Gå til innhold

Museum som sjekkearena

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du noen gang flørtet/blitt sjekket opp eller sjekket opp noen selv på et museum/galleri?   Hvordan gikk du fram? Er det greit å ta kontakt med noen på slike steder? Eller er det som et bibliotek at man skal være stille?

K40

Anonymkode: 4bfb9...43a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er lov med sjekking og flørting. 

Anonymkode: 90bcc...5be

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tror det er lov med sjekking og flørting. 

Anonymkode: 90bcc...5be

Det mest er lov. Men er det et ok sted for slikt?

Skrevet

Ville ikke falt meg inn. Jeg hadde tenkt at noe hadde skurret med sjekkeren. 

Skrevet

Ja, for mange år siden kom jeg i prat med en på et galleri - stod og så på samme bilde. Vi var faktisk sammen en stund også. Nå var det ikke sånn at noen av oss la direkte ann på den andre, mer at vi kom i prat som man gjør slike steder - og det ene førte til det andre. 

Anonymkode: 2793e...0bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, for mange år siden kom jeg i prat med en på et galleri - stod og så på samme bilde. Vi var faktisk sammen en stund også. Nå var det ikke sånn at noen av oss la direkte ann på den andre, mer at vi kom i prat som man gjør slike steder - og det ene førte til det andre. 

Var det tilfeldig at dere kom i prat, eller gikk den ene liksom aktivt inn for det?

Skrevet
Hoia skrev (2 minutter siden):

Ville ikke falt meg inn. Jeg hadde tenkt at noe hadde skurret med sjekkeren. 

Hvorfor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det mest er lov. Men er det et ok sted for slikt?

Jeg synes ikke det nei sånn generelt. 

Anonymkode: 16794...146

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor?

Fordi jeg ikke betrakter museum som en sosial sfære i utgangspunktet, og at jeg er skeptisk til situasjoner der en "plutselig kommer i snakk"

I tillegg er jeg også litt skeptisk til de som roper ut " Hvorfor?" hele tiden.

Skrevet
Hoia skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg ikke betrakter museum som en sosial sfære i utgangspunktet, og at jeg er skeptisk til situasjoner der en "plutselig kommer i snakk"

I tillegg er jeg også litt skeptisk til de som roper ut " Hvorfor?" hele tiden.

«Hvorfor» betyr «begrunn svaret». Om man ikke begrunner sin konklusjon, har den ikke så stor verdi for mottakeren.

• Liker 1
Skrevet

Var det tilfeldig at dere kom i prat, eller gikk den ene liksom aktivt inn for det?

Jeg har mange ganger småsnakket litt med folk på galleri når man står og ser på samme bilde - gjør aldri du det? Ikke alltid selvfølgelig, man merker vel oftest av kroppsspråket til folk om det faller seg naturlig eller ikke - men kanskje små kommentarer / spørsmål ang bildet eller kunstneren - dette tenker jeg er helt normalt…. Tar jeg feil her? Men akkuratt den gangen med han jeg ble sammen med, begynte det slik vanlig ja - små kommentarer om bilder og hyggelig tone. Så pratet vi vel litt om utstillingen generelt, og så bare gikk samtalen - husker faktisk ikke helt 😊 Det var ikke noe påtrengende nei, det hadde jeg opplevd som ubehagelig. Har du noen spesielle i kikkerten som du ønsker kontakt med, men vet ikke hvordan du skal komme i gang? 

• Liker 2
Skrevet

Det kan jo sikkert skje, men sannsynligheten for å treffe på en interessant fyr, som er singel og interessert i dating... Ikke stor

Anonymkode: 7fbec...70a

Skrevet

«Hvorfor» betyr «begrunn svaret». Om man ikke begrunner sin konklusjon, har den ikke så stor verdi for mottakeren.

Ja, men noen ganger har en ikke valgt settingen, så "Hvorfor?" blir mildt sagt litt støyete. 

Noen ganger kan en ikke begrunne hvorfor. Jeg har for eksempel blitt sjekket opp på toget en gang, og da sa intuisjonen min at her er det noe som skurrer, selv om torget ikke er et stillested, med mindre en akkurat velger stillevogn/stillesone.

