Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, fant for noen uker siden at jeg er gravid igjen med nr2 - vi skal ha dåp snart og da er jeg vel 14-15 uker på vei.

Er det dumt å annonsere graviditeten da? 

Anonymkode: fd5fc...9b4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville brukt en annen anledning. 

Anonymkode: 48438...6ef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ville brukt en annen anledning. 

Anonymkode: 48438...6ef

Du tenker storesøsken vil bry seg?

Anonymkode: 249c8...b50

• Liker 1
Skrevet

Ja det syns jeg blir teit.. La dåpsdagen være dåpsdag være dåpsdag.  

Anonymkode: ab200...5b4

Skrevet

Nei, den dagen de virkelig ikke for dåpsbarnet. Den er for familien, og man kan fint slippe en slik nyhet. Så koselig! Og, gratulerer☺️

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-venter- skrev (7 minutter siden):

Nei, den dagen de virkelig ikke for dåpsbarnet. Den er for familien, og man kan fint slippe en slik nyhet. Så koselig! Og, gratulerer☺️

Uenig. Tenker den dagen er for å feire barnet som døpes. Blir litt som å annonsere forlovelse i noen andres bryllup. 

Anonymkode: 6e1ba...f74

• Liker 1
Skrevet

Det kan dere vel! Det er jo dere som arrangerer dåpen! Hva med å si det på en litt humoristisk måte, ala «dette var så hyggelig at vi håper å se dere alle her igjen om litt over et år» eller lignende? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uenig. Tenker den dagen er for å feire barnet som døpes. Blir litt som å annonsere forlovelse i noen andres bryllup. 

Syns ikke den sammenligningen treffer helt, da det er de selv om arrangerer. Hadde derimot noen andre annonsert graviditet i deres dår hadde jeg reagertt negativt. 

Anonymkode: db394...ac7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei det blir det ikke. En liten baby skjønner ingenting av det uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det kan dere vel! Det er jo dere som arrangerer dåpen! Hva med å si det på en litt humoristisk måte, ala «dette var så hyggelig at vi håper å se dere alle her igjen om litt over et år» eller lignende? 

Syns ikke den sammenligningen treffer helt, da det er de selv om arrangerer. Hadde derimot noen andre annonsert graviditet i deres dår hadde jeg reagertt negativt. 

Anonymkode: db394...ac7

Enig. Man kan ikke annonsere noe sånt i andres dåp. Men når det er en selv som arrangerer så er det null stress

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er helt uenig med deg. Man kan godt feire barnet som blir døpt, og likevel annonsere annen glede i samme familie. Det er jo uansett mest foreldrene som gjøres stas på. 

• Liker 3
Skrevet
-venter- skrev (46 minutter siden):

Jeg er helt uenig med deg. Man kan godt feire barnet som blir døpt, og likevel annonsere annen glede i samme familie. Det er jo uansett mest foreldrene som gjøres stas på. 

Tja. Noen andre enn vertskapet kan IKKE annonsere det i noen andres dåp. Det hadde vært å forsøke å kuppe anledningen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja. Noen andre enn vertskapet kan IKKE annonsere det i noen andres dåp. Det hadde vært å forsøke å kuppe anledningen. 

Det er jeg helt enig i. Men her beholdes jo oppmerksomheten i samme familie☺️

• Liker 1
Skrevet

Syns dere fint kan gjøre det 😊 kanskje fortelle nærmeste først da, så besteforeldre ikle blir snurt for at de fikk vite det samtidig som tante Olga liksom. 

Anonymkode: e4482...c35

• Liker 1
Skrevet

Gammeltante Olga mente jeg selvfølgelig, "vanlige" tanter/onkler bør få vite før syns jeg.

Anonymkode: e4482...c35

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å dele en familienyhet i sin egen familiefeiring. Dåpsbarnet vil uansett være dagens midtpunkt, og legger ikke merke til hva det snakkes om...

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det var da litt av en sammenligning! Du hadde kanskje hatt et poeng om det var tanten til dåpsbarnet som ville annonsere sin graviditet i dåpen…

Jeg synes det er en perfekt anledning å fortelle! Familien er samlet og barn feires. Skal love at dåpsbarnet bryr seg nada, dere er foreldrene til både dåpsbarn og barnet i magen, så dere bestemmer! Dåpsbarnet kommer vel aldri til å få vite det heller? Med mindre det skrives inn i fotoalbum😂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...