AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Skrevet 16. september 2023 Hei, dere som har en ektefelle fra et annet land, og bor her. (Eventuelt at dere bor i hans/hennes hjemland). Har dere en plan for hvor vedkommende skal begraves ved eventuelt dødsfall? Kremering? Seremoni i landet dere bor i, og urnenedsettelse i vedkommendes hjemland? Her er vel ingen rette svar, men jeg er nysgjerrig på om andre par har tenkt på dette, og eventuelt lagt en plan. Min ektefelle er noe unnvikende rundt emnet og vil helst ikke snakke om det. Hen har nær familie i hjemlandet, men vi har barn sammen. Anonymkode: 603f9...55c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #2 Skrevet 16. september 2023 Hvis han ikke vil snakke om det med deg, så er det gjerne fordi han er redd for at du blir lei deg. At han ønsker å gravlegges der han kommer fra. Anonymkode: 17a1c...36a 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #3 Skrevet 16. september 2023 Vi har ikke snakket om det men jeg skjønner hvis han vil bli gravlagt i hjemlandet. Anonymkode: 2db61...ad1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Skrevet 16. september 2023 Min mann ønsker å gravlegges der han vokste opp. Jeg har donert min kropp til forskning og undervisning. Anonymkode: 4b54e...0b5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #5 Skrevet 16. september 2023 Jeg kom til Norge pga mannen min som er norsk, da var jeg 30. Vi har stiftet familie og jeg har bodd her i 15 år. For meg er det naturlig at jeg kommer til å dø her og da vil jeg gravlegges ved siden av mannen min. Forskjell er kanskje at jeg ønsker å kremeres, ikke bli gravlagd i en kiste. Dessverre er det ikke mulig å ha urne i en vernet skog slik man kan gjøre i andre land. Da blir en nedbruddbar urne gravd ned under et tre, så fester man et lite skilt på treet. Familie slipper forpliktelse med gravstell men kan istedet ta seg en fin liten spasertur til skogen. Anonymkode: ef1ef...867
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå