Gå til innhold

Hvor mye skråtak er hemmende på kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

Jeg er 1.75 høy og er på jakt etter leilighet.

Har tidligere bodd der det er så mye skråtak at man må ned på huk når man skal bruke toalett, vaskemaskin, oppvaskmaskin og kjøleskap.

Har kakket hodet i taket mange ganger, og la meg til en lutende holdning fordi jeg ble vant til å bøye meg hele tiden.

Ser på en leilighet der det er skråtak over kjøkkenbenken, og det gjør jo til at man ikke får brukt benken optimalt.

Er dette for skrått ?

Screenshot_20230916_124010.jpg

Screenshot_20230916_123953.jpg

Anonymkode: cc996...eba

Fortsetter under...

Akkurat den benken ved vasken er jo fra før veldig liten, og det ser ut som at det blir vanskelig å plassere noe kjøkkenapparat e.l. der pga skråtaket. Skal du stå og kutte noe ved siden av  vasken står du tett inntil en vegg i tillegg til at du må bøye deg, men for å stå å vaske opp osv ser det greit ut.

Vanskelig å se på bildene, men er det mer kjøkkenbenk å se på andre vegger? Eller er det bare den lille benkeplaten jeg skimter ved komfyren?

Jeg ville vært skeptisk, men vanskelig å vite uten å komme på visning og se i egen person.

Anonymkode: 4eb9c...382

• Liker 1
  • Nyttig 2

Flytt hele kjøkkenbenken 20-30 cm frem, slik at den kommer nærmere døråpningen. Så legger du en ekstra benkeplate innerst, evt. med skyve-/skapdør sånn at du kan oppbevare ting der. 

Anonymkode: 41e07...030

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flytt hele kjøkkenbenken 20-30 cm frem, slik at den kommer nærmere døråpningen. Så legger du en ekstra benkeplate innerst, evt. med skyve-/skapdør sånn at du kan oppbevare ting der. 

Vil ikke det se rart ut?

Ts

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vil ikke det se rart ut?

Ts

Mindre rart enn slik det ser ut nå. Nå ser det fullstendig idiotisk ut. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

Vi har kjøkken med sånn skråtak her vi bor nå. Det er jo litt upraktisk innimellom, men det er også utrolig hva man vender seg til etterhvert. 

Vi har også skråtak på ene siden på soverommet og på badet. Det er en loftsleilighet vi bor i, så det er jo naturlig at det blir sånn. Leiligheten er kjempefin ellers og jeg stortrives her 😊

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Etter min mening er hele kjøkkenbenken - unntatt der vasken er - ubrukelig.

Anonymkode: eb980...5f4

Så enig! Dette hadde vært fullstendig uaktuelt for min del

Anonymkode: fa9d2...940

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ikke praktisk når man er høy 

Ts

Det er det ikke når man er lav heller.. jeg er 167 og bodde med skråtak på kjøkkenet i 5 år. Elsket leiligheten, men det kjøkkenet...... aldri aldri mer. 

Anonymkode: 07848...57e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...