Gå til innhold

Er det ok at venninne avlyser planer fordi kjæresten hennes plutselig foreslår noe annet? 🤔

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånne "venninner" har jeg sluttet å legge planer med. Man må ha en bedre grunn enn dette for å avlyse plner.

Anonymkode: 061bc...953

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vet du i alle fall hva slags "plass" du egentlig har i dette vennskapet deres: Du kommer alltid til å komme i andre rekke.

Eller i tredje rekke da, dersom hun plutselig finner på enda flere andre ting - i stedet for å faktisk tilbringe tid sammen med deg.   

Anonymkode: cc298...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (2 timer siden):

Kan dere ikke bare avtale nytt tidspunkt senere da? Eller bare avvente til hun foreslår noe selv en gang? Er dere psykiatriske i et nett? Rare problemstillinger!

God helg i allefall! Nå er det ut av KG for godt her, og nå mener jeg faktisk det!

Ingen bryr seg om du logger av annet enn deg, skjønner virkelig ikke behovet ditt for å skrive det i alle innleggene. 

Anonymkode: d9062...778

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du oppriktig at hun ikke tør å si nei til kjæresten så må du jo ta en prat med henne. Det er jo ikke greit å være i et forhold der hun ikke får lov å treffe venninner hvis kjæresten plutselig finner ut at han heller vil være med henne. 

Kan det være en dårlig unnskylding bare? At hun kanskje er sliten og ikke vil møtes men bare bruker kjæresten som en unnskyldning fordi hun tror at det er en godtatt forklaring..? (Vet at min kjæreste iblant før pleide å bruke meg som unnskyldnig når han ikke turte å si nei til ting... at han hadde planer med meg eller jeg sa det ikke passet (!) jeg ble så irritert da så han lovte å slutte med det)

Anonymkode: 91689...3cc

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (4 timer siden):

Jeg ville ikke avskrevet noen pga avlysning, det er sånt som skjer, sykdom, noe som kom i veien, har ikke sett kjæresten sin på flere dager etc. Venner har litt løsere forbindelser. Jeg ville bare ha funnet på andre greier.

Dette. 

Anonymkode: e9145...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette. 

Anonymkode: e9145...aba

Ja, men dette passer jo ikke til det jeg beskrev. Det er ingen sykdom og hun ser typen sin hver dag. Hun avlyste allerede for noen uker siden pga mensen. Greit nok, det skjønner jeg, men nå er det bare tullete 

Anonymkode: 3d738...c74

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror du oppriktig at hun ikke tør å si nei til kjæresten så må du jo ta en prat med henne. Det er jo ikke greit å være i et forhold der hun ikke får lov å treffe venninner hvis kjæresten plutselig finner ut at han heller vil være med henne. 

Kan det være en dårlig unnskylding bare? At hun kanskje er sliten og ikke vil møtes men bare bruker kjæresten som en unnskyldning fordi hun tror at det er en godtatt forklaring..? (Vet at min kjæreste iblant før pleide å bruke meg som unnskyldnig når han ikke turte å si nei til ting... at han hadde planer med meg eller jeg sa det ikke passet (!) jeg ble så irritert da så han lovte å slutte med det)

Anonymkode: 91689...3cc

Tror ikke det er unnskyldning. Hun er veldig aktiv ellers. Tekster meg, ringer meg, inviterer…Hun viser mer interesse enn det jeg gjør 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei. Ikke samme dag i vertfall!

Anonymkode: 42dbf...d8d

Dagen før da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn venninne. Hun avlyste alltid. Noen ganger samme dag. Det var ekstremt i de periodene hun hadde kjæreste. Når det ble slutt med daværende kjæreste, kom hun alltid dinglenes tilbake til meg. Jeg faset henne ut. Gidder ikke bruke tid på noen som ikke respekterer meg.

Anonymkode: 6dc79...697

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn venninne. Hun avlyste alltid. Noen ganger samme dag. Det var ekstremt i de periodene hun hadde kjæreste. Når det ble slutt med daværende kjæreste, kom hun alltid dinglenes tilbake til meg. Jeg faset henne ut. Gidder ikke bruke tid på noen som ikke respekterer meg.

Forklarte du til henne hvorfor du faset henne ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg og venninna mi skulle møtes i dag. Det avtalte vi allerede for en uke siden. I går fikk jeg en sms «kan vi utsette det fordi kjæresten min vil finne på noe med meg»…
Er det ok, synes dere? Jeg har alltid tenkt at avtalen som ble laget først skal prioriteres

Nei, det er ikke ok av henne. Ikke når hun hadde allerede en avtale med deg.

Jeg hadde svart ok.

Men hadde nok ikke laget avtaler med henne fremover. 

Hvis det er en god venninne hadde jeg sikkert sagt at  det var nå litt synd å ikke skulle ......... med deg, jeg som hadde gledet meg, eller holdt av .... 

Så sett hva hun sa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke ok av henne. Ikke når hun hadde allerede en avtale med deg.

Jeg hadde svart ok.

Men hadde nok ikke laget avtaler med henne fremover. 

Hvis det er en god venninne hadde jeg sikkert sagt at  det var nå litt synd å ikke skulle ......... med deg, jeg som hadde gledet meg, eller holdt av .... 

Så sett hva hun sa. 

Hva kan jeg svare når hun ringer neste gang og foreslår å møtes? Si at det ikke passer eller «nei, fordi du ditchet meg og jeg stoler ikke på deg lenger»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tror ikke at det handler om at hun heller vil være med han. De er sammen hele tiden. Nesten samboere. Det var bare at HAN ønsket å være med henne og hun tør ikke å si nei 

Jeg lurte på om det kunne være noe slikt da jeg leste åpningsinnlegg er. Ser ut som om venninnen din er i et kontrollerende og usunt forhold. 

Jeg ville akseptert det, men avskrevet venninna som venninne. Det er ganske respektløst å avlyse på den måten, og jeg gidder ikke å ha venner som ikke respekterer at vi hadde en avtale. Hvis mine venner ikke stiller opp for meg, stiller jeg ikke opp tilbake heller. 

Anonymkode: f160e...f48

Det siste kvinner i kontrollerende og for alt vi vet, voldelige forhold trenger, er at venninnene avskriver dem pga det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Forklarte du til henne hvorfor du faset henne ut? 

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg svare når hun ringer neste gang og foreslår å møtes? Si at det ikke passer eller «nei, fordi du ditchet meg og jeg stoler ikke på deg lenger»? 

Si ja, så avlyser du dagen før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror jeg hadde holdt meg for god til å være nedlatende direkte. Men hadde vel svart noe alt etter hvor mye lyst jeg hadde til den avtalen:

Men Silje, da håper jeg det blir denne gangen. Synes jo det var dumt at du avlyste forrige avtale dagen før. 

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok svart at jeg gledet meg veldig, om ikke hun kunne finne på noe med typen en annen dag? Liker å holde folk til sine avtaler😉 

Hvis det ble gjentagende hadde jeg droppet henne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...