Et museum er en slik stillesone. Kanskje ikke en kafé på museet, men jeg ville tenkt at utgangspunktet for å treffe noen i mer åpne oppgivelser hadde truffet bedre - for meg! Og jeg ville også undret meg over hvorfor vedkommende vil prøve å få i gang en samtale der. Men det er bare meg. 

Et bibliotek likedan, men så tar en noen pauser, og en kan bumpe inn i noen, men som sagt, jeg ville ha valgt den inngangen selv, ikke latt meg styre inn i noe.

Men jeg husker faktisk en kar fra et bibliotek som jeg så over år, veldig tiltrekkende kar for meg, og som jeg faktisk angrer på at jeg ikke bumpet inn i, men da så jeg vedkommende over tid. 

Det hele er jo individuelt da!

Skrevet

Man må jo lese rommet og personene man snakker med. Alt kan i prinsippet være en sjekkearena. Med mindre man er helt blottet for sosiale antenner, merker man fort hvilken retning en samtale tar ved hvordan motparten svarer og oppfører seg. En flørt blir gjerne innledet med et smil, hei eller anerkjennende nikk. Og det kan skje hvor som helst; i kassakøen på Rema, på museum, på treningssenteret eller hvor som helst.

Min livspartner og jeg møttes første gang i kassakøen på Rimi 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Vi lever "dessverre" i en tid hvor sjekking av fremmede på dagtid er et tegn på psykose. Blir jeg sjekket opp i en hverdagslig setting lyser alle varsellampene på vedkommende.

Anonymkode: 5c1d8...673

Skrevet

Jeg tror veldig pene mennesker er mer utsatt for det der. Som ordinær med vanlig utseende, hadde jeg begynt å lure litt, men jeg hadde ikke begynt å lure etter å ha vært i en setting der vedkommende hadde sett meg over tid, for da ser man mer av et menneske. Eller der jeg hadde sett vedkommende over tid, og så tar initiativ selv.

Det kan jo være at vedkommende betraktes som pen for den som sjekker opp, det er jo individuelt, typisk ligner på noen som en har likt veldig godt som barn, i oppvekst, tidligere etc., sjarm etc., men i en stillesone ville jeg ha vært litt obs. Det kan jo være en som er veldig kunstinteressert finner en likesinnet der da, men det er jo litt annerledes.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan jo sikkert skje, men sannsynligheten for å treffe på en interessant fyr, som er singel og interessert i dating... Ikke stor

Anonymkode: 7fbec...70a

Større sjans for å finne en interessant mann i et galleri en søndag formiddag, enn på fotballpuben torsdag kveld, ville jeg sagt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har mange ganger småsnakket litt med folk på galleri når man står og ser på samme bilde - gjør aldri du det? Ikke alltid selvfølgelig, man merker vel oftest av kroppsspråket til folk om det faller seg naturlig eller ikke - men kanskje små kommentarer / spørsmål ang bildet eller kunstneren - dette tenker jeg er helt normalt…. Tar jeg feil her? Men akkuratt den gangen med han jeg ble sammen med, begynte det slik vanlig ja - små kommentarer om bilder og hyggelig tone. Så pratet vi vel litt om utstillingen generelt, og så bare gikk samtalen - husker faktisk ikke helt 😊 Det var ikke noe påtrengende nei, det hadde jeg opplevd som ubehagelig. Har du noen spesielle i kikkerten som du ønsker kontakt med, men vet ikke hvordan du skal komme i gang? 

Nice! Har ingen spesielle i kikkerten. Bare lurte 🙂

Skrevet

Ikke frivillig, men jeg har blitt kløpet i rumpa av en gjeng med fnisende tennårings jenter på et museum en gang

Skrevet

Hadde jeg virkelig vært inne i kunst, og hadde hatt noe å komme med, og møtt en likesinnet, hadde dette vært annerledes. Men for meg hadde dette vært veldig patetisk.

Han karen på biblioteket så jeg alle steder, da vedkommende også hoppet rundt fra sted til sted, satt ikke bare på samme sted, så det burde jeg ha hoppet på, men så passet det ikke da! Men det hadde jeg ansett for å være mer naturlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...