AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Skrevet 16. september 2023 Jeg har ett lite dilemma, vært sammen med kona i straks 10 år, og som man kan tenke seg, så dabber sexlivet litt av med tiden, men vi har prøvd fra tid til annen, og piffe litt opp, vi har ett veldig åpent forhold, og snakker om alt, ingen ting har vært tabu og ta opp som tema, men når jeg spør om fantasier, fetisher, nysgjerrigheten for å prøve bedre sexlivet, gjøre det noe mer spennende, så sier hun ting som: At hun ikke har noen fantasier At hun føler hun er veldig tilfreds .... Mens når hun drikker derimot, så kommer det mye nytt for meg fram i dagslys, hvor hun dagen derpå har "glemt" at hun har sagt.. Men om man på en måte pusher litt, så kommer det små ting fram.. eller om jeg kommer med en ting jeg gjerne vil prøve, så blir hun veldig ekstatisk, og "hopper" ombord med en gang.. men da sitter jeg med følelsen av usikkerhet rundt om hun bare blir ekstatisk fordi hun ønsker at jeg er lykkelig.. Spørsmålet er egentlig: hun har kommet med mange spennende forslag, om alt fra stillinger, til nye scenarioer hun har lyst til å prøve, å sexen da vi utspiller hennes fantasier er helt fantastiske. men hun virker nesten flau, over å skulle dele denne delen av seg selv.. hvordan kan man gå fram på en måte som gjør det mindre ubehagelig, har sagt jeg er med på alt, og ikke sier nei, uten å ha prøvd først.. men hun er liksom fremdeles tilbakeholden.. noen tips? Anonymkode: a354d...627
Fioljenta Skrevet 16. september 2023 #2 Skrevet 16. september 2023 Jeg tenker at det er en av to ting: Enten er hun faktisk fornøyd med det dere har og har ingen spesielle fantasier. Eller så kan det tenkes at hun synes det er vanskelig å innrømme fantasier og lyster over for seg selv. Det kan være hun er vokst opp med en ide om at snille kvinne skal være litt tilbakeholden og at det å ha spesielle lyster/fantasier er vulgært. Menn har lov, men ikke kvinner. I så fall kan det ta litt tid å bli trygg nok på sin egen seksualitet til å se hva som faktisk ligger der. Bare å vise begjær/iver under sex, kan føles veldig sårbart og nesten skummelt. Jeg vet ikke om det er tilfellet, men hvis det er det, så vil jeg anbefale deg å: 1: Oppmuntre henne når hun viser iver (f.eks. «Å jeg elsker når du viser at du nyter!». Husk å si det med innlevelse!) 2: Vær initiativtakeren - hvis du har lyst til å eksperimentere, så er det du som må ta initiativ. Da viser du henne også at det er trygt/greit å forsøke noe nytt. 3: Ikke push henne til å dele fantasier. I dag skal man liksom vær så frigjorte og spennende. Dersom man ikke har fantasier man ønsker å dele, kan man føle seg utilstrekkelig som partner. Men det er faktisk helt greit å ikke ha fantasier og heller være fornøyd med det man har. At hun deler når hun har drukket, kan være fordi hun er mer frigjort da, men også fordi hun ønsker å tekkes deg. 4: Gi henne et valg: «Jeg har lyst til å prøve en ny stilling/teknikk i kveld. Hvilken har du mest lyst på? Den, denne eller denne?» 5: Noe «nytt» kan oppfattes som mer «uskyldig» enn andre, f.eks. å leke med sansene under sex. 6: Ta gjerne initiativ til noe som viser at hennes nytelse er viktig for deg, f.eks. «Jeg fant en slikke-guide på nettet. Jeg vet ikke om det er noe for oss, men jeg har lyst til å prøve. Er du med?» 7: Når dere har eksperimentert litt, så prøv å snakke litt om det etterpå. Det å sette ord på hva man liker, er ikke like lett for alle. Du skriver at hun «hopper» ombord med en gang og du blir usikker fordi du mistenker at det bar er fordi hun ønsker at du skal være lykkelig. - Hvis hun blir glad fordi hun liker å prøve noe nytt, så er jo det bra. Da blir hun sikkert takknemlig og glad fordi