Gå til innhold

IF eller Gjensidige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IF i dag, og har fått tilbud fra Gjensidige på desse forsikringene:

innbo, reise, ulykke, og kasko på bil.

Uten at jeg orker å finlese alt, virker Gjensidige hakket bedre. Ved første bilskade er det 4000kr i egenandel(vanlig 6000kr).

De har 15000kr man kan få til behandling ved skade. Litt usikker på konteksten her, men IF har visst ikke dette.

Skal lese bedre når jeg orker(er syk). Pris er ikke det viktigste, det er ikke så stor forskjell. Men vil ha den beste forsikringen. Er redd for å miste kritisk sykdom forsikring, som så vidt gikk gjennom hos IF…derfor inkluderte jeg ikke den. Blir også styrete med to selskap kanskje.

Anonymkode: 1ab5d...f5f

Skrevet

Gjensidige har også en 30 sekund(!) svarfrist hvis man blir akutt skadet på tur(feks).

Skrevet
molo80 skrev (6 minutter siden):

Gjensidige uten tvil! Jeg har hatt begge!

Kan du utdype?☺️Jeg er gradert ufør og kronisk syk, og har i alle år blitt nektet uføre forsikring, rask behandling forsikring, og ble veldig lettet over å få kritisk sykdom(-2 diagnoser) hos IF. Jeg er slett ikke garantert den hos Gjensidige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har IF i dag, og har fått tilbud fra Gjensidige på desse forsikringene:

innbo, reise, ulykke, og kasko på bil.

Uten at jeg orker å finlese alt, virker Gjensidige hakket bedre. Ved første bilskade er det 4000kr i egenandel(vanlig 6000kr).

De har 15000kr man kan få til behandling ved skade. Litt usikker på konteksten her, men IF har visst ikke dette.

Skal lese bedre når jeg orker(er syk). Pris er ikke det viktigste, det er ikke så stor forskjell. Men vil ha den beste forsikringen. Er redd for å miste kritisk sykdom forsikring, som så vidt gikk gjennom hos IF…derfor inkluderte jeg ikke den. Blir også styrete med to selskap kanskje.

Jeg hadde gjensidige før, fikk aldri uføreforsikring ei heller livsforsikring da de valgte å henge seg opp i noen ryggproblemer jeg hadde tidlig i 20 årene. Holdt meg til gjensidige i mange år med alle de andre forsikringene jeg hadde, men prøvde for noen år siden å sjekke ut hva andre forsikringsselskaper kunne tilby.

Endte opp med If hvor jeg fikk både kritisk sykdom og livsforsikring i tillegg til alle de andre jeg hadde i gjensidige. Fikk i tillegg beholde egenandel på 4000,- som jeg hadde fra før på 2 biler.

Sparte noen 1000,- lapper på å bytte + at jeg fikk 2 forsikringer som jeg ikke fikk i gjensidige.

Har ikke hatt ryggproblemer på nesten 30 år, så dette var flisespikkeri fra forsikringsselskapet.

Skrevet

Ryggproblem var også min grunn til avslsg i yngre dager! fikk påvist scoliose som tenåring. I dag har jeg ørten diagnoser og avslag er selvsagt, men syntes skjev rygg var en kjip grunn…Er ikke pga scoliose jeg er syk i dag😏

Skrevet

Gjensidige

Anonymkode: c46dc...3ba

Skrevet

Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er pris som er viktig, men hvordan du blir behandlet når det faktisk oppstår en skade.

Jeg har IF, har hatt flere skadesaker, og alltid fått god hjelp.  Selv om ikke de har hatt ansvar, så har de vært behjelpelige med hvor jeg skal henvende meg for å få hjelp. Kjempefornøyd med IF.

Protector er et selskap jeg vil anbefale å holde seg unna. De gjør alt de kan for å slippe unna krav.

Anonymkode: eb1c8...783

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er pris som er viktig, men hvordan du blir behandlet når det faktisk oppstår en skade.

Jeg har IF, har hatt flere skadesaker, og alltid fått god hjelp.  Selv om ikke de har hatt ansvar, så har de vært behjelpelige med hvor jeg skal henvende meg for å få hjelp. Kjempefornøyd med IF.

Protector er et selskap jeg vil anbefale å holde seg unna. De gjør alt de kan for å slippe unna krav.

Anonymkode: eb1c8...783

Som nevnt i HI er ikke pris det viktigste(var ingen ekstrem forskjell heller). Det er kun IF eller Gjensidige som er aktuelle.

Jeg har aldri hatt noen alvorlige saker, så kan ikke uttale meg om service. Har ødelagt ting hjemme der egenandelen var 2000kr, og reperasjonen billigere(1600kr). Men dette har jo ikke med service. En gang skadet jeg meg på reise, men orket ikke dra på legevakt, da egenandel og evt bandasje var det jeg kunne få igjen hos IF. Akkurat på dette punktet høres Gjensidige litt bedre ut. Men likevel, å beholde kritisk sykdom forsikring trumfer noen kroner til behandling. Tror jeg blir hos IF😄

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor bare disse to? 

Anonymkode: 026b8...2dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor bare disse to? 

Fordi jeg det er store selskap med god dekning, og jeg orker ikke researche i hytt og pine. Har hatt et mindre tidligere, Nemi, som jeg ikke var fornøyd med. Trygghet er viktigere enn pris. Nemi var billig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi jeg det er store selskap med god dekning, og jeg orker ikke researche i hytt og pine. Har hatt et mindre tidligere, Nemi, som jeg ikke var fornøyd med. Trygghet er viktigere enn pris. Nemi var billig.

Storebrand da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Storebrand da? 

De er sikkert helt greie; vet lite om de, mens de andre har jeg kjennskap til.

Skrevet

Gjensidige 

Har brukt de på reiseforsikring og bilforsikring. Begge gangene gikk det fort og lett 

Anonymkode: 1ed18...a73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...