Gå til innhold

Barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg vurderer å gå i fra kona og våre to barn. Hvordan er det ellers med barnebidrag, må jeg betale barnebidrag selvom jeg fraskriver meg all omsorg for barna? Har magefølelse hun uansett kommer til å komme med overraskelser i form av noe psyko opptreden og gidder ikke kjempe imot. 

Er det slik mann må betale for barn man ikke får/kan se med vilje eller uten?

Anonymkode: bb1b2...78a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fraskrive deg foreldre ansvaret, men må likefullt betale bidrag. 

be om samtaler med familieverns kontoret og nav, då vil du få de fleste svar du trenger

Anonymkode: 33416...6d8

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. 

Jeg vurderer å gå i fra kona og våre to barn. Hvordan er det ellers med barnebidrag, må jeg betale barnebidrag selvom jeg fraskriver meg all omsorg for barna? Har magefølelse hun uansett kommer til å komme med overraskelser i form av noe psyko opptreden og gidder ikke kjempe imot. 

Som far ville jeg heller gått for 50/50 eller mer til deg. Bli den faren du ser opp til. Bli den mannen du ville ha sett opp til som 12åring. 

Ikke bli en av de annenhver helg retardene som faen ikke klarer å være en pappa

Anonymkode: 8300f...50b

• Liker 1
Skrevet

Du høres jo ut som årets far. Fraskriver deg all omsorg for barna. Til mindre du har barna dine jo mer bidrag må du betale. Det går etter samværsprosent bl.a

Anonymkode: ead1e...386

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke fraskrive deg ansvaret for å fø barna dine ego 🙂 jo mindre du har barna, jo mer må man gjerne betale i barnebidrag 

Anonymkode: 15670...8dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 

Men kjære deg!  Hvorfor skal du gå fra kona og barna?  Hva har skjedd?  Det er ganske drøyt å ville fraskrive seg all omsorg 💔

Men ja,  du må betale barnebidrag.  Hvis jeg ikke tar helt feil er den eneste måten å ikke måtte betale hvis barnet blir adoptert,  feks av en stefar.  

Anonymkode: 2a76b...a1f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 

Å skille seg fra kona er en ting, men ikke skill deg fra barna dine - hva tror du det gjør med dem? Hvorfor ønsker du dette? Kan det være at du har en depresjon av noe slag? ❤️ Dersom du oppriktig mener dette, så kan mor få full omsorg ja - da må du selvfølgelig betale mest bidrag. Bidrag vurderes utifra inntekt og samværsprosent, så dess mindre du ser dem dess mer må du betale. Nav har en kalkulator på sine sider. 

Anonymkode: eade9...eb6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke mulig å fraskrive seg noe som helst økonomisk ansvar for barna. Du må betale barnebidrag frem til barna er ferdig på vgs.

Anonymkode: 133dd...122

• Liker 1
Skrevet

Du ønsker verken å ha noe omsorg for barna dine eller å forsørge dem. Det er så tarvelig oppførsel at jeg blir kvalm. 

Anonymkode: 07485...622

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å skille seg fra kona er en ting, men ikke skill deg fra barna dine - hva tror du det gjør med dem? Hvorfor ønsker du dette? Kan det være at du har en depresjon av noe slag? ❤️ Dersom du oppriktig mener dette, så kan mor få full omsorg ja - da må du selvfølgelig betale mest bidrag. Bidrag vurderes utifra inntekt og samværsprosent, så dess mindre du ser dem dess mer må du betale. Nav har en kalkulator på sine sider. 

Jeg ønsker selvfølgelig å være der for barna mine men kona er allerede begynt å bruke dem mot meg i konflikter vi har. Hun er ekstremt sjalu og jeg takler ikke mer. Hun har tatt opp samtalene våre der hun har anklaget meg om å jeg skal prøve ta barna om vi skilles. Noe som jeg aldri kunne tenkt meg å gjøre – og rasjonelt sett, skjønner jeg ikke hvordan jeg skulle få det til.
Jeg er rett og slett forvirret og kanskje jeg bruker denne posten til å tenke ”opphøyd" på en måte. 
Hun vil ikke gå i parterapi og prøve finne ut hva problemet vårt er og hun er alltid den sårende part, uansett. Hun blir kun fornøyd om jeg kryper til kors og ber hun om tilgi meg for et eller annet som har blitt provosert frem i konfliktene våre. 

Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon?

Skrevet

Så gå i terapi for egen del, ta tak nå før du starter prosessen med å gå!

ta deg tid til å finne ut hvilken relasjon du ønsker videre med barna. Hvordan du kan forholde deg til barnas mor. Ikke minst hvordan du skal komme deg frem til en tilværelse du kan ha det bra i.

Anonymkode: 33416...6d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg ønsker selvfølgelig å være der for barna mine men kona er allerede begynt å bruke dem mot meg i konflikter vi har. Hun er ekstremt sjalu og jeg takler ikke mer. Hun har tatt opp samtalene våre der hun har anklaget meg om å jeg skal prøve ta barna om vi skilles. Noe som jeg aldri kunne tenkt meg å gjøre – og rasjonelt sett, skjønner jeg ikke hvordan jeg skulle få det til.
Jeg er rett og slett forvirret og kanskje jeg bruker denne posten til å tenke ”opphøyd" på en måte. 
Hun vil ikke gå i parterapi og prøve finne ut hva problemet vårt er og hun er alltid den sårende part, uansett. Hun blir kun fornøyd om jeg kryper til kors og ber hun om tilgi meg for et eller annet som har blitt provosert frem i konfliktene våre. 

Ha absolutt alt skriftlig ihvertfall.  

Anonymkode: 2a76b...a1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg skjønner dette er vanskelig, og at du kanskje føler du er i en situasjon du ikke kan «vinne». Med mindre kona di er riv-ruskende gal, må også hun innfinne seg etter loven. Når du tar ut separasjon bestiller du time på familievernkontor, dette er begge pliktige til å delta på ( og dersom hun ikke møter får du kvittering fra de, og det vil tale til din fordel evt senere). Legg fram den fordelingen du mener er best for barna, og så vil bidrag utregnes ut fra det. Dersom kona di er umulig å samarbeide med anbefaler jeg at du har advokat på plass fra første stund. Dersom kona di er så sykelig uberegnelig burde du heller være bekymra over om det er forsvarlig å overlate barna full tid hos henne? Så må du nok stålsette deg på en vanskelig tid mens dette pågår, men ikke svikt barna dine ❤️ det kan aldri gjøres godt igje. Lykke til. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke la henne ødelegge barna i krigen hennes! Om du forlater barna dine, så har hun vunnet. Sørg for å ha mest mulig bevis/dokumentasjon på at hun ikke har rent mel i posen!

Anonymkode: 1a222...4de

Skrevet

Har du truffet ung berte på 22 nå og mistet hodet helt?

Du må betale ja. Stakkars barn. Hva med terapi? Du trenger hjelp!

Anonymkode: 636f2...b44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...