AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Hei, fant for noen uker siden at jeg er gravid igjen med nr2 - vi skal ha dåp snart og da er jeg vel 14-15 uker på vei. Er det dumt å annonsere graviditeten da? Anonymkode: fd5fc...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 Ville brukt en annen anledning. Anonymkode: 48438...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #3 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ville brukt en annen anledning. Anonymkode: 48438...6ef Du tenker storesøsken vil bry seg? Anonymkode: 249c8...b50 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Skrevet 16. september 2023 Ja det syns jeg blir teit.. La dåpsdagen være dåpsdag være dåpsdag. Anonymkode: ab200...5b4
-venter- Skrevet 16. september 2023 #5 Skrevet 16. september 2023 Nei, den dagen de virkelig ikke for dåpsbarnet. Den er for familien, og man kan fint slippe en slik nyhet. Så koselig! Og, gratulerer☺️ 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #6 Skrevet 16. september 2023 -venter- skrev (7 minutter siden): Nei, den dagen de virkelig ikke for dåpsbarnet. Den er for familien, og man kan fint slippe en slik nyhet. Så koselig! Og, gratulerer☺️ Uenig. Tenker den dagen er for å feire barnet som døpes. Blir litt som å annonsere forlovelse i noen andres bryllup. Anonymkode: 6e1ba...f74 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #7 Skrevet 16. september 2023 Det kan dere vel! Det er jo dere som arrangerer dåpen! Hva med å si det på en litt humoristisk måte, ala «dette var så hyggelig at vi håper å se dere alle her igjen om litt over et år» eller lignende? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Uenig. Tenker den dagen er for å feire barnet som døpes. Blir litt som å annonsere forlovelse i noen andres bryllup. Anonymkode: 6e1ba...f74 Syns ikke den sammenligningen treffer helt, da det er de selv om arrangerer. Hadde derimot noen andre annonsert graviditet i deres dår hadde jeg reagertt negativt. Anonymkode: db394...ac7 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #8 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Uenig. Tenker den dagen er for å feire barnet som døpes. Blir litt som å annonsere forlovelse i noen andres bryllup. Anonymkode: 6e1ba...f74 Nei det blir det ikke. En liten baby skjønner ingenting av det uansett. Anonymkode: 249c8...b50
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #9 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det kan dere vel! Det er jo dere som arrangerer dåpen! Hva med å si det på en litt humoristisk måte, ala «dette var så hyggelig at vi håper å se dere alle her igjen om litt over et år» eller lignende? Syns ikke den sammenligningen treffer helt, da det er de selv om arrangerer. Hadde derimot noen andre annonsert graviditet i deres dår hadde jeg reagertt negativt. Anonymkode: db394...ac7 Enig. Man kan ikke annonsere noe sånt i andres dåp. Men når det er en selv som arrangerer så er det null stress Anonymkode: 249c8...b50 1
-venter- Skrevet 16. september 2023 #10 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uenig. Tenker den dagen er for å feire barnet som døpes. Blir litt som å annonsere forlovelse i noen andres bryllup. Anonymkode: 6e1ba...f74 Jeg er helt uenig med deg. Man kan godt feire barnet som blir døpt, og likevel annonsere annen glede i samme familie. Det er jo uansett mest foreldrene som gjøres stas på. 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #11 Skrevet 16. september 2023 -venter- skrev (46 minutter siden): Jeg er helt uenig med deg. Man kan godt feire barnet som blir døpt, og likevel annonsere annen glede i samme familie. Det er jo uansett mest foreldrene som gjøres stas på. Tja. Noen andre enn vertskapet kan IKKE annonsere det i noen andres dåp. Det hadde vært å forsøke å kuppe anledningen. Anonymkode: 249c8...b50
-venter- Skrevet 16. september 2023 #12 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja. Noen andre enn vertskapet kan IKKE annonsere det i noen andres dåp. Det hadde vært å forsøke å kuppe anledningen. Anonymkode: 249c8...b50 Det er jeg helt enig i. Men her beholdes jo oppmerksomheten i samme familie☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #13 Skrevet 16. september 2023 Syns dere fint kan gjøre det 😊 kanskje fortelle nærmeste først da, så besteforeldre ikle blir snurt for at de fikk vite det samtidig som tante Olga liksom. Anonymkode: e4482...c35 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #14 Skrevet 16. september 2023 Gammeltante Olga mente jeg selvfølgelig, "vanlige" tanter/onkler bør få vite før syns jeg. Anonymkode: e4482...c35
Daria Skrevet 16. september 2023 #15 Skrevet 16. september 2023 Jeg ser ikke problemet med å dele en familienyhet i sin egen familiefeiring. Dåpsbarnet vil uansett være dagens midtpunkt, og legger ikke merke til hva det snakkes om... 4
Anim92 Skrevet 16. september 2023 #16 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Uenig. Tenker den dagen er for å feire barnet som døpes. Blir litt som å annonsere forlovelse i noen andres bryllup. Anonymkode: 6e1ba...f74 Det var da litt av en sammenligning! Du hadde kanskje hatt et poeng om det var tanten til dåpsbarnet som ville annonsere sin graviditet i dåpen… Jeg synes det er en perfekt anledning å fortelle! Familien er samlet og barn feires. Skal love at dåpsbarnet bryr seg nada, dere er foreldrene til både dåpsbarn og barnet i magen, så dere bestemmer! Dåpsbarnet kommer vel aldri til å få vite det heller? Med mindre det skrives inn i fotoalbum😂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå