Gå til innhold

Takke ja til å passe hund, men ta betalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tidligere var jeg en del hundepasser for én hund, til jeg gikk litt lei (var ekstremt mye i en periode - typ 6uker til sammen, og da var var vi i mars). Fikk aldri noe for dette, ikke engang en oppmerksomhet.

Nå har jeg på ny fått forespørsel, dog kun en helg. Vurderer å takke ja, men med forbehold om at jeg tar 300kr per døgn (feks). 

er det innafor? Verste som kan skje er jo at vedkommende ikke spør igjen, og er egentlig helt greit det😅

Anonymkode: d1ad4...235

• Liker 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er familie eller en god venn synes jeg det er litt rart. Men hvis ikke du har lyst så kan du jo bare si nei.

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde selv aldri tatt betalt for å passe for venner/familie, men hvis du trenger pengene, så ja

Skrevet
c_buk skrev (Akkurat nå):

Hvis det er familie eller en god venn synes jeg det er litt rart. Men hvis ikke du har lyst så kan du jo bare si nei.

Jeg for min del synes det er rart at de forventer gratis hundepass til en hund de har valgt å skaffe seg helt selv. Det er frekt å ikke engang gi en oppmerksomhet.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt betalt av familie / venner for en helg eller en uke en sjelden gang. Men dersom du nesten blir dens andre hjem er det noe annet… er dette samme person? Det er vanlig å gi en twistpose, blomst, vin e.l som takk for bryet… 

Anonymkode: 29396...876

• Liker 2
Skrevet

Synes det er helt innafor å be om å få litt for det😊

• Liker 2
Skrevet
Kalikalinka skrev (Akkurat nå):

Jeg for min del synes det er rart at de forventer gratis hundepass til en hund de har valgt å skaffe seg helt selv. Det er frekt å ikke engang gi en oppmerksomhet.

Man forventer vel ingenting. Men de spør om en tjeneste. Hvis ingen vil passe hunden så antar jeg at de ikke gjennomfører planene som gjør at det er behov for hundepass. Eller så bruker de kennel.

Skrevet

Hvis du ikke har lyst, si at det ikke passer.

Anonymkode: 9534d...9e0

Skrevet

Trådstarter, er dette familie av deg, venner, naboer eller bekjente av noen bekjente? Syns det er en selvfølge for dem som har hund og ber andre om å passe; en har jo en skikkelig samtale om dette før en setter i gang jobben og en blir enige om lønna. Det er jo en ordentlig jobb som skal gjøres skikkelig og ikke en blindtarm en skal passe på. :opplyser:

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
c_buk skrev (1 minutt siden):

Man forventer vel ingenting. Men de spør om en tjeneste. Hvis ingen vil passe hunden så antar jeg at de ikke gjennomfører planene som gjør at det er behov for hundepass. Eller så bruker de kennel.

Du synes 6 ukers gratis pass uten å engang gi en blomst eller sjokolade er rimelig? Det synes ikke jeg. I min verden kalles det utnyttelse. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg passet en god del venninnes hund. Nå er jeg genuint interessert og ville aldri tatt betalt for venner og familie, men 6 uker i mars?  Det er jo grådig. Da er det selvsagt du burde fått betalt.. hvis ikke NEI. 

Anonymkode: f1956...102

Skrevet
c_buk skrev (13 minutter siden):

Ikke god venn, sees kun ved pass av hund 

Skrevet

Det kan være litt arbeid å passe hund, selvsagt kan du ta betalt om du ønsker :) 

Skrevet

jeg har passet dyrene til venner over lengre perioder. det er hyggelig å passe dyr. men det blir nok ikke over lengre perioder igjen. en helg her og der hadde jeg gjort men ukesvis, nei takk. tar selvfølgelig ikke betalt for dette. men om det var noen som bare kontaktet meg for pass av hund og aldri ellers, det hadde jeg aldri giddet. da hadde jeg evt tatt betalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg passet en god del venninnes hund. Nå er jeg genuint interessert og ville aldri tatt betalt for venner og familie, men 6 uker i mars?  Det er jo grådig. Da er det selvsagt du burde fått betalt.. hvis ikke NEI. 

Anonymkode: f1956...102

Hvordan er det mulig å passe 6 uker i mars? 

Skrevet
Traktor skrev (Akkurat nå):

:hihi:

Skrevet
Traktor skrev (3 minutter siden):

Mente at fra Jan-mars hadde jeg passet hunden over 6 uker tilsammen.😅 og vedkommende spurte også flere ganger om jeg kunne levere/hente hunden… 

Skrevet

For meg er det en selvfølge å tilby litt betaling når jeg spør om hundepass. Enten betaling eller bytte i form at at jeg hjelper hudepasser med noe annet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde med glede betalt 600,- for pass av hunden min en helg. 

Merkelig å ikke gi deg en liten oppmerksomhet en gang som takk for hjelpen.

Anonymkode: fa473...0d7

Skrevet

Synes det er litt smålig å be om penger, jeg ville bare sagt enten ja eller nei.

Anonymkode: c9021...bbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...