du tar inititativ og har lyst til å eksperimentere med henne. - Hvis hun ønsker å gjøre deg lykkelig, er det også bra. Gled deg over at hun ønsker at du skal være lykkelig! At hun gjør deg lykkelig, kan faktisk være en veldig stor og fin del av sex for henne. I så fall er det ikke så viktig for henne hva dere gjør så lenge hun føler iveren og begjæret ditt, og vet at hun kan gi deg mye glede. Det kan være det som gir henne glede. (Jeg vet, dette kan høres litt bakvendt ut mtp. seksuell frigjøring og sånt, men er det ikke litt fint at man ønsker å gjøre hverandre godt og trives når den andre har det bra? Jeg synes egentlig det er en super egenskap i et forhold.) Husk også at noen faktisk er fornøyde med det de har og ikke trenger noe nytt for å bli mer tilfreds! Det nye kan til og med virke som en trussel mot det de liker. Hvis du har lyst til å eksperimentere, så husk å forsikre henne om at du liker det dere har og at du har lyst ti å eksperimentere i tillegg. Beklager langt innlegg. Det skjer når jeg blir ivrig. Jeg er ikke sexolog/psykolog eller noe sånt, og det kan være jeg bommer fullstendig! I så fall håper jeg at du bare ser vekk fra hele svaret mitt. 😉 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #3 Skrevet 16. september 2023 Orker ikke svare så langt. Men det kan være verdt å huske at jenter blir lært fra fødselen å undertrykke sin egen seksualitet og man blir ikke oppfordret til å onanere eller at seksualitet er helt normalt fra barnehagealder. I mange familier blir jentene påført mye skyld og skam både direkte og indirekte. Jenter blir også dyrket som omsirgsfulle, som betyr å sette andres behov foran egne. En konsekvens kan være at man ikke utvikler evnen til å kjenne etter hva JEG vil, regardless av hva alle andre vil. Mange menn digger slike føyelige kvinner. Da blir det selvforsterkende. Hva med å skrive noen enkle greier hver på 3-4 lapper, brette de, så trekker dere én hver når dere skal ha helgesex? Anonymkode: 1b0a9...d5b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Skrevet 16. september 2023 Fioljenta skrev (2 timer siden): Det kan være hun er vokst opp med en ide om at snille kvinne skal være litt tilbakeholden og at det å ha spesielle lyster/fantasier er vulgært. Menn har lov, men ikke kvinner. I så fall kan det ta litt tid å bli trygg nok på sin egen seksualitet til å se hva som faktisk ligger der. Bare å vise begjær/iver under sex, kan føles veldig sårbart og nesten skummelt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Orker ikke svare så langt. Men det kan være verdt å huske at jenter blir lært fra fødselen å undertrykke sin egen seksualitet og man blir ikke oppfordret til å onanere eller at seksualitet er helt normalt fra barnehagealder. I mange familier blir jentene påført mye skyld og skam både direkte og indirekte. Jenter blir også dyrket som omsirgsfulle, som betyr å sette andres behov foran egne. En konsekvens kan være at man ikke utvikler evnen til å kjenne etter hva JEG vil, regardless av hva alle andre vil. Mange menn digger slike føyelige kvinner. Da blir det selvforsterkende. Hva med å skrive noen enkle greier hver på 3-4 lapper, brette de, så trekker dere én hver når dere skal ha helgesex? Anonymkode: 1b0a9...d5b Noe like svar, men takk for innspill, lett å se seg blind, men tror fort dere kan være inne på noe der, hun kommer fra en relativt konservativ familie, men tanken har vel ikke streifet meg..(skylder på at jeg er en simpel mann) men vi må vel bare prøve oss fram, så kommer vel ting til riktig tid. Ønsker jo bare at hun skal føle samme tilfredsstillelse hun gir meg :) Var mange gode tips, tusen takk! ts Anonymkode: a354d...627
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå