Gå til innhold

Jeg skal søke nye jobber mens jeg enda er i prøvetid - hvordan formulere seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften viser, jobben jeg nettopp startet i var ikke som jeg hadde sett for meg, og jeg ønsker derfor å søke meg vekk. Hvordan formulere dette i søknad? Jeg kan ikke si det som det er (arbeidsmiljøet er svært belastende og sjefen er psyk, ansatte slutter fortere enn de kommer inn døren her). 

Håper noen har en smart formulering for hvordan jeg skal skrive søknad i en slik situasjon. Blir veldig takknemlig for hjelp! 

Anonymkode: 8b7cc...021

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel det samme som å skrive en hvilken som helst annen søknad? Ny arbeidsgiver driter i hvor du er. Du trenger ikke nevne arb.forholdet engang. 

Skrevet

Enten sier du at det ikke traff helt med tanke på oppgaver, eller at du passer bedre til dette etc , eller så sier du at du har hatt en kort tenkepause, eller så sier du ingenting hvis de ikke spør, fører det ikke opp på CV.

Skrevet

Du trenger ikke skrive noe som helst om tidligere arbeidssted i en søknad. Og om de spør på intervju kan du bare si at arbeidsoppgavene ikke var noe for deg eller at du har lyst til å prøve noe nytt. Hull i CV og hvorfor man bytter jobb er ikke noe noen bryr seg særlig med i dagens arbeidsmarked der man bytter jobber oftere enn det sol var vanlig tidligere.

• Liker 2
Skrevet

Det sm er viktig er at du ikke slutter før du er i ny jobb.

Skrevet

Og at du ikke snakker dårlig om tidligere arbeidsgivere. 

Skrevet

Du kan for eksempel si at lokalene var litt for langt unna!

Skrevet

Ikke skriv noe om det i søknaden. Bare fortell hvorfor du er motivert til å jobbe for arbeidsgiveren du søker deg til. Dersom du blir invitert til intervju bør du være forberedt på spm om hvorfor du vil slutte. 

Anonymkode: 3f8f8...315

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...