Gå til innhold

Tidligere utsatt for overgrep, nå tenner jeg på røff sex/BDSM og eldre menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, jeg er så forvirret. Jeg er en voksen kvinne som hadde en vanskelig barndom og har også vært utsatt for en grov voldtekt i ung voksen alder. Har alltid vært nysgjerrig på BDSM, men aldri prøvd det ut i praksis før nå når jeg har møtt en dominant mann som er nesten 20 år eldre enn meg. Og "problemet" er at jeg digger det! Men samtidig er jeg usikker på om dette egentlig er bra for meg siden jeg av og til blir trigget og får angstanfall. Dessuten synes jeg det er veldig rart at jeg tenner på å bli behandlet røft når jeg har gått i terapi halve livet for traumatiske ting jeg har opplevd tidligere.

Jeg vet ikke helt hva daddy issues egentlig er, men er uansett ganske sikker på at jeg har det siden jeg nesten utelukkende blir tiltrukket av eldre menn som kan gi meg både omsorg og samtidig rettlede meg og "bestemme" over meg. Elsker tanken på å stå til disposisjon for eldre menn som kan bruke meg som de vil, men samtidig blir jeg usikker på om dette egentlig er noe destruktivt jeg holder på med. 

Aner ikke hva jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare få luftet tankene litt da jeg ikke tør å snakke med noen om dette. Går jo fremdeles i terapi, men kan ikke ta det opp med behandler da hun sikkert blir å råde meg til å forlate han...

Anonymkode: 964fd...13f

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke skamme deg over egen lyst og egen tenning, og det har neppe noen sammenheng med det du har opplevd tidligere.

Å leve ut seksualiteten sin, helt skamløst, etter dine egne tenningsmønstre er det minst skadelige du kan gjøre. Uavhengig av om du tenner på den mykeste vanilje, på maktspill, på kontrollert smerte eller på å løpe i leoparddrakt.
Det fine med BDSM er at det er regler for hvordan det gjøres, og samtykke er essensielt. Det gir deg som sub en kontroll som ingen andre former for seksualitetsutlevelse har så klare premisser for. Du definerer hva som tenner deg, hvor langt du kan strekke deg, opplyser om hva som er no go, og du avtaler signaler for vent, stopp eller en prat.

Denne typen medvirkning er det som har blitt stjålet fra deg i vanskelige barndomsopplevelser og i en voldtekt:
Retten til å definere hva som er bra for deg, og når det er nok.

Det viktige er at du ikke går på akkord med deg selv for å "fortjene" det han gir deg, men at du har en bevissthet at du gjør det for å tilfredsstille deg selv. Eller få ham til å gjøre det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det du sliter med er selvskading. Det er min tolkning av det du skriver

Anonymkode: f2cc9...5e6

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
Andro skrev (3 minutter siden):

Du skal ikke skamme deg over egen lyst og egen tenning, og det har neppe noen sammenheng med det du har opplevd tidligere.

Å leve ut seksualiteten sin, helt skamløst, etter dine egne tenningsmønstre er det minst skadelige du kan gjøre. Uavhengig av om du tenner på den mykeste vanilje, på maktspill, på kontrollert smerte eller på å løpe i leoparddrakt.
Det fine med BDSM er at det er regler for hvordan det gjøres, og samtykke er essensielt. Det gir deg som sub en kontroll som ingen andre former for seksualitetsutlevelse har så klare premisser for. Du definerer hva som tenner deg, hvor langt du kan strekke deg, opplyser om hva som er no go, og du avtaler signaler for vent, stopp eller en prat.

Denne typen medvirkning er det som har blitt stjålet fra deg i vanskelige barndomsopplevelser og i en voldtekt:
Retten til å definere hva som er bra for deg, og når det er nok.

Det viktige er at du ikke går på akkord med deg selv for å "fortjene" det han gir deg, men at du har en bevissthet at du gjør det for å tilfredsstille deg selv. Eller få ham til å gjøre det.

Det har blitt linket seksualitet til traumer faktisk.. jeg mistet min trang for gamle menn og bdsm når jeg fikset traumene mine, så dette tror jeg 100% på. Det blir en form for selvskading og man kan få seksuell tenning på det ja. 

Anonymkode: 64973...169

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
  • Det er ingen overrepresentasjon på overgrepsbakgrunn blant BDSMere, og de scorer faktisk bittelitt høyere på parametere for psykisk helse enn gjennomsnittsbefolkningen.
  • Liker 1
Skrevet
Andro skrev (6 minutter siden):

Her virker det dessverre som om det har ALT med tidligere traumer å gjøre. Det du beskriver høres ikke sunt ut, TS.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Andro skrev (3 minutter siden):
  • Det er ingen overrepresentasjon på overgrepsbakgrunn blant BDSMere, og de scorer faktisk bittelitt høyere på parametere for psykisk helse enn gjennomsnittsbefolkningen.

I ts sitt tilfelle og mitt, er det nok linket til egne traumer og selvbilde. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å diagnostisere andre på bakgrunn av din egen erfaring er litt frekt og potensielt skadelig.
Del gjerne din erfaring, men den er din. Ikke devaluer ts sin glede over ha funnet lysten sin.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

Å diagnostisere andre på bakgrunn av din egen erfaring er litt frekt og potensielt skadelig.
Del gjerne din erfaring, men den er din. Ikke devaluer ts sin glede over ha funnet lysten sin.

Devauler ts sin glede over å ha funnet lysten sin?? Hvem er du til å påstå at det ts føler er helt naturlig og fint, mens det jeg gjør er å diagnosere? 

• Liker 9
Skrevet

Hun digger det, skriver hun. La henne digge det.
Det er mye trygghet i BDSM kontra sex uten roller og avtaler, og det kan gi folk mer trygghet til å slippe seg løs.

Du ser det som et traumesymptom. Det kan også være traumebearbeiding. Eller rett og slett bare hipp hurra.

Mange henføres av klare beskjeder, grenser, lek, mer kommunikasjon og å overlate initiativ i seansene til den andre. Det kan være en mental fristund som ikke alle unner seg å ha uten å få en slags ledelse i situasjonen.
Det viktige er å holde fast på at man har all makt over seg selv, også når man delegerer ledelsen til den andre for en stund. Man kan alltid ta myndigheten tilbake ved å si stopp eller gjøre om på spillereglene.

• Nyttig 1
Skrevet
14 minutter siden, Andro said:

For en merkelig kommentar. Nå vet jeg ikke hvor organisert dette miljøet er, men jeg antar at man ikke må vise rulleblad eller politiattest ved innmelding. Det er nok en del snusk i dette miljøet. Jeg traff min overgriper der, dessverre. 

Anonymkode: 7b175...f13

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Andro skrev (19 minutter siden):

Dette kan du ikke backe opp kilder.

Anonymkode: 0e345...2bd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

For en merkelig kommentar. Nå vet jeg ikke hvor organisert dette miljøet er, men jeg antar at man ikke må vise rulleblad eller politiattest ved innmelding. Det er nok en del snusk i dette miljøet. Jeg traff min overgriper der, dessverre. 

Du må ikke vise vandelsattest ved innmelding, men du blir definitivt utestengt om du får en dom, en tiltale eller bryter regler for samtykke eller husregler på fester, turer e.l. Og det deles med alle samarbeidende organisasjoner og steder.
Alle miljøer vil ha rovdyr som går under radaren, enten du finner partneren din i kirka, på Nonna, i baren på jobbseminaret eller via Tinder. Helt uavhengig av hvilke seksualpreferanser de har.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette kan du ikke backe opp kilder.

Anonymkode: 0e345...2bd

Dette har det blitt forsket mye på, så dette kan vi finne mange og solide kilder på.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23679066/

https://www.thelancet.com/journals/lanpsy/article/PIIS2215-0366(15)00058-9/fulltext

"
Right now, therapists who reject or pathologise people from the BDSM lifestyle are losing an opportunity to learn, but more importantly they are potentially endangering the mental health of their clients and patients. Now there is a chance to change things."

Endret av Andro
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, Andro said:

Du må ikke vise vandelsattest ved innmelding, men du blir definitivt utestengt om du får en dom, en tiltale eller bryter regler for samtykke eller husregler på fester, turer e.l. Og det deles med alle samarbeidende organisasjoner og steder.
Alle miljøer vil ha rovdyr som går under radaren, enten du finner partneren din i kirka, på Nonna, i baren på jobbseminaret eller via Tinder. Helt uavhengig av hvilke seksualpreferanser de har.

Hvordan reguleres dette? Viser man ID ved døren? 

• Nyttig 1
Skrevet

Bdsm handler jo mye om kontroll (egenkontroll), så mulig du liker dette, for her har du full kontroll på hva som skjer og kan avslutte når du vil. Det er ikke feil å like bdsm, uavhengig av hva du har opplevd før. 

Anonymkode: ccc23...70c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også vært utsatt for overgrep. Var 14-16 år på det tidspunktet og sliter fortsatt med feks fingring og lukten av sæd som triggere. Men elsker tanken på at en mann jeg er trygg på nærmest overfaller meg, holder meg nede og har røff sex med meg. Tror cluet her er "trygg på". 

Vil ikke si jeg har noe særlig til issues, har et godt forhold til mine foreldre, har hatt en relativt god barndom og føler meg selvsikker og trygg på meg selv. Men akkurat når det kommer til sex er jeg underdanig, så lenge jeg vet at jeg blir respektert om jeg sier nei. 

Men hvis du har det godt med det du gjør, så ser jeg ikke problemet. Vi har ulike preferanser. Jeg tenderer mot eldre menn og jevnaldrende kvinner, med noen unntak. Partner er året eldre enn meg, eks var året eldre enn mamma. Man faller for de man faller for (jeg er pan, så kjønn og utseendet er ganske uvesentlige faktorer for min del) 

Anonymkode: 396ab...303

• Liker 1
Skrevet

Hvordan reguleres dette? Viser man ID ved døren? 

Foreningene eier sine egne lokaler, og på de fleste sammenkomster har bare medlemmer adgang. Evt. medlem med 1-2 gjester. Det er gjennomsiktige miljø.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og mange treffer sine overgripere i sin egen familie. 
Overgripere finnes i alle miljøet. 

Andro skrev (6 minutter siden):

Foreningene eier sine egne lokaler, og på de fleste sammenkomster har bare medlemmer adgang. Evt. medlem med 1-2 gjester. Det er gjennomsiktige miljø.

Uhm.. De fleste foreninger LEIER sine lokaler. Jeg kjenner til en forening som eier sitt lokale. 

Mange har også åpne events, noen har dog med påmelding hvor folk må oppgi navn. 

• Liker 1
Skrevet

Er ikke uvanlig fenomen at man utvikler den slags følelser etter overgrep. Du er ikke alene. Siden du vet at dette henger tett sammen med traumene dine, så ville jeg nok revurdert om det er bra for deg å drive med det.

Anonymkode: 2634f...5c9

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...