AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Hvordan vet man hvor man skal bo? Om man skal bo i leilighet eller rekkehus eller enebolig? Om man skal bo i byen eller boligstrøk eller på landet? Eller om man skal ha barn eller ikke? Hvordan vet man hvor mange barn man skal ha? Hvor mange år i mellom barna? Hvordan vet man hvilken skole man skal gå, hvor studere og til hva? Hvordan vet man om man skal ha kjæledyr? Hvor mange kjæledyr skal man ha? Hva slags kjæledyr? Hvordan vet man hva slags bil man skal ha? Hvilket merke man skal ha? Hvordan vet man hva slags hobbyer man liker? Og hva man ikke liker? Hva vil man oppnå i livet? Hvordan vet dere alle valg dere tar? Hvordan vet dere om de valgene er riktige? Anonymkode: d2524...69a
visp Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 Stort sett vet man ikke en dritt. Men livet skjer uavhengig av det:) 3
Skopuss Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Man vet ikke alltid, man velger 😊 Noen ganger angrer man, og så velger man noe annet. 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 Skopuss skrev (1 minutt siden): Man vet ikke alltid, man velger 😊 Noen ganger angrer man, og så velger man noe annet. Hvordan vet man at man angrer? Jeg angrer selv på 99 prosent av alle valg jeg tar. Noen valg kan man ikke angre på heller. Man kan ikke angre på om man får barn eller ikke eller hvor mange barn. Man kan heller ikke angre på om man skaffer seg kjæledyr eller ikke. Siden de lever heldigvis i mange år. Anonymkode: d2524...69a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan vet man hvor man skal bo? Om man skal bo i leilighet eller rekkehus eller enebolig? Om man skal bo i byen eller boligstrøk eller på landet? Eller om man skal ha barn eller ikke? Hvordan vet man hvor mange barn man skal ha? Hvor mange år i mellom barna? Hvordan vet man hvilken skole man skal gå, hvor studere og til hva? Hvordan vet man om man skal ha kjæledyr? Hvor mange kjæledyr skal man ha? Hva slags kjæledyr? Hvordan vet man hva slags bil man skal ha? Hvilket merke man skal ha? Hvordan vet man hva slags hobbyer man liker? Og hva man ikke liker? Hva vil man oppnå i livet? Hvordan vet dere alle valg dere tar? Hvordan vet dere om de valgene er riktige? Anonymkode: d2524...69a Det føles riktig. Bolig : vil man ha det enkelt og lettvint - leilighet. Vil man ha god plass, privatliv og egen hage - enebolig. Med barn finner man ut underveis. Man får et barn, og når man føler seg klar for et barn til så får man et barn til. Noen stopper på 1 barn, noen føler ikke de får nok og får 8-10 barn.. Anonymkode: ed277...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #6 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det føles riktig. Bolig : vil man ha det enkelt og lettvint - leilighet. Vil man ha god plass, privatliv og egen hage - enebolig. Med barn finner man ut underveis. Man får et barn, og når man føler seg klar for et barn til så får man et barn til. Noen stopper på 1 barn, noen føler ikke de får nok og får 8-10 barn.. Anonymkode: ed277...1d6 Hvordan vet man om det føles riktig eller ikke? Jeg føler aldri noen valg jeg tar er riktige. Også er det så mange konsekvenser som er umulig å komme ut av. Anonymkode: d2524...69a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #7 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan vet man om det føles riktig eller ikke? Jeg føler aldri noen valg jeg tar er riktige. Også er det så mange konsekvenser som er umulig å komme ut av. Anonymkode: d2524...69a Jeg har bodd i leilighet med samboer, vi følte det var for liten plass og ting irriterte oss. F.eks støy fra naboene ved siden av, liten veranda, ingen hage, dele parkeringsplass med andre osv. kjøpte hus, føltes riktig Har barn, føler ikke vi er ferdig så ønsker 1 barn til. Ikke helt enda fordi minstemann er fortsatt veldig liten og krever en del akkurat nå, men kanskje om 1 eller 2 år😅 man prøver og feiler litt. Har du ingen tanker eller drømmer i livet? Anonymkode: ed277...1d6
Helene1982 Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 Det er ingen som vet hva de driver med, men det en noen ting som gjør det lettere å ta riktige valg, og det er å gjøre din egen reserch. Og tenk på hva som er viktig for deg, og ikke hva som er forventet av deg. Ikke flytt til byen i liten leilighet, om du liker å bo på landet, selv om andre flytter. Velg en utdannelse basert på hva du er god i og hva du liker å gjøre. Når du tar et vanskelig valg, tenk at du kan endre det senere, om det skulle være feil, men gi det en real sjanse. Nye ting er ofte skremmende og ubehagelig for de fleste. Omgi deg med mennesker som du har en god følelse etter at dere har vært sammen. Det å innse at man har tatt feil og ikke lykkes krever styrke og er det vi lærer av. Tenk på de menneskene du kjenner. Er det de som har hatt et knirkefritt liv på skinner som har det best og er sterkest, eller de som av og til snubler, men heiser seg og snubler, men heiser seg igjen som lykkes. Og lytt til magefølelsen - den stemmer som regel.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #9 Skrevet 15. september 2023 Prøv og erfar. Anonymkode: 75593...c8c
Ebbeliten Skrevet 15. september 2023 #10 Skrevet 15. september 2023 Livet skjer. Ikke tenk så mye. Bare la livet føre deg på vei. Det er lov å velge feil og ta nye valg.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #11 Skrevet 15. september 2023 Du må ha litt kontakt innover i deg selv for å finne ut slike ting, ikke stenge av følelsene, og heller ikke føle for mye. Mye i livet skal være følelsesvalg, ikke rasjonelle valg. Og alt i livet innebærer noe risiko. Anonymkode: 8dc3e...751 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #12 Skrevet 15. september 2023 Helene1982 skrev (53 minutter siden): Det er ingen som vet hva de driver med, men det en noen ting som gjør det lettere å ta riktige valg, og det er å gjøre din egen reserch. Og tenk på hva som er viktig for deg, og ikke hva som er forventet av deg. Ikke flytt til byen i liten leilighet, om du liker å bo på landet, selv om andre flytter. Velg en utdannelse basert på hva du er god i og hva du liker å gjøre. Når du tar et vanskelig valg, tenk at du kan endre det senere, om det skulle være feil, men gi det en real sjanse. Nye ting er ofte skremmende og ubehagelig for de fleste. Omgi deg med mennesker som du har en god følelse etter at dere har vært sammen. Det å innse at man har tatt feil og ikke lykkes krever styrke og er det vi lærer av. Tenk på de menneskene du kjenner. Er det de som har hatt et knirkefritt liv på skinner som har det best og er sterkest, eller de som av og til snubler, men heiser seg og snubler, men heiser seg igjen som lykkes. Og lytt til magefølelsen - den stemmer som regel. Magefølelsen min føles ingenting. Jeg er heller forvirra fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Står ovenfor store valg i livet som ikke kan angres på uten å si nærmere hva det er. Anonymkode: d2524...69a
Helene1982 Skrevet 15. september 2023 #13 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Magefølelsen min føles ingenting. Jeg er heller forvirra fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Står ovenfor store valg i livet som ikke kan angres på uten å si nærmere hva det er. Anonymkode: d2524...69a La oss si for diskusjonens skyld at du er gravid. Det kan selvsagt være mye annet, og du trenger selvsagt ikke si hva det er. Men det jeg ville gjort,var å skjelle bort alle andre, og deres forventninger, og først definer utfordringenttenkt rent praktisk på hva som er for og hva som er imot. Det kan være: Ikke ferdig med utdannelsen, komplisert forhold til barnefaren og på motsatt side: Er en god omsorgsperson, og er god til å be om hjelp. Er du redd eller er det en dårlig idé? Ikke tenk på hva andre synes du skal gjøre, men gå gjennom utfordringene og løsningene. Når du ramser opp grunnene for og imot – på hvilken side kommer løsningene, og på hvilken side kommer følelsene?
Intervence Skrevet 15. september 2023 #14 Skrevet 15. september 2023 (endret) Det føles riktig vel? Man kan naturligvis bomme å ta en feil leilighet eller utleieren ikke er slik som man er som man trodde når man skrev under kontrakten. For meg så føles det ut som om leiligheten "snakker til meg", og at jeg kan begynne å planlegge hvordan det skal sees ut når jeg flytter inn. Med meg falt det veldig godt for utleieren var/er veldig hyggelig og behjelpelig og at det var en god tone imellom oss to ifra dag èn - stilte opp for meg, og lurte på om jeg trengte hjelp flere ganger enn det jeg hadde behov for det, og selv om han sa gjentatte ganger at jeg ikke behøvde så betalte jeg for hjelpen Fint å vite at det går an å spørre når man ikke har slektning med bil i nærheten at det går an å kunne spørre. Har også sakt ifra at dersom det er noe han behøver hjelp til så er det bare for ham å si ifra. Leiligheten var billig og fin. Ikke midt i Oslo, men rett utenfor noe som var passet meg godt med tanke på støynivå og muligheter for å finne meg jobb. Men, hva man skal ta kollektiv, hybel, leilighet eller enebolig kommer vel an på livssituasjonen og hvor stor familie man har. Jeg som er singel og dersom jeg skal ha meg ei dame i fremtiden vil det alltid være muligheter til å kunne bo her til man evt. utvide familien (da må vi evt. finne noe større), men det er lang tid at det er ikke noe jeg tenker på nå. Nå er jeg godt fornøyd med beliggenheten til Oslo S og nabolaget. Kort vei til flere matbutikker. Jeg pratet med utleieren om å evt. forlenge kontrakten ifra neste år, men da pratet han på at vi hadde tre års kontrakt (med mulighet for at jeg kunne si opp kontrakten), men han tok samtidig opp det med leieforholdet og sånt om at jeg kunne leie til at han ikke orket/ikke klarer å håndtere leiligheten noe mere. Så tydelig at han er like fornøyd med meg som jeg er med ham. Endret 15. september 2023 av Intervence
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå