger med arbeidsgiver hvilken løsning som passerte best og er best for å bli frisk fortest. Sist jeg hadde sykemelding for prolaps gjorde jeg 60% arbeid på 100% tid, fordi jeg måtte gå rundt endel i løpet av dagen og klarte ikke sitte så mye. Brukte og endel mer tid på å bli bevegelig på morgenen. Anonymkode: 34562...fb1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #5 Del Skrevet 16. september 2023 Kan ha fri 1 dag i uka. Enklest det. Ellers så skal jo arbeidsgiver finne ut slikt. Anonymkode: fa754...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutrine Skrevet 17. september 2023 #6 Del Skrevet 17. september 2023 Hvis du jobber turnus har du trolig ulik timebelastning hver uke. Da er det antall timer i sykmeldingsperioden som er utgangspunktet, dvs at dersom man beregner på den «gammeldagse» måten hvor man forventer å være bort fra jobb i 20%, skal du trekke fra 20% av timene du skulle jobbet i sykmeldingsperioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Del Skrevet 17. september 2023 https://www.idebanken.org/aktuelt/dette-misforstar-mange-om-gradert-sykmelding Anonymkode: 1e666...